fbpx

הדרך החכמה והנכונה ביותר לצאת לפיתוח אתר אינטרנט או אפליקציה עוברת דרך מכרז פיתוח בין חברות השונות. למכרז פיתוח יש יתרונות רבים כדוגמת יכולת בחירת החברה הטובה ביותר לעבודה, יכולת להשגת מחירים משמעותית ואף יכולת לייצא עבודה לטובת עובדים במדינות אחרות במידת האפשר. אבל איך מנהלים מכרז פיתוח? על כך במאמר זה.

תכנון וניהול מכרז פיתוח

כדי להוציא מכרז פיתוח מוצלח לאוויר, יש צורך בתכנון מקדים ובניהול מדוקדק של כלל ההצעות שמתקבלות מהספקים השונים. כדי לפשט את התהליך, חילקנו את הנושא לשלושה חלקים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הכנת מכרז לפיתוח אתר/אפליקציה:

    מטרת מכרז פיתוח, להשיג את העלות המינימלית לאותה העבודה שנדרשת לנו. אך, כדי לפתוח מכרז שבאמת יבטיח את המבוקש על ידינו, עלינו לתאר לפרטי פרטים את הנדרש ולדרוש שכלל המציעים יתחייבו לעמוד התחייבות ולספק את מלוא המענה שנדרש לנו.

    לכן, עלינו להכין אפיון טכני (פונקציונלי) אשר מטרתו להסביר מהו התכנה שנדרשת לנו ואיך על המפתחים לבנות אותה. אפיון מסוג זה, הופך את המכרז לחיוני ומשתלם מאוד בעבור הלקוח וזאת משום שביכולתו לבצע השוואת מחירים בין חברות הפיתוח השונות בארץ ובעולם וזאת כאשר התוצאה צפויה להיות זהה ובהתאמה מוחלטת לאפיון המצורף למכרז.

    ניהול מכרז לפיתוח אתר/אפליקציה:

    כאשר הכנו אפיון אתר מקצועי, עלינו להגדיר תקציב מדויק ולפרסם את המכרז. ניתן לפרסם מכרזי פיתוח במספר אתרים שונים שדרכם מחפשים פרילנסרים ואו ניתן לפרסם מכרזי פיתוח בקבוצות פייסבוק חזקות שבהם משתתפים חברות פיתוח רבות.

    בשונה ממכרז רגיל, עלינו לאסוף את כל הנתונים של כל ההצעות. עלינו לסדר את ההצעות על גבי טבלה מסודרת ולהתחיל לבצע השוואות לקראת בחירת חברת פיתוח כמבואר בשלב הבא:

    בחירת חברת פיתוח לאתר/אפליקציה:

    לאחר שסידרנו את כלל החברות פיתוח שהציעו הצעות מחיר בטבלה, עלינו לבצע תחקיר קצר על כל חברה וחברה ולסמן בטבלה את הנקודות הבאות:

    • יציבות/וותק החברה.
    • ניסיון עבר בפרויקטים דומים.
    • חיבור אישי עם המפתח/ים.

    לאחר שנוסיף לכל חברה וחברה את הפרטים הללו, נוכל לסדר את הטבלה לפי הצעת המחיר (נמוך לגבוהה) ולבחור בחברת הפיתוח הראשונה שתופיע עם כל שלושת הפרמטרים שהצגנו מעלה. כלומר, החברה וותיקה, יציבה, עם ניסיון עבר וחיבור אנושי וזאת בנוסף ל-*מחיר אטרקטיבי ביחס לשוק.

    *חשוב להדגיש: במידה והמחיר זול מידי/גבוהה מידי להערכות ואו לתקציב שלכם, יש לבצע תחקיר נוסף והתאמות נדרשות.

    לסיכום,

    ניתן לחסוך הרבה כסף על ידי השוואת עלויות פיתוח. אך, כדי להגיע לשלב בו ביכולתכם לבצע השוואה ראויה בין המציעים השונים, עליכם להכין ואו להזמין מחברות כמותנו מסמך אפיון מפורט ומדויק שכולל את כלל הפרמטרים החיוניים להצלחת הפרויקט. מעוניינים באפיון מקצועי לאתר ואו האפליקציה שלכם? אנו מחזיקים בניסיון ארוך שנים בשירותי אפיון אתרים ונשמח לעזור לכם. פנו אלינו!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן