fbpx

מתי שיחקתם בפעם האחרונה "נחש מי?" או כל משחק אחר של ניחושים ואינטואיציות? ובכן.. כנראה אתם זוכרים שאילו משחקים מורכבים שלעתים קרובות מתפספסים עד לכדי צחוק. בחיים האמיתיים מצד שני, כאשר אנו משלמים כסף על בניית אתר, בניית מערכת או כל מוצר אחר, אנו רוצים לוודא שאין צחוק אלא תוצאות מדויקות – לשם כך אנו נדרשים למסמך אפיון!

בואו נדבר על זה פעם אחת בהרחבה, כ-99% מהלקוחות אינם באמת יודעים מה הם צריכים ובמידה והם כן יודעים מה נדרש להם, יש קושי מהותי בהעברת המסר לאנשי הביצוע. משום כך, לקוחות מסיימים תהליכי פיתוח תכנה עם טעם חמוץ בפה וזאת מאחר והמתכנתים לא ביצעו את כלל המשימות לשביעות רצונם. אבל, יש כאן אבל גדול! המתכנתים לא יכלו לעשות עבודה טובה יותר מבלי שהם ישבו בתוך מוחם של הלקוחות ומבלי שהוסבר להם בפרטי פרטים מה נדרש בכל נקודה ונקודה..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אפיון

    אפיון הנו מסמך שיכול להיות קצר או ארוך בהתאם לטיב השירות הנדרש על ידי הלקוח. אפיון יכול להיעשות בכתב יד ואו על גבי מחשב אך עליו לכלול פרטים רבים המתארים בין היתר את הפרמטרים הבאים:

    • מה הרצונות של הלקוח?
    • מי הם לקוחות / שותפיו של הלקוח?
    • איך הלקוח מדמיין את המוצר הסופי?
    • מה הם הרכיבים החשובים שנדרשים?
    • ועוד ועוד..

    אבל איך כותבים? איך מכינים מסמך אפיון כהלכה?! ובכן יש שני דרכים לכך:

    1. עצמאית – כתיבת מסמך המפרט בדיוק מה מתחולל בראש שלכם (הלקוח).
    2. בעזרת מאפיין – הזמנת שירותי אפיון מאיש מקצוע שיעזור לכם במשימה.

    כפי שניתן לראות, אין הנחיות ברורות לכתיבת אפיון אך ערכו של אפיון עולה ככל שהוא נעשה בצורה מקצועית יותר ומעביר את המסרים שלכם בצורה טובה יותר לאנשי הפיתוח.

    איך תהליך זה בעצם עובד?

    נחלק את התהליך לשניים:

    אפיון עצמאי:

    אם אנו בחרנו לכתוב את האפיון בכוחות עצמנו, הרי שעלינו להתחיל לפתח את הרעיון למוצר / לאתר הרצוי בראשנו עד לבשלות הרצויה. ברגע שאנו אכן יודעים מה נדרש לנו ואיך אנו רוצים שהמוצר יראה, ניתן להתחיל להוריד את הרצונות שלנו על מסמך נייר. בעת כתיבת האפיון שלנו, חשוב מאוד שנפרט כל פרט ופרט גם במידה ובעינינו הדבר נראה כמובן מאליו וכפשוט להפליא. בתום כתיבת האפיון, מומלץ לאפשר לחבר או בן משפחה קרוב לקרוא בו ולחוות את דעתו – האם קריא? האם מובן? האם יש שם סתירות או בעיות לוגיות ועוד..

    כאשר מדובר במוצר ויזואלי, יש צורך לאייר את התוצאה הרצויה ויתרה מזאת אף להביא דוגמאות (References) לאתרים ואו רכיבים דומים שתרצו להציג לאנשי הפיתוח. בצורה זו, ניתן להעביר תיאור מדויק של אפקטים ואו פעולות ותוצאות מבלי הצורך בידע מקצועי בהכרח בשלב האפיון.

    אפיון בעזרת מאפיין מקצועי:

    מאפיין מקצועי נדרש במערכות גדולות ואו מול לקוחות שאינם בטוחים במוצר או ברעיון שלהם עד הסוף. מאפיין מקצועי מגיע עם ידע מקדים ומכיר לרוב את שלל האפשרויות הקיימות בשוק ובכך ביכולתו לסייע לכם לדלג על פערי הידע שלכם ועדיין להשיג תוצאות אופטימליות. תפקידו של מאפיין מקצועי לשאול אתכם מגוון שאלות ולנסות לצלול יחד אתכם אל מעמקי הדמיון שלכם. בצורה זו, ביכולתו להבין אתכם כנדרש, לאפיין את הרצוי ולאשרר את התוצאות מולכם עוד בטרם פניה לאנשי הפיתוח..

    איש אפיון מקצועי יחלק עבודתו לארבעה שלבים:

    1. אפיון קהל יעד – הבנת הצרכים שלכם ושל הלקוחות.
    2. אפיון עיצוב – שרטוט ותכנון נראות המוצר / אתר / מערכת.
    3. אפיון טכני – התייחסות לתהליכים, היררכיה, הרשאות ועוד..
    4. אפיון אלגוריתם – תכנון תהליכים מורכבים מאחורי הקלעים.

    כאשר איש מקצוע מאפיין עבורכם, הסיכויים שלכם לסיים את התהליך מרוצים גדול בהרבה!

    לסיכום,

    ההתמחות שלנו היא אפיון אתרים ואנו מאמינים שביכולתנו לקרב אתכם להגשמת החלום מבלי לוותר על כלום בדרך. במידה ואתם מרגישים שאינכם יכולים להכין אפיון עצמאית, במידה ואתם מעוניינים להשיג תוצאות אופטימליות, הרי שאתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נשמח לעזור לכם בהגשמת החלום! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן