fbpx

אפיון אתר אינטרנט הנו תהליך בו הלקוח יושב עם מאפיין מקצועי ויחד הם מנסים להבין מי הם הלקוחות, מה הלקוחות רוצים ואיך ניתן להעניק את השירות הטוב ביותר באמצעים המתאפשרים. אפיון אתר אינטרנט מצריך קשר טוב ואמון הדדי בין הצדדים וזאת מאחר וככל שהצדדים יבינו זה את זה בצורה טובה יותר בשלב התכנון, כך התוצאות יראו טוב יותר בזמן הביצוע.

אפיון אתר אינטרנט

במאמר זה נסקור את הנושאים הבאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. מה זה בעצם אפיון אתר אינטרנט?
    2. איך נראה אפיון אתר אינטרנט?
    3. מתי צריך אפיון אתר אינטרנט?
    4. כמה עולה אפיון אתר אינטרנט?

    נעבור כעת על כל שאלה ושאלה ונענה בהרחבה:

    מה זה בעצם אפיון אתר אינטרנט?

    אפיון אתר אינטרנט הנו המקבילה של תכנון אדריכל ומהנדס בבניית בית או כל נכס נדל"ן אחר. אפיון אתר אינטרנט שנעשה כהלכה יכלול את ההוראות הנדרשות בעבור צוותה העיצוב וצוות הפיתוח כך שהם יוכלו להתרכז במילוי תפקידם ובביצוע ההסכמות עליהם התחייבו.

    בתהליך אפיון אתר, הלקוח נדרש להוריד את כל מחשבותיו, תכניותיו, ציפיותיו אל הנייר. הלקוח חייב להיות פתוח לחלוטין עם המאפיין שבתורו חייב להקשיב ולהבין את הלקוח ולהמיר את בקשותיו לנתונים בהם ניתן לעשות שימוש. ישנם מקרים בהם המאפיין נדרש לעזור ללקוח בהתמקדות במטרות העיקריות של העסק ולא בכל גחמה שעולה הרבה כסף ומסבכת את תהליך הפיתוח.

    לאחר השלמת העבודה, יהיו בידיו של הלקוח צרור דפים הכוללים פירוט נרחב ומציאותי של כל הנושאים החשובים ללבו. צרור דפים זה יכלול הוראות מדויקות למעצב, למתכנת ולכל גורם אחר שצפוי לקחת חלק בבניית האתר ובעזרת אפיון מסודר ניתן לקבל הצעות מחיר מדויקות יותר לביצוע העבודות בפועל.

    איך נראה אפיון אתר אינטרנט?

    אפיון אתר נראה שונה מפרויקט לפרויקט. ישנם פרויקטים בהם האפיון קטן ודל ובאחרים שהאפיון כולל מספר רב של עמודים ונראה יותר כמו חוברת. אך, בכל זאת, ניתן לרכז את פרטי האפיון תחת מספר קטגוריות:

    1. אפיון קהל יעד לאתר.
    2. אפיון עיצוב האתר.
    3. אפיון טכני למבנה האתר.
    4. אפיון אלגוריתם במידת הצורך.

    נעבור על המרכיבים במהירות:

    אפיון קהל יעד לאתר

    אפיון קהל יעד בעצם כולל התייחסות לטיב הגולשים הרצוי, לתכונותיו הרבות ולצרכיו המהותיים. כך לדוגמה, אתר הפונה לקהל מבוגר יכלול פונט גדול יותר וניווט קל ופשוט למדי. לעומת זאת, אתר המכוון לצעירים יכלול אלמנטים רבים של צבע ותנועה שמוסיפים לנראות ולחוויית השימוש של הדור הצעיר.

    אפיון עיצוב האתר

    אפיון עיצוב הנו בעצם wireframe (שרטוט מסגרת) לאתר. באפיון זה, אנו משרטטים את מבנה האתר על מרכיביו השונים בכדי שנוכל להתחיל ולתפוס את נראות האתר ולהבין טוב יותר האם החוויה שאנו מעניקים לגולשים אכן טובה ויעילה, האם האתר אכן עומד בציפיותינו. השרטוט אינו משמש כעיצוב אלא כהכוונה למעצב בשלב בניית האתר.

    אפיון טכני לאתר

    אפיון טכני הנו החלק המורכב יותר והוא כולל התייחסות למגוון רחב של תהליכים שיעברו הגולשים. בין היתר, האפיון הטכני של האתר משמש כהוראות למתכנת ועל אפיון זה לסייע בהעברת מבנה תהליכים, סדר פעולות, היררכיית הרשאות ועוד פרמטרים שמתרחשים מאחורי הקלעים והרחק מעיניהם של הגולשים עצמם.

    אפיון אלגוריתם לאתר אינטרנט

    אפיון אלגוריתם נדרש בעיקר באתרים בהם יש מערכות מתקדמות. כך לדוגמה, אתרים בהם מלבד תוכן יש מערכות מנויים, מערכות השוואת מחירים, מערכות אתר שצריכות להתכתב עם מערכות חיצוניות נוספות ועוד. תכנון אלגוריתם נעשה לרוב על ידי הלקוח אך יש לאפיין אותו כחלק מתהליך הזרימה באתר ולהמיר את הפעולות לאופן הטמעתן באתר האינטרנט.

    מתי צריך אפיון אתר אינטרנט?

    כל אתר ללא יוצא דופן נדרש לאפיון מסודר טרם תחילת עבודה בפועל. אך, בעולם האפיונים יש רמות שונות של תכנון:

    • אתר מיניסייט – נדרש אפיון מינימלי שרובו עוסק בעיצוב.
    • אתר תדמית – נדרש אפיון קצר העוסק בעיצוב ובקהל יעד.
    • אתר מכירות – נדרש אפיון הכולל מבנה, עיצוב, קהל יעד.
    • אתר שירותים – נדרש אפיון הכולל את כלל המרכיבים יחד.

    במידה ואתם מעוניינים לבנות אתר, במידה ואתם רוצים לחסוך כסף וכאב ראש, כדאי מאוד שתשקיעו בתכנון האתר ותאפיינו את הצרכים שלכם כמו שצריך מאחר והתכנון הראשוני יחסוך לכם לא מעט כסף בעתיד.

    כמה עולה אפיון אתר אינטרנט?

    יש שני דרכים בהם נהוג לתכנן אתר:

    1. עצמאית – שכירת שירותיו של מאפיין פרטי ובלתי תלוי.
    2. בעזרת חברת הפיתוח – כחלק ראשון בתהליך בניית האתר בחברה.

    חברות הפיתוח ידחפו אתכם לאפיון מינימלי המתאים להם ברמת הפיתוח ולא בהכרח למה שנדרש לכם כעסק. לכן, עדיף תמיד לפנות לאפיון פרטי אצל מומחה אפיון ורק לאחר מכן להגיע אל חברות הפיתוח עם פירוט מדויק לנדרש לכם כך שתקבלו הצעת מחיר מדויקת ומותאמת לצרכים שלכם.

    עלות אפיון אתר אינטרנט:

    • אתר מיניסייט – כ-500 ש"ח
    • אתר תדמית – כ-1,500 ש"ח
    • אתר מכירות – בין 10,000 -3,000 ש"ח
    • אתר שירותים – בין 40,000 – 2,000 ש"ח

    מחיר אפיון אתר אינטרנט נקבע בהתאם למורכבות ולזמן העבודה הנדרש לשם ביצועו. לכן, אין לקחת את המחירים המוצגים מעלה כעובדה מוגמרת אלא כטווח סביר למחיר השירות.

    לסיכום,

    במידה ואתם שוקלים לבנות אתר אינטרנט חדש ואו לשדרג את האתר הקיים. חשוב מאוד שתשקיעו מעט כסף בכדי להשיג תוצאות טובות וזאת מאחר ואתר אינטרנט הנו נכס לכל דבר ועניין וככל שתפעלו בצורה מסודרת וחכמה יותר, כך נכס זה צפוי להניב פירות ראויים יותר!

    רוצים להתייעץ עמנו בנוגע לאפיון אתר? רוצים שנעריך את העלות של האפיון הרצוי על ידכם? פשוט השאירו פרטים באתר ונשמח לעזור לכם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן