fbpx

לא כל אדם יודע לכתוב אפיון כללי לאתר אינטרנט, רק מעטים יודעים לכתוב מסמך אפיון מפורט לאתר אינטרנט. במדריך זה אנו סוקרים את הדרישות שחייבות להופיע במסמך אפיון מפורט ונסביר למה פרמטרים אלו כה חשובים בכדי שהפיתוח יצא לדרך בהצלחה וישיג את יעדיו.

כתיבת מסמך אפיון מפורט

רבים מגיעים לחברות פיתוח אתרים עם אפיון בסיסי בו מופיעים דרישותיהם על הנייר. מדובר בפעולה פשוטה אך רק מעטים משקיעים את הזמן לעשות אותה. לעומת זאת, עוד לא קרה לנו מקרה בו לקוח הגיע עם מסמך אפיון מפורט (אפיון טכני) המוכר גם כמסמך דרישות וזאת משום וכדי לכתוב מסמך מסוג זה, על הכותב להבין בתוכנה ולדעת מה נדרש ומה לא נדרש לכתיבה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מהו מסמך אפיון מפורט: 

    מסמך אשר מרכיב את כל סל הדרישות תוך התייחסות לכל פעולה, תנועה, הגדרה וניהול לאתר.

    במאמר זה, אנו רוצים לספר לכם על מרכיבי האפיון שאנו מכינים עבור לקוחות בכדי שגם אתם תוכלו לנסות להכין אפיון לאתר הרצוי לכם בכוחות עצמכם!

    מה חייב להופיע במסמך אפיון מפורט?

    אפיון אתר כידוע מורכב מארבעה חלקים:

    1. אפיון קהל יעד לאתר.
    2. אפיון טכני לאתר.
    3. אפיון עיצוב לאתר.
    4. אפיון אלגוריתם לאתר.

    אפיון מפורט הנו אפיון הכולל את כלל החלקים ומחבר בין החלקים הללו יחד בצורה נוחה להבנה. כדי שניתן יהיה להבין איך כל חלקי האפיון מתחברים יחד, אנו חייבים להכין תרשימי זרימה (עץ תנועה) המבוססים על שני אפשרויות: כן/לא. בעזרת תרשימי הזרימה, אנו יכולים לתאר את מיקומו של הגולש ואילו ערכים עיצוביים וטכניים באים לידי ביטוי בשלב זה. כך לדוגמה, ישנם ערכים שלא ניתן להגיע אליהם ללא התחברות למערכת האתר ואו ישנם ערכים שאינם פעילים בהינתן פרטים חסרים במערכת..

    כדי להפוך את תרשימי הזרימה לבעלי ערך, אנו נדרש להעניק לכל רכיב ורכיב באתר מזהה ייחודי (לרוב אות באנגלית ומספר סידורי). מזהים ייחודיים אלו יוטמעו על גבי תרשים הזרימה בהתאם למיקומם בתהליכי התנועה של הגולש הממוצע באתר וכך בעצם מפתחי האתר יכולים לזהות בקלות את המבנה של האתר, האופן בו הדרישות שלכם באות לידי ביטוי וכמובן מורכבויות נסתרות מהעין כדוגמת פיתוח של אלגוריתמים מורכבים וכ"ו..

    מה עוד נכלל במסגרת מסמך אפיון מפורט?

    מעבר לנתונים המתייחסים לנראות האתר והשימוש בו. עלינו להוסיף ערכים גלובליים שהנם חלק בלתי נפרד מכל אתר מקצועי:

    • מיפוי הרשאות משתמשים (טבלת גישות).
    • מיפוי התראות במערכת האתר (הצלחה וכישלון פעולות).
    • מיפוי דיוור המתקבל מהאתר (מועדים ותוכן).

    במקרים רבים יש התממשקויות למערכות חיצוניות לצורכי דיוור או סליקה ובמקרים אלו, יש לציין היכן התממשקויות אלו יתרחשו ואילו נתונים ישלפו בסיום התהליך מול הגורם צד שלישי.

    לסיכום,

    מעוניינים להשיג את כל היעדים שהגדרתם מול חברת פיתוח האתרים? מעוניינים להוזיל עלויות פיתוח? מסמך אפיון מפורט הנו הדרך להשיג את היעד. אנו ממליצים לכם לנסות לאפיין את הצרכים בכוחות עצמכם, במידה ולא הצלחתם בכך ואו במידה ואתם רוצים שאיש מקצוע יעשה זאת עבורכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו מתמחים בשירותי אפיון אתרים ונשמח לעזור לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן