fbpx

מסמך אפיון טכני הנו ספר ההוראות למתכנת. כפי שכאשר בונים בניין, יש לנו תכניות הנדסיות. כך גם כשבונים אתר מקצועי, יש לנו תכניות מסודרות לאופן הבניה ורכיבי האתר השונים. מסמך אפיון טכני דורש עבודה משמעותית מאחר ועל המאפיין לגשר בין העולם השיווקי לעולם הטכני. במידה ומסמך האפיון הטכני נעשה כהלכה, האתר יניב תשואה משמעותית למשך שנים רבות לבעליו.

מסמך אפיון טכני – תיק אפיון

כאשר עסק קטן מתכנן אתר או אפליקציה בסיסית לצורכי תדמית בלבד, אין צורך בתכנון מדוקדק במיוחד בכדי להשיג תוצאות ראויות. אך, כאשר חברה גדולה ואו סטארטאפ מחליט על בניית מערכת ייחודית ומותאמת אישית ואו אפליקציה הדורשת רכיבים מותאמים לצרכים של העסק, הרי שאז יש חובה לאפיין את הצרכים הללו ולהביאם לכדי דיוק רב ככל האפשר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מסמך אפיון טכני משתנה מאתר לאתר ומאפליקציה לאפליקציה. אורכו של מסמך אפיון טכני יכול לנוע מ-30 עמודים ועד מאות רבות של עמודים. במסמך זה, המאפיין מתחקר היטב את הלקוח ומברר את הצרכים בצורה הטובה ביותר בכדי שצרכים אלו יתורגמו לרכיבי מערכת. כל רכיב ורכיב זוכה לתיאור הסבר ושרטוט ברור וזאת כדי שפיתוח האתר ואו האפליקציה יעשו על הצד הטוב והמדויק ביותר.

    מבנה מסמך אפיון טכני:

    נראות מסמך אפיון טכני לאתר או אפליקציה או כל מערכת אחרת תהיה דומה אך מאפייניה שונים בתכלית. המשמעות היא, שלמעט מבנה המסמך, אין לנו יכולת לשכפל ואו לעשות שימוש באפיונים קודמים לצורך ביצוע אפיון חדש במרבית המקרים. מבנה אפיון טכני יכלול:

    1. תוכן עניינים מפורט.
    2. הגדרת הגורמים המעורבים, תכנית העבודה, ניהול העבודה ושינויים ואישורי הצדדים.
    3. זהות הלקוח, יעדים ומטרות, בעיות צפויות, פתרונות לבעיות, סיכונים ועוד..
    4. מצב קיים, תיחום הפרויקט, מערכות משיקות, תיאור ממשק המשתמש ועוד..
    5. עץ אתר, תמיכה בדפדפנים, תיאור ערכי עמודים ושרטוטים מקושרים ומסודרים.
    6. התייחסות לפרמטרים ייחודיים במערכת, אבטחה, הרשאות, ניהול ועוד..
    7. טכנולוגיות ותשתיות הכוללות אחסון, אבטחת מידע, חומרה ותוכנה ועוד..
    8. אופן ניהול הפרויקט, אחראי ביצוע, תקופות הרצה, הטמעה, אחריות וQA.
    9. סיכום ומסירת פרויקט.
    10. דו"ח מסכם.

    מסמך אפיון טכני שנבנה בצורה הנכונה, יאפשר לכל המעורבים בפרויקט להבין בדיוק מה תפקידם וטווח אחריותם ולאחר מכן לאנשי הפיתוח לקבל תשובות לכל שאלה ושאלה על ידי הסתכלות בתרשימי הזרימה, בשרטוטים ובתיאורים המפורטים שמתייחסים לכל אלמנט ואלמנט כך שהמקום לטעויות לאחר שלב האפיון קטן במיוחד.

    יעילות מסמך אפיון טכני

    יש רמות שונות של אפיון אתרים ניתן לאפיין אתר עם הכוונה למערכת ניהול תוכן מראש והרי שאז תהליך האפיון קצר יותר ומחייב התייחסות למבנה החיצוני של האתר בלבד. וניתן לאפיין אתר עם תכנון לפיתוח בהתאמה אישית של כלל המערכת או רכיבים משמעותיים בו והרי שאז תהליך האפיון ארוך ומדוקדק ומחירו כמובן בהתאם..

    אפיון אתר או אפליקציה שנעשה כהלכה צפוי להיות רב מאוד. מאחר וברגע שיש לנו תיאור מדוקדק ומפורט של הצרכים של העסק, ביכולתנו לבצע השוואת מחירי הפיתוח בחברות השונות, ביכולתנו ליהנות מעבודות ביצוע מסודרות ואחראיות יותר ומכך לפחות בעיות שמחייבות המשך תיקונים לאחר תום תקופת הפיתוח ועוד..

    לסיכום,

    מסמך אפיון טכני איננו רק עוד מסמך הנלווה לתהליך בניית אתר. אלא, הוא מהווה ספר הוראות מדויק שישפיע בצורה מהותית על תוצאות העבודות ושביעות רצונכם בסיומו של התהליך. כלומר, בבואנו לבנות אתר אינטרנט חדש ואו מערכת מורכבת מכל סוג אחר, חיוני שנשלם כסף על הכנת מסמך אפיון טכני שיעזור לנו להבין בראשונה מה אנו צפויים לקבל ולאחר מכן יעזור לחברות הפיתוח להבין מה אנו מצפים לקבל מהם. בצורה זו, אין מקום לטעויות וניתן להשיג תוצאות טובות בהרבה.

    מעוניינים שנכין עבורכם תיק אפיון טכני לאתר או אפליקציה? רוצים מסמך אפיון טכני שיתבסס על מחקר והצרכים שלכם ושל לקוחותיכם? פנו אלינו ונשמח להסביר יותר על התהליך ועל העבודה הנדרשת בכדי להכין מסמך מדוקדק ומדויק לצרכים שלכם. השאירו פרטים באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן