fbpx

כתיבת אפיון אתר שנעשית על ידי איש מקצוע דומה במהותה ובמאפייניה לתכנית עסקית המוכרת מעולם היזמות והעסקים. כן, אתר אינטרנט הנו פעילות עסקית לכל דבר ועניין ויש צורך להבין את השוק, להבין את המתחרים ולספק הסברים ברורים והבהרות מדויקות לכל ערך עיצובי וערך פיתוחי שיופיע באתר העתידי.

כתיבת אפיון אתר

מדריך זה לכתיבת אפיון לאתרי אינטרנט אינו נועד להחליף כתיבה מפורטת ומדויקת מצד איש מקצוע. זאת משום, ובכדי לכתוב אפיון אתר מקצועי, יהיה עליכם להכיר גם את העולם העסקי וגם את העולם הדיגיטלי כמו שצריך. לרוב, זה לא המצב ולכן יש לשלב איש דיגיטל במלאכת הכתיבה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. זהו את השוק אליו אתם פונים.
    2. זהו את המתחרים הפועלים בשוק זה.
    3. הגדירו יעדים ברורים להשגה.
    4. הגדירו תקציבים לכל יעד ויעד.
    5. הכינו הסבר טקסטואלי מפורט על האתר.
    6. שרטטו קווים מנחים / איור האתר.
    7. הביאו דוגמאות מהארץ ומהעולם.
    8. בחרו צבעים, פונטים ומבנה לאתר.
    9. בחרו כתובת, סלוגן ומיתוג לאתר.
    10. סכמו הכל לקראת מכרז פיתוח.

    רוצים להבין קצת יותר? אין בעיה, בואו נתחיל!

    נעבור כעת שלב שלב ונסביר אודותיו ועל חשיבותו באפיון אתר מקצועי ושיבטיח תוצאות ראויות:

    1. זיהוי שוק לפעילות אתר אינטרנט:

    עוד בטרם בונים אתר אינטרנט חדש, חשוב מאוד לזהות את השוק שאליו אנו נפנה בעזרת האתר החדש. כך לדוגמה, יש הבדלים מהותיים בין קהל לקוחות צעיר וטכנולוגי לבין קהל לקוחות בוגר וטכנופובי. כמו כן, אנו נגדיר כבר בשלב זה את קהלי היעד שלנו כך שנדע באיזה שפה ובאילו צבעים להשתמש באתר. כלומר, במידה ומדובר בקהל נשי, נוכל להתייחס אל הגולשות בשפה נשית ולהציג את המידע באווירה קלילה וצבעונית. לעומת זאת, אם מדובר בקהל גברי, נדרש להתייחס לגולשים בצורה שונה לגמרי..

    כדי להבין עוד על שלב זה באפיון אתר, אנו ממליצים לכם לקרוא אודות: אפיון קהל יעד לאתר.

    2. זיהוי מתחרים עסקיים באינטרנט:

    מה אתם יודעים על המתחרים שלכם? גם כאשר יש לכם עסק בעולם האמיתי, אין לכם באמת מידע מדויק אודות המתחרים שלכם באינטרנט מאחר ובאינטרנט כללי המשחק שונים וייתכן וחנות או עסק המציע שירותים בצד השני של המדינה מתחרה בכם באופן ישיר על המיקומים בתוצאות החיפוש ועל לבם של הלקוחות המחפשים את השירותים או המוצרים שאתם מציעים.

    כדאי להבין לאיזה תחום אתם צוללים ולאפיין את האתר כך שכלל המתחרים נלקחים בחשבון וכמובן שאתם צפויים להציגם באפיון ולדרוש שהאתר שלכם יהיה טוב יותר ומדויק יותר לקהל הגולשים שהגדרתם בשלב הראשון של האפיון.

    3. הגדרת יעדים לאתר האינטרנט:

    כאשר אנו מקימים אתר מכירות, הרי שהיעד שלנו הנו כמובן למכור כמה שיותר. כאשר אנו מקימים אתר תדמית או מידע, הרי שהיעד שלנו הנו כמובן לקבל כמה שיותר פניות מצד לקוחות פוטנציאליים. אלו הן היעדים הברורים מאליהם. אך, ישנם יעדים נוספים שעלינו להגדיר כדוגמת קצב הגדילה, סוגי הלקוחות הפונים, אחוזי ההמרה של הלקוחות הפונים וכן הלאה..

    4. הגדרת תקציב ליעדים ופרסום באינטרנט:

    יש לכם תקציב מוגבל. זו עובדה מוגמרת! יש להגדיר את התקציב כך שיהיה לכם מספיק כסף לבניית האתר ושיווקו גם יחד בטווח המידי אך גם הארוך. לעתים, אנו מחלקים את תהליך פיתוח האתר למספר אבני דרך ויש לחלק את התקציב לכל אבן דרך בנפרד וזאת כדי להבטיח שהתקציב יספיק להגשמת כלל היעדים שהוגדרו.

    5. פירוט אודות הפעילות המתוכננת באינטרנט:

    צוות הפיתוח שיעמול על בניית האתר יידרש להבין מכם מה בדיוק נדרש מכם. חשוב מאוד להעביר את המסרים הנכונים והמדויקים ביותר לצוות הפיתוח כך שהם בתורם ידעו לספק לכם את המענה הנכון ביותר לכל בעיה שתעלה בעת הפיתוח. כדאי לפרט את הפעילות הקיימת ואת הפעילות הצפויה בעתיד ולא לחסוך מידע בדרך..

    6. שרטוט אתר אינטרנט על מאפייניו הרבים:

    אתר אינטרנט מורכב מממספר רב של פרמטרים וניתן לאפיינו בצורות רבות ומגוונות. מאחר ואנו לא רוצים לסמוך על טעמם האישי של מפתחי האתר, חשוב מאוד לפנות למעצב מקצועי ואו לתכנן את האתר בעצמכם על ידי שרטוט מבנה האתר ומאפייניו. כחלק מהשרטוט, יש להתייחס למגוון רחב של עמודים שיופיעו באתר ולהבהיר איך נרצה שהם יראה.

    כדי להבין עוד על שלב זה באפיון אתר, אנו ממליצים לכם לקרוא אודות: אפיון עיצוב לאתר אינטרנט.

    7. דוגמאות לאתרים שאהבתם מהארץ ומהעולם:

    גם שרטוט לא תמיד מספיק בכדי להעביר את הטעם האישי שלכם למעצב ואו למפתח האתר. לכן, מומלץ מאוד לחפש אתרים בארץ ובעולם שאתם פשוט אוהבים. להציג אותם ולהסביר אודות כל אחד מהם, מה אהבתם, איך הייתם משייכים את הרכיב לאתר שלכם ולמה בדיוק התאהבתם בחלק הרצוי.

    הצגה של אתרים קיימים כדוגמאות מאפשרים למפתחים להבין אתכם טוב יותר ולייצר עבורכם פתרון מדויק יותר לטעמכם האישי.

    8. בחירת צבעים, פונטים ומבנה לאתר אינטרנט:

    זהו אמנם חלק הנראה כשולי במעט לרבים אך לפונטים וצבעים יש משקל כבד מאוד על התוצאה הסופית של האתר. קריטי לבחור פונט שמתאים לשפה המדובר, לקהל היעד וכמובן לערכי המותג. לאחר מכן, יש להחליט על מבנה האתר ועל סדר התכנים בו כדי שאילו ימשיכו את הקו שהוחלט עליו כבר בשלב הראשון עם אפיון קהלי היעד אליו אנו פונים.

    9. בחירת דומיין (כתובת) ומיתוג לאתר אינטרנט:

    בחירת דומיין. כלומר, כתובת אתר בדרך כלל משקפת את שם המותג ואו שם העסק. במקרים מסוימים, אנו מקימים מותג ייחודי לאינטרנט ואו אנו מעוניינים לבצע הפרדה בין הפעילות המקוונת לפעילות הפיזית ולכן אנו נשקול מיתוג שונה וכתובת אתר שונה. אין לערכים אלו משמעות אדירה על התוצאה הסופית אך חשוב שהגדרות אלו יועברו כחלק מהאפיון.

    10. סיכום אפיון אתר ופרסום מכרז מקוון לפיתוח:

    לאחר שמסיימים להציג את מלוא הנתונים, ניתן לרכזם יחד בצורה מסודרת ולהוציא מכרז מסודר לאנשי מקצוע רבים בכדי להשיג את התוצאה הראויה במינימום זמן וכסף. איך עושים זאת? איך בוחרים איש מקצוע? זהו מאמר ליום אחר אך נעסוק בכך בעתיד.

    לסיכום,

    כתיבת אפיון אתר אינה פשוטה כפי שזה אולי נשמע. ניסיתם והסתבכתם? מפחדים לעשות זאת לבד? אין בעיה! הרגישו חופשי לפנות אלינו ולהתייעץ עמנו בחינם וללא כל התחייבות. פנו אלינו ואנו מתחייבים לחזור אליכם בהקדם האפשרי.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן