fbpx

כאשר רוצים לבנות אתר תדמיתי פשוט, אין באמת צורך באפיון מקצועי ומסודר מאחר וניתן להעביר את מרבית הדרישות גם בעל פה. לחלופין, אלו הרוצים בכך יכולים להשתמש בכלי אפיון האתרים שלנו וליהנות מאפיון סביר בתוך כמה דק' וללא עלות. אך, כאשר רוצים לבנות אתר ממותג ואו אתר מורכב יותר, הרי שיש חשיבות רבה למלאכת האפיון ועל כך במאמר זה.

איך מאפיינים אתר אינטרנט?

אפיון אתר אינטרנט דורש ניתוק רגשי וסבלנות רבה. זאת מאחר ועלינו להתנתק לרגע מהעסק ולחשוב ממקומם של הלקוחות שלנו. עלינו לנסות להבין מה חשוב להם? איך הם היו רוצים לקבל את השירות? מה נכון או לא נכון להציג ואו לכתוב להם באתר ועוד.. בנוסף, חשוב מאוד לזכור שלא הכל צף בבת אחת. במקרים רבים, אנו נעדיף למתוח את האפיון על גבי חודש שלם רק בכדי לוודא שכל רעיון וכל מחשבה יעלו על הנייר ויתורגמו לאחר מכן לאתר אפקטיבי ויעיל אל מול הגולשים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בבואנו לתכנן אתר אינטרנט ממוצע, אנו נתמקד בשני חלקים עיקריים:

    1. תכנון הנראות של האתר.
    2. תכנון המערכת של האתר.

    בעוד התכנון שלנו יתבצע קודם כל על בסיס הנראות, בפיתוח הדברים הפוכים וקודם מתכננים את המערכת ורק לאחר מכן את האתר. לכן, בגמר האפיון, יש לסדר את התוכן מחדש לנוחות מקסימלית עבור צוות הפיתוח שתבחרו.

    בואו נצא לדרך,

    איך מאפיינים נראות אתר אינטרנט?

    אפיון נראות אתר נחלק לשני חלקים:

    1. נראות האתר.
    2. מבנה / היררכיית האתר.

    נראות האתר כוללת התייחסות לצבעים, פונטים, מיקום התפריט, אזורים שונים באתר ועוד. נראות האתר הנו החלק העיקרי והמשמעותי ביותר בעיניהם של הגולשים השונים. מבנה והיררכיית האתר כוללת התייחסות לסדר התכנים, מיקומם בהיררכיית האתר ומידת הנגישות של כל מאמר ודף ברחבי האתר.

    אופן כתיבת האפיון לשני החלקים:

    • אפיון נראות האתר – התייחסות כתובה ומסודרת לרצונות שלכם.
    • אפיון המבנה / היררכיה – שרטוט עץ תנועה באתר / איור המבנה על בציור.

    השילוב של השניים יחד מבטיח תוצאות טובות ומדויקות.

    איך מאפיינים מערכת אתר אינטרנט?

    בעוד אפיון עיצוב הנו יחסית קל להבנה בעבור בעל האתר (הלקוח), אפיון מערכת אתר יכול להיות טיפה יותר מורכב. בבואנו לאפיין מערכת אתר אנו יכולים לבחור בין מערכות ניהול תוכן מוכנות בקוד פתוח כדוגמת מערכת וורדפרס או ג'ומלה ודרופל באתרי תדמית ומידע ומערכות כדוגמת מג'נטו וווקומרס באתר מכירות לבין תכנון ובניה של מערכת אתר חדשה ומותאמת אישית מההתחלה ואו על בסיס פריימוורק.

    אפיון מערכת אתר אינטרנט תחולק לרוב על בסיס פרמטרים שבסופם מתורגמים לעמודות בטבלאות השונות במסד הנתונים:

    • אפיון מערכת ניהול משתמשים.
    • אפיון מערכת ניהול עיצוב.
    • אפיון מערכת ניהול תוכן.
    • אפיון מערכת ניהול מדיה.
    • אפיון מערכת ניהול קהילה.
    • ועוד..

    לאחר שמסיימים לאפיין את החלקים הללו כמו שצריך, ניתן לחברם זה לזה בתצורות שונות ולקבוע מה הוא מבנה האתר ברמת ההיררכיה ומי קובע למי את ההגדרות שיש להציג.

    חלקים אלו חייבים להיות מאופיינים כהלכה מאחר ואחרת בשלב הביצוע, תקבלו מוצר לא מושלם ותחזוקה / שדרוג אתר קיים אינו תהליך זול מאחר ולעתים יש לתכנן חלקים אחרים מחדש כדי שיתמכו בשינויים המבוקשים על ידכם. לכן, ההמלצה לאלו שלא עשו אפיון ואו לא מתמחים בתחום לפנות לקבלת סיוע מקצועי.

    לסיכום,

    רוצים עזרה באפיון אתר אינטרנט? זה ההתחממות שלנו ואנו נשמח לעזור לכם בכך! אפיון אתר אינטרנט על ידינו יאפשר לכם להיות שקטים בכך שתקבלו את התוצאות הטובות ביותר וכתוצאה מכך גם את האתר הטוב והמתאים ביותר בעבורכם. פנו אלינו ואנו נעשה כל מאמץ לחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן