fbpx

אחת לשבוע או שבועיים אנו מקבלים פניה מצד משקיע הבוחן לרכוש נכסים דיגיטליים. כלומר, אתר אינטרנט פעיל או אפליקציה שהחלה לתפוס תאוצה. במקרים רבים הם מציינים שיש בידם קצה חוט ושהם מצאו מספר אתרים בזירות מסחר כדוגמת אתר "פליפה" ובה הבטחה לתשואה מדהימה על השקעה יחסית קטנה. השאלה הגדולה מצדם הנה איך מנהלים נכס זה בעתיד אך גם איך בודקים האם מדובר בהשקעה טובה?!

כחברה לניהול אתרי אינטרנט אנו כמובן שמחים להציע את שירותינו לניהול הנכס הדיגיטלי ובזאת אנו פותרים עבורם את השאלה הראשונה. במאמר זה, אנו ננסה לענות גם על השאלה השניה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך בודקים אתר אינטרנט להשקעה?

    הקדמה קצרה: האמור במאמר זה אינו מהווה ייעוץ השקעות או המלצה על אפיק השקעה זה. להיפך, אנו מעודדים משקיעים לבדוק היטב האם אפיק זה הכולל בחובו רמות סיכון מוגברות מתאים ונכון בעבורו טרם התקדמות בתהליכי האיתור וההשקעה.

    כאשר מקבלים החלטה על ביצוע השקעות בנכסים אינטרנטיים מניבים (לרוב לגיוון תיק ההשקעות ואו מאחר ונדרשים תקציבים נוחים יותר..), יש לבצע תהליך מסודר בן מספר שלבים:

    1. הגדרת יעדים – תיאום ציפיות ריאליות לתשואה.
    2. הגדרת תקציב – החלטה על גובה הרכישה והניהול.
    3. איתור נכסים דיגיטליים כדאיים להשקעה.
    4. בדיקת היתכנות כלכלית בנכס הדיגיטלי שנבחר.
    5. ניהול שוטף של אתר האינטרנט ואו האפליקציה.

    אנו נפרוס בקצרה את השלבים הללו לנוחיותכם,

    1. אל תכנסו להשקעה בנכס דיגיטלי בלי יעדים מוגדרים!

    אתרי אינטרנט ואפליקציות בהחלט יכולים להיות השקעות טובות אבל חייבים להיות ריאליים. אל תגדירו יעדים של מאות אחוזי תשואה (כן, יהיה מי שיבטיח לכם זאת..) אלא הגדרות ריאליות יותר ומתוך הבנה של המשתנים שישפיעו על ביצועי הנכסים הדיגיטליים.

    ככל שיהיה תיאום ציפיות ברור יותר מראש, כך סביר להניח שתהיו יותר שבעי רצון מתוצאות ההשקעה ותמשיכו גם להשקיע בנכסים אינטרנטיים נוספים.

    2. הגדירו תקציב סגור מראש להשקעה באינטרנט:

    טעות לחשוב שהשקעה ברכישת אתר אינטרנט מסתיימת בעת הרכישה. בפועל, לא מעט השקעות אינטרנטיות דורשות מגוון רחב של פעולות תחזוקה וניהול (+השבחה) בכדי להפיק מהן תועלת מקסימלית. כלומר, חשוב מאוד להגדיר כמה כסף אתם צפויים להוציא במהלך השנה הראשונה והמאוד גורלית של הנכס שלכם.

    הגדרת התקציב מראש תאפשר לכם גם לבדוק את תוצאות השקעה בפועל על פרקי זמן שונים ותאפשר לכם לגדר את ההשקעה כך שלא תכנסו לנכס שמהווה בור ללא תחתית בה הרווחים כל הזמן נדחים ונדחים מתוך תקווה/חלום שאולי יתגשם.

    3. צאו לדרך, נסו לאתר נכס אינטרנטי להשקעה:

    כאשר אתם יוצאים לדרך ומחפשים נכס אינטרנטי מוכן לרכישה, זכרו תמיד לשאול את שאלת המיליון דולר:

    אם האתר כה מצליח, למה הוא עומד למכירה?!

    אתם מחפשים לקבל תשובות מאוד ברורות והגיונית לכך שבעל האתר מעמיד את הנכסים הדיגיטליים שלו למכירה. תשובות כדוגמת, חובות, חוסר בזמן לתחזוקת הנכס בהחלט יכולות להיחשב כטובות בתנאי שיש להן רקע נוסף עליהם המוכר מוכן להרחיב.

    נכס אינטרנטי שנמכר מסיבות נכונות ואכן מציג נתונים מבוססים על כלים חיצוניים מאומתים בהחלט שווה השקעה!

    4. אל תאמינו למילה של המוכר!

    המוכר מעוניין לקבל כמה שיותר כסף בעבור האתר אינטרנט שלו. הוא עלול להציג נתונים חלקיים ואו לא נכונים (בישול נתונים) בכדי לשכנע אתכם לרכוש את הנכס ולאחר שתהפכו לבעלי הנכס, תגלו שלא הכל וורוד.

    בדיקת נכס אינטרנטי מניב להשקעה כוללת מגוון פרמטרים:

    • קבלת גישת צפיה בנתוני גוגל אנליטיקס.
    • קבלת גישת צפיה בנתוני רווחים גוגל אדסנס.
    • קבלת גישת צפיה בפניות דרך האתר.

    אבל, בשימוש לא מקצועי בכלים אלו ניתן ליפול בפח ולראות נתונים שקריים שמתחזקים לאמיתיים. לכן, כדאי להצטייד באיש מקצוע שמלווה אתכם ובודק עבורכם את הנתונים הן ברמת הגישות שהוענקו לכם והן ברמות נוספות (בכלים חיצוניים אמינים).

    דוגמה לבישול נתונים:

    אתם מקבלים גישות צפיה בגוגל אנליטיקס ורואים מספר רב של כניסות "אורגניות" הנחשבות כאיכותיות ביותר. אך בפועל, בעל האתר הניע תנועה זולה והוסיף לתנועה UTM (ערכי נתיב) הנחזים כאורגני למרות מקורם המפוקפק.

    נזהה סוג בישול נתונים זה על ידי בחינת התנהגות הגולשים באתר. אם נראה שאין קורלציה בין היקף הנתונים ואופן התנהגותם (יציאה מהאתר תוך שניות בודדות בתנועה אורגנית), הרי שנדע שעובדים עלינו!

    5. אל תתקמצנו על ניהול שוטף של האתר/אפליקציה:

    הצלחתם לאתר נכס אינטרנטי מניב להשקעה? מעולה! כעת מתחילה העבודה האמיתית להשביח את הנכס ואו לתחזק את תכניו.

    בשונה מנדל"ן אשר משביח עם השנים גם בהיעדר תחזוקה שוטפת (בישראל), נדל"ן דיגיטלי דורש תחזוקה שוטפת בכדי למנוע פריצות לאתר, צניחה במיקומים האורגניים ואו פספוס כללי משחק חדשים שיוצאים אחת לתקופה ודורשים התאמות שונות במערכת האתר ותכניו.

    במידה ולא תשקיעו בתחזוקה של האתר אינטרנט שרכשתם, ערכו עלול לצלול במהירות עד לנקודת ה-0. זאת מאחר ויש מתחרים רבים על הגולשים שמשקיעים כסף רב בכדי לקחת את המקומות שלכם!

    לסיכום,

    זה לא רעיון רע להשקיע באפיק חדש שיגוון לכם את הפורטפוליו. אך, צריך לבצע השקעות אלו בעיניים פקוחות ולבדוק היטב את תנאי ההשקעה והאם הנתונים שהוצגו לכם אכן אמיתיים ובעלי היתכנות כלכלית. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן