fbpx

כתיבת תוכן לאתר אינטרנט אינה דומה לכתיבת תוכן לעיתון או לכל תחום אחר. במידה ונכתוב תוכן סתם כך לפי הכללים המקובלים והרגילים הגולשים לא יגיעו לאתר שלנו. לכן, עלינו ללמוד את הכללים של כתיבה לאינטרנט ולהבין איך כותבים תוכן לאתרים. מאמר זה מהווה מדריך מתומצת לכתיבת תוכן באינטרנט.

מדריך כתיבת תוכן לאתרים

כתבתם פעם סיפור או הדרכה על נושא כלשהו? כנראה שכתבתם פריסטייל או כתחביר לשוני הכולל כותרת, תוכן וסיכום. כאשר מדובר בכתיבה לאתרי אינטרנט, כללי המשחק שונים לגמרי ויש לדעת איך כותבים ולמי כותבים עוד בטרם יוצאים לדרך וכותבים מאמר בפעם הראשונה..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי להקל עליכם, אנו מחלקים מדריך זה לשלבים:

    1. למי אנו כותבים באינטרנט?
    2. על מה אנו כותבים באינטרנט?
    3. איך אנו כותבים באינטרנט?

    אמנם שאלות אלו דומות למדי, אך כפי שתראו כעת, יש הבדלים מהותיים בין השאלות והן יהוו בסיס לכתיבה העתידית שלכם.

    למי אנו כותבים באינטרנט?

    אנו לא יודעים מי הם הקוראים שלנו באינטרנט. אנו לא יודעים מה הם בהכרח מחפשים. לכן, בשונה מכתיבה המיועדת לאדם או גוף כלשהו, באינטרנט אנו כותבים לכל מאן דבעי (לקהל הרחב). כתיבה זו אם כך תהיה כללית יותר, רחבה יותר וכמובן מתומצתת יותר.

    בכתיבה לאתר אינטרנט אנו נשתדל לא להשתמש בביטויים מקצועיים ובמונחים הקשים לעיכול. במקום זאת, אנו נשתדל להשתמש בשפה פשוטה וקלה להבנה כך שכל גולש באשר הוא (גיל, מין, זהות) ימצא את עצמו בתוכן שלנו ומכך שהסבירות שהוא ירכוש מאיתנו או ישכור את שירותינו עולה..

    על מה אנו כותבים באינטרנט?

    כלי התחבורה העיקרי ברחבי האינטרנט כיום הנו מנוע החיפוש של גוגל. כאשר אנו רוצים ללמוד על משהו, לחפש נותן שירותים או לרכוש מוצר, אנו בעצם פונים לעצת מנוע החיפוש שבתמורה מעניק לנו "תוצאות חיפוש" לפי ראות עיניו ולפי טיב הכתיבה והרלוונטיות של התוכן לשאלה במנוע החיפוש.

    לכן, כאשר אנו כותבים תוכן, חשוב שנכתוב על נושאים עליהם יש עניין רב ואו להיעזר במילות מפתח שרבים מחפשים במנוע החיפוש. מאחר ובמידה ונשתמש במילים שאין הלקוחות הפוטנציאלים שלנו מכירים, הם פשוט לא ימצאו אותנו בתוצאות החיפוש ומכך שהם לא יגיעו לאתר שלנו לקרוא את התוכן..

    טיפ! ישנם כלים שאומרים לנו מה אנשים מחפשים וכך אנו יכולים לכוון לקהל יעד מסוים:
    קישורים: כלי מילות המפתח של גוגלkeywordtool.

    במידה ונכתוב על נושאים מעניינים ונציע את המענה הטוב ביותר לשאלה המבוקשת, מנועי החיפוש יעדיפו למקם אותנו בראש התוצאות ומכך שיש ערך לכתיבה שלנו. אחרת, אנו כותבים למגירה ואף אחד לא יקרא את התוכן בו השקענו זמן רב ביצירתו.

    איך אנו כותבים באינטרנט?

    אחרי שאנו יודעים למי אנחנו כותבים ועל מה אנו כותבים, אפשר להתייחס לאופן הכתיבה עצמה. כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט תורכב מחלקים נוחים לקריאה והן יכללו:

    • כותרת ראשית.
    • הקדמה מתומצתת.
    • כותרת משנית.
    • תוכן:
      • פסקת תוכן
      • כותרת
      • פסקת תוכן
      • כותרת
    • סיכום.

    מבנה מסוג (מוטמע במאמר זה) מאפשר קריאה נוחה יותר הן במחשב שולחני והן במכשירים סלולריים. הקריאה נוחה יותר מאחר וכל מספר שורות יש לנו כותרת וניתן לדלג על תכנים ואו להתמקד בתכנים בקלות רבה. למבנה זה יש יתרונות נוספים והם היכולת להטמיע מילות מפתח עיקריות בצורה יעילה ונוחה יותר לגולש ולמנועי החיפוש.

    זה כמובן מביא אותנו לנושא מילות המפתח,

    כל מאמר שנכתב לקהל הרחב באינטרנט דורש קודם כך זיהוי של מילות המפתח המזוהות עם הנושא עליו אנו מתייחסים במאמר. כך, אנו יודעים שישנם מילות מפתח שצריכות להופיע מספר פעמים במאמר בווריאציות שונות בכדי שנופיע בתוצאות החיפוש למילות מפתח אלו אצל הלקוחות שלנו..

    לסיכום,

    מדריך זה לכתיבת תוכן לאתרים הנו קצה המזלג של עולם התוכן באינטרנט. ישנם רכיבים נוספים כדוגמת כותרת למנועי החיפוש, תקציר למנועי החיפוש, תיוג נכון, שיוך לקטגוריות, קישור ממקורות שונים לתוכן ועוד ועוד.. במידה ואתם לא יודעים לעשות זאת, מומלץ לשכור את שירותיו של מנהל אתרים מקצועי או של מקדם אתרים מקצועי שיעשה זאת עבורכם.

    אנו מציעים שירות של ניהול תוכן אתר לעסקים קטנים וגדולים וכן אנו מציעים את כלל המוצרים המשלימים הנדרשים לניהול השוטף של האתר. הרגישו חופשי להתייעץ איתנו בחינם וללא כל התחייבות ואנו ננסה לסייע לכם להשיג את ייעודכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן