fbpx

אתם מעוניינים לפתח אפליקציה? אנו בטוחים שיש לכם רעיון נהדר שרק מחכה לפרוץ ולהביא לכם הצלחה כבירה! אך, איך מתכננים אפליקציה? איך יוצרים קשר בין אפליקציה שמותקנת על מכשירים סלולריים רבים ובין המידע שאתם רוצים שהם יקבלו? על כך יש לענות טרם פיתוח במסמך האפיון ועל כך נתייחס במאמר זה.

אפיון מערכת אפליקציה

אפליקציה יכולה לפעול בשני תצורות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. כמערכת הפועלת כולה על בסיס מכשיר הסלולר של המשתמש.
    2. כמערכת הדורשת קבלת מידע משרת מרוחק בחזקת המפתח.

    אפליקציות כדוגמת: אפליקציית פנס, אפליקציית תזכורות, אפליקציית ניווט ורבים אחרים יכולים לפעול ללא שליטה ואו בקרה מרחוק. לעומת זאת, יותר ויותר אפליקציות חדשות מתוכננות כך שהן ישענו על שרתי החברה המפתחת ובכך מפתחי האפליקציה יכולים להרוויח כסף משדרוגים, מרכישות, מצפיה בתכנים ועוד..

    באפליקציות שפועלות כישות עצמאית על גבי מכשירי הסלולר, אין צורך במערכת ניהול אלא סדרת פונקציות קבועה ומוגדרת מראש. מפתחי האפליקציה מרוויחים מחשיפה לפרסומות אוטומטיות שאינם משרתי החברה ואו מעלות רכישת האפליקציה באופן חד פעמי. במידה ומפתחי אפליקציות אלו מעוניינים למנף את כוחם, ביכולתם להוציא גרסה חדשה ובכך בעצם להטמיע אצל המשתמשים שינויים רצויים.

    באפליקציות שפועלות כישות תלויה בשרתי המפתחים, יש צורך במערכת ניהול לאפליקציה. במערכת זו, יש צורך בכלים רבים שיאפשרו למפתחים להציג מידע משתנה לכל גולש וגולש בהתאם לאפיון הטכני של האפליקציה ועל כך אנו נרחיב כעת:

    איך מתכננים ומאפיינים את מערכת הניהול לאפליקציה?

    כאשר אנו מתכננים מערכת ניהול לאפליקציה, אנו מתנהגים באופן דומה לצורה בה אנו מאפיינים אתר אינטרנט. כלומר, עלינו לפרט כל אפשרות בה נרצה לשלוט ולהגדיר במסמך האפיון את הרצון ביכולת שליטה ובאילו רמות רצויות לנו. להלן דוגמאות למאפיינים שעלינו להציג במסמך אפיון טכני לאפליקציה:

    1. רמות הרשאה – שליטה בתוכן הנחשף בהתאם למשתמש ואו לתוכן עצמו.
    2. עריכת תכנים – עריכת תוכן קטגוריות, מסכים, תכנים ומקורם ועוד..
    3. שליטה במכירות – יכולת להציג מוצרים/הרחבות חדשות ומחירם באפליקציה.
    4. שליטה בפרסומות – יכולת לבצע החלפה של פרסומות ואו פתיח לאפליקציה.
    5. סטטיסטיקות – צפייה בנתוני זמן אמת לשימוש ואו רכישות בתוך האפליקציה.

    כדי לתכנן ולאפיין מערכת ניהול לאפליקציה יש צורך בהכנת תכנית עסקית ראשונית ועל התכנית הזו לפרט את המודל הכלכלי של האפליקציה ובאילו דרכים ביכולתכם להרוויח כסף בהתקנה ראשונית ובשימוש השוטף. בהתאם למודל הכלכלי נוכל לבנות את סדרת הרכיבים שיידרשו לניהול ובקרה קבועה דרך מערכת ניהול על גבי השרת.

    איך נראה מערכת ניהול של אפליקציה?

    מאחר והאפליקציה מושכת מידע משרת עליו אנו שולטים ומנהלים, אנו בעצם יכולים לעשות ככל העולה על רוחנו באפליקציות של כלל המשתמשים שלנו. כך לדוגמה, רשת פייסבוק מוציאה עדכונים לאפליקציה וכלל המשתמשים נאלצים להתמודד עם השינויים שהיא מבצעת..

    מערכת ניהול אפליקציה תהיה דומה מאוד למערכת ניהול של אתרי אינטרנט. למנהל המערכת יהיה אתר אינטרנט אליו הוא ניגש ומזין פרטי התחברות. מערכת זו מאפשרת עריכה ושינוי של נתונים על גבי השרת ובכך בעצם מקנה לבעלי האפליקציה את השליטה הנדרשת על כלל הפרמטרים הרצויים.

    מה מידת השליטה שניתן להשיג באפליקציה?

    יש שני סוגי אפליקציות:

    1. אפליקציות נייטיב (nativ) המותקנות על גבי המכשירים.
    2. אפליקציית ווב (web) שרק המסגרת מותקנת על המכשירים.

    באפליקציית ווב, האפליקציה המותקנת לא שוקלת הרבה וכל תפקידה לשמש כדפדפן הפותח כתובת קבועה של אפליקציה הפועלת בפועל 100% על גבי הרשת (בדיוק כמו אתר אינטרנט רק מותאם למכשירי סלולר..). באפליקציות אלו, ניתן לשלוט ב-100% מהמוצג למשתמש בכל זמן נתון וללא צורך בעדכון גרסה לאפליקציה.

    באפליקציית נייטיב, האפליקציה מותקנת על גבי המכשיר ורק התוכן (טקסט/תמונה/וידאו..) לצד ההגדרות נקלטות מהשרת. באפליקציות אלו ניתן לשלוט בתכנים אך לא בעיצוב ואו בקוד האפליקציה ולכן במידה ורוצים לשנות עיצוב ואו פונקציות מתקדמות יש להוציא גרסה חדשה להתקנת המשתמשים אך גם באפליקציות אלו השליטה גבוהה למדי.

    מה עדיף לתכנן בפיתוח אפליקציה?

    אפליקציות הווב אינם כוללים יכולות מתקדמות מאחר והן לא משתמשות ביכולות המכשיר של המשתמש. לכן, במרבית המקרים נפנה דווקא לאפשרות של הנייטיב. אך, אל יפול רוחכם, אמנם מדובר בפיתוח יקר יותר אך יש כיום מגוון תשתיות שעל גבם ניתן לפתח אפליקציה במחירים שפויים למדי.

    לסיכום,

    אנו מתמחים בתכנון ובאפיון של אתרים ואפליקציות. במרבית המקרים, אפיון אפליקציה מבטיחה חיסכון משמעותי בעלויות הפיתוח כך שמדובר בשירות חובה עבור כל יזם. אתם מוזמנים לפנות אלינו לבחינת הרעיון שלכם לאחר חתימה על הסכם סודיות לפיתוח תכנה ונשמח לסייע לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן