fbpx

צריכים לבנות אתר מכירות עבור העסק שלכם? לא יודעים היכן להתחיל ומה נדרש לעשות? במאמר זה ניסינו לתמצת את כל המידע שחשוב לדעת במקום אחד ובמינימום פרטים מיותרים. במידה ויש לכם שאלות, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לענות על הפרטים החסרים.

מאמר זה מחולק לשלושה חלקים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. בניית אתר מכירות.
    2. ניהול אתר מכירות.
    3. עלויות!

    נצא לדרך,

    בניית אתר מכירות:

    כדי לבנות אתר אינטרנט מוצלח יש לפעול לפי סדר הפעולות הבא:

    1. הכנת תכנית עסקית לאתר / לברר היתכנות להצלחת האתר.
    2. הגדרת תחומי פעילות, יעדים להשגה, גובה השקעה הרצוי.
    3. הכנת אפיון דרישות לאתר ואו פניה לחברת מיתוג ועיצוב.
    4. ביצוע מכרז או איתור חברת פיתוח המתמחה באתרי מכירות.
    5. מעקב אחר העבודות וניהול העבודות עד למסירת האתר.

    נעבור על השלבים בזריזות:

    הכנת תכנית עסקית לאתר / לברר היתכנות להצלחת האתר:

    בניית אתר מכירות ללא תכנית עסקית לאתר משולה להקמת חנות מבלי לבדוק האם יש הולכי רגל ואו רוכשים פוטנציאליים בסביבה. מטרת התכנית העסקית לסייע לכם להבין את היעדים שלכם, את המתחרים שלכם וכמובן מה הם הסיכויים להצלחה וכישלון בשוק אליו ברצונכם להיכנס.

    • במידה ואינכם יודעים להכין תכנית עסקית לאתר אינטרנט, ביכולתכם לפנות אלינו לקבלת סיוע בנושא זה.

    הגדרת תחומי פעילות, יעדים להשגה, גובה השקעה הרצוי:

    האינטרנט רחב ומפתה. רבים ממקימי החנויות חיים באשליה שביכולתם לכבוש את הרשת ואו חלק ממנה בקלות. אך זוהי כמובן אשליה ובמציאות יש לבחור תחום פעילות, להגדיר יעדים שנרצה להשיג בתחום הפעילות המבוקש ולהשקיע לא מעט כסף בפניה לקהל יעד זה ובבניית המותג שלנו ברשת.

    בשלב זה עלינו להגדיר לא רק את ההשקעה הרצויה בבניית אתר המכירות אלא גם בשיווקה השותף ברשתות החבתריות, במנועי החיפוש ובאתרי אינטרנט ברחבי הרשת.

    הכנת אפיון דרישות לאתר ואו פניה לחברת מיתוג ועיצוב:

    אנשי פיתוח אינם נביאים או קוראי מחשבות. הם לא יודעים מה מתחולל בראשכם ובטח אינם יכולים לרדת לרזולוציות נמוכות ולבצע בדיוק מה שחלמתם מבלי שהסברתם להם על כל פרט ופרט בדקדוק רב. לכן, חשוב להגיע למאפיין אתרים מקצועי ואו לחברת מיתוג שתסייע לכם להגדיר את הרצונות שלכם ולהורידם על גבי הנייר.

    אפיון אתר שנעשה במקצועיות צפוי להביא לחיסכון משמעותי כפי שיובהר בשלב הבא.

    ביצוע מכרז או איתור חברת פיתוח המתמחה באתרי מכירות:

    כאשר יש לנו אפיון מקצועי, אנו בעצם מחזיקים מסמך דרישות מדויק ואשר מתאר שחור על גבי לבן את מחשבותינו. מסמך זה מאפשר לנו לבצע מכרז בין חברות שונות ולבצע השוואת מחירים בכדי לבחור את המפתח הזול ביותר עבור החנות שלנו. במידה והאפיון מקצועי, ניתן לפנות למתרגם מקצועי ולאחר מכן לפנות לגורמי פיתוח זולים במיוחד באוקראינה, קזחסטן, הודו ועוד..

    • אפיון מסודר צפוי לחסוך לכם בין 40%-60% מעלות הפיתוח!

    מעקב אחר העבודות וניהול העבודות עד למסירת האתר:

    השלב האחרון אינו מורכב מידי אך מחייב אתכם בסבלנות רבה. עליכם להמתין לגמר הפיתוח להיות זמינים למענה על כל שאלה מצד צוות הפיתוח. בשלב זה, אנו אוהבים להחיל קנסות על כל יום איחור אך מדובר במהלך שמתאים רק לחלק מחברות הפיתוח הישראליות.

    ניהול אתר מכירות:

    כדי להצליח למכור והרבה באתר מכירות, יש לפעול בצורה מסודרת:

    1. הנחת תשתית קידום לאתר על פי מילות מפתח מחופשות.
    2. הקמה של מוצרי האתר בצורה היררכית ונוחה לשימוש.
    3. ניהול שוטף הכולל הוספה, עריכה, מחיקה ועדכון מחירים.
    4. ניהול קשר עם הגולשים לפני רכישה ולאחרי רכישה.
    5. שיווק שיווק שיווק.

    נעבור על השלבים בזריזות:

    הנחת תשתית קידום לאתר על פי מילות מפתח מחופשות:

    במידה ופעלתם בצורה מסודרת בעת הקמת האתר, אתם יודעים באילו תחומים ברצונכם להתמקד, אלו קהלי יעד הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לכן, ביכולתכם לבדוק מה הם מחפשים ואיך ולהתאים את תוכן האתר לפי מילות מפתח אלו. בצורה זו, אתם יודעים שמנוע החיפוש מחבר בין האתר מכירות שלכם לקהל היעד הרלוונטי ואתם צפויים לעלות אט אט במיקומים בתוצאות החיפוש.

    הקמה של מוצרי האתר בצורה היררכית ונוחה לשימוש:

    על אתר מכירות להיות מסודר בצורה היררכית ונוחה לשימוש. לא ניתן לפזר מוצרים בבלגן גדול ולקוות שגולשים ירכשו משהו. עלינו להכין קטגוריות ותגיות ולאחר מכן לשייך כל מוצר לקטגוריות הרלוונטיות ולתגיות הנדרשות. לאחר מכן, עלינו לסדר את התפריט העליון, תפריטי הניווט והסינון בצד בצורה נוחה לעידוד הגעה למוצרים הנכונים ולהגדלת המכירות.

    ניהול שוטף הכולל הוספה, עריכה, מחיקה ועדכון מחירים:

    חנות אינטרנט בדיוק כמו חנות פיזית חייבת בחידוש מלאי אחת לתקופה לצד הענקת מחירי הנחה ומבצעים שונים בהתאם לדרישות השוק. אתר מכירות שאינו זוכה לניהול שוטף ימצא עצמו נדחק לאחור מאחר וכל יתר השחקנים בשוק מנהלים את החנויות שלהם בתדירות גבוהה ובמקצועיות רבה.

    ניהול קשר עם הגולשים לפני רכישה ולאחרי רכישה:

    משתמשים רבים ירשמו לרשימת התפוצה של האתר ואו יכנסו לבדוק מוצרים שונים באתר. עלינו לשמור איתם על קשר ולבנות מוניטין של חנות אטרקטיבית ונגישה כך שהלקוחות ירגישו שבטוח לרכוש אצלכם ויבצעו את רכישתם הראשונה. לאחר הרכישה הראשונה, התקשורת צריכה לעלות שלב ולעודד את הרוכש לבצע עוד ועוד רכישות נוספות לאחר שהוכח שאתם אמינים ומשתלמים עבורו.

    שיווק שיווק שיווק:

    יש להשקיע חלק ניכר מההכנסות על שיווק ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. כספים אלו יניבו לקוחות חדשים וקבועים נוספים שאט אט יהפכו את האתר שלכם להרגל ויבצעו רכישות חוזרות דבר שיחזק את המכירות שלכם ויאפשר לכם להמשיך לגדול ולהתפתח גם בשוק תחרותי וקשה.

    עלויות הקמה וניהול של אתר מכירות:

    לבסוף, זה תמיד יורד לשורה התחתונה של "כמה זה עולה לי". ובכן, עלויות הקמה ותפעול של אתר מכירות זולות משמעותית מעלויות הקמה ותפעול של חנות פיזית. אך עדיין יש עלויות לא מעטות שיש לקחת בחשבון ולהלן המחירים להם כדאי לצפות:

    עלות בניית אתר מכירות:

    • עלות בניית אתר מכירות בסיסי – 6,000-8,000 ש"ח.
    • עלות בניית אתר מכירות סטנדרטי – 6,000-12,000 ש"ח.
    • עלות בניית אתר מכירות מתקדם – 10,000-22,000 ש"ח.
    • עלות בניית אתר מכירות ממותג – 15,000 ש"ח ומעלה.

    טווחי מחירים אלו הן ממוצעים בשוק הדיגיטל. מחירים אלו מושפעים מסוגי הפיתוח שנדרשים ורמת הירידה לפרטים מול הלקוח לצד סוג חברת הפיתוח ומיקומה (ישראל/חו"ל).
    טווחי מחירים אלו אינם כוללים עלויות התממשקות למערכת CRM/ERP שיכולים לייקר את המחירים בצורה משמעותית.

    עלות ניהול אתר מכירות:

    • עלות ניהול אתר מכירות בסיסי/סטנדרטי – 1,500 ש"ח לחודש.
    • עלות ניהול אתר מכירות מתקדם/ממותג – 3,000 ש"ח לחודש.
    • עלות ניהול אתר מכירות בינלאומי – 1,500 ש"ח לחודש לכל שפה/מדינה.

    עלויות אלו מתייחסות לאתרים סבירים וממוצעים. אתרים של רשתות קמעוניות ואו אתרים בהם התחלופה גבוהה במיוחד ועל בסיס יומי יידרשו לעובד ייעודי אצלם בחברה ואו בחברות כמו שלנו במיקור חוץ אך המחירים צפויים להיות גבוהים יותר.

    סיכום עלויות בניית חנות מכירות:

    • בניית חנות מכירות – כ-8,000 ש"ח חד פעמי.
    • ניהול חנות מכירות – כ-1,500 ש"ח קבוע.
    • שיווק חנות מכירות – כ-3,000 ש"ח קבוע.
    • סה"כ לשנה ראשונה: 62,000 ש"ח.
    • סה"כ לשנה שנייה: 54,000 ש"ח.

    כלומר, במידה ואתם רוצים להקים חנות מכירות מוצלחת שאכן מוכרת כבר בשנתה הראשונה ומצדיקה פעילות, עליכם להיערך להוצאה של כ-60,000 ש"ח. חציו מהסכום יידרש לצורכי שיווק ברבדים שונים כך שניתן לצמצמו במידת הצורך ולהפחית משמעותית בעלויות אך אנו מאמינים שזהו סכום מינימלי שנדרש בשנים הראשונות עד להתבססות האתר בתוצאות חיפוש ועד שגולשים יכירו את האתר ויבצעו בו רכישות חוזרות.

    לסיכום,

    בניית אתר מכירות וניהולו בשוטף אינו משחק ילדים ובוודאי שאינו זול. יש צורך בלא מעט ידע, ניסיון וזמן יקר כדי להצליח בעולם בו כולם מתחרים בכולם. אך, החדשות הטובות הן שעלויות הכניסה לשוק זה נוחות למדי. הקמת חנות פיזית תעלה לכם מעל חצי מיליון שקל (שכירות לחנות, החזקת מלאי חנות, עובד במשרה מלאה, חשמל, ארנונה, מס שילוט ועוד..) ולעומת זאת, החזקת חנות מקוונת תעלה לכם סכום שעמו ניתן להתמודד בקלות גם במקרה של כישלון חלילה.

    אם אתם מעוניינים להקים חנות און ליין, אנו ממליצים לכם לפנות אלינו ולהתייעץ איתנו בחינם וללא כל התחייבות. יש לנו את הידע והניסיון שיכולים להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה שלכם בעסק המקוון ומכך שהתקשרות עמנו תעשה טוב עבורכם עוד בטרם יצאתם לדרך בפיתוח האתר. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן