fbpx

למה אנו מקימים אתר אינטרנט? מה הסיבה לכך שאנו משקיעים זמן רב בתכנון ובניהול אתר אינטרנט? למה אנו משקיעים כספים רבים בפרסום ובקידום האתר אינטרנט? – קבלת פניות וטלפונים כמובן. לכן, עלינו לשאול את עצמנו, איך ניתן לשפר את האתר הקיים בכדי שיספק לנו יותר ויותר פניות איכותיות וחיוניות לעסק!

שיפור יחסי המרה באתר קיים (CRO)

הקמת אתר אינטרנט איננה מספקת עוד. יש צורך בתפעול שוטף, ביצירת תוכן איכותי, בהשגת תנועה רבה ככל הניתן באמצעים אורגניים וממומנים. אך, כל פעולות מועילות אלו אינם מספקות במידה ואנו לא יודעים איך להפוך גולשים אקראיים ללקוחות נאמנים! מאמר זה, מעניק הצצה לאחד הכלים העוצמתיים ביותר שעומדים לרשותנו:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך מייצרים גידול במספר הפניות והטלפונים מהאתר?

    כדי לענות על שאלה זו בצורה פשוטה, עלינו להבין טוב יותר את הפעילות הממוצעת של גולשים באתרי אינטרנט, אך קודם נציג כמה מושגים בקצרה:

    • גולשים = לקוחות פוטנציאלים.
    • פעילות באתר = קריאה, התרשמות, שכנוע ועוד.
    • יעדים באתר = שיחת טלפון, פניה בדוא"ל או רכישת שירות ומוצר.

    כאשר גולש אקראי נכנס לאתרנו בעקבות מאמר שכתבנו ואו שירות שאנו מציעים, עלינו לוודא שהפעילות של הגולש מתמשכת ונכונה וכזו שתביא לידי ביצוע יעדים באתר. כדי לעשות זאת, אנו יוצרים תכנים ראויים, משקיעים זמן רב בתכנון הניווט והתמצאות באתר וכמובן על ידי כך שאנו שומרים על רלוונטיות גבוהה בעבור הגולש..

    למרות מאמצים אלו, לא תמיד אנו מצליחים לגרום לגולשים שלנו להביע אמון בשירות שאנו מעניקים ומכך שהם יוצאים מן האתר מבלי שהם אכן עשו צעד משמעותי שיקרב אותם אלינו כלקוחות. שיפור אתר קיים חייב להתמקד באותן סיבות שגרמו לכך שגולשים יצאו מן האתר מבלי שהפכו ללקוחות שלנו!

    שיטות מדידת ביצועים ומשפך תנועה באתר:

    כדי לזהות את אותן כשלים שמביאים לכך שגולשים יוצאים מן האתר מבלי שמילאו אחר היעדים שלמטרתם הוקם האתר, אנו צריכים לפעול לפי סדר הפעולות הבא:

    1. זיהוי והגדרה ברורה של יעדי האתר.
    2. הגדרת המסלול שעוברים גולשים בדרכם ליעדי האתר.
    3. זיהוי נקודות תורפה במסלול זה שגורמות לפליטה מהאתר.
    4. תיקון נקודות התורפה והפיכת המסלול ליעד לפשוט יותר.
    5. בחינת תוצאות האופטימיזציה ביחס המרה (שיפור אתר קיים).

    נסביר,

    דוגמה מספר 1 לשיפור אתר קיים:

    במידה ואנו מחזיקים באתר המשמש כחנות, יעדי האתר הם כמובן מכירת כמה שיותר מוצרים לכל לקוח. לכן, עלינו לבדוק שהמסלול שצפוי לעבור הלקוח ברור ופשוט לביצוע. עלינו לבדוק את הפרמטרים הבאים:

    • איך מוסיפים מוצר לעגלת הקניות.
    • איך עוברים מעגלת קניות לקופה.
    • האם אנו מציעים מוצרים אחרים בקופה.
    • איך משלמים בקופה (סליקה, פרטי שילוח).
    • ועוד..

    זהו בעצם משפך וירטואלי שדרכו עובר הגולש שלנו. בתחילת התהליך יש גולשים רבים וככל שמתקרבים למועד הזנת פרטי האשראי, מספר הרוכשים מצטמצם והולך וזהו בעיה קשה עבורנו. לכן, אנו צריכים לראות איך אנו מקלים על הגולשים והופכים את החוויה לפשוטה, מהירה ובטוחה יותר ובכך אנו מגדילים את הרכישות ואת הרווחים של העסק שלנו.

    דוגמה מספר 2 לשיפור אתר קיים:

    במידה ואנו מחזיקים באתר הנועד לצורכי תדמית, יעדי האתר הם כמובן השגת כמה שיותר פניות כתובות ממערכת האתר וטלפונים מצד לקוחות קיימים ופוטנציאליים. לכן, עלינו לבדוק שהמסלול שצפוי לעבור הלקוח ברור ופשוט לביצוע. בין היתר נבדוק את הפרטים הבאים:

    • האם עמוד הבית שלנו מסביר פנים.
    • האם המסר של בית העסק עובר כהלכה.
    • האם השירותים שאנו מעניקים ברורים לגולש.
    • איך אנו מעודדים את הגולש ליצור עמנו קשר.
    • מה הדרך של הגולש ליצור עמנו קשר.
    • ועוד..

    זהו בעצם משפך וירטואלי שדרכו עובר הגולש שלנו. לעמוד הבית של האתר יש כניסות רבות, במידה והאתר מסביר פנים ומעביר את המסר כהלכה, הגולשים ימשיכו הלאה לעמודים פנימיים יותר לקרוא אודות השירותים שאנו מעניקים, אם אנו ברורים ומעודדים פניה, חלק ניכר מהגולשים ינסה לפנות אלינו אך רק חלק יצליח ליצור פניה ואו לחייג מאחר ולא תמיד פרטי יצירת הקשר גלויים לעין ופשוטים לביצוע.

    מה בעצם אנו עושים בשיפור יחסי המרה באתר קיים?

    תהליך הגדלת פניות וטלפונים מאתר אינטרנט מבוסס על ניתוח האתר והבנת כשליו. ברגע שמנתח האתר מזהה את הכשלים המבניים שפוגעים ביכולתם של הגולשים לפנות אלינו, אנו כבר בדרך הנכונה מאחר והידיעה על קיומה של בעיה מאפשרת את תיקונה.

    עם זיהוי הבעיות בתהליך הרכישה (הסחות דעת, תחושת חוסר ביטחון, תהליך ארוך מידי) ועם זיהוי הבעיות בתהליך יצירת קשר (טלפון נסתר ולא בולט, טופס יצירת קשר שנמצא בתחתית האתר ואו בעמוד צידי, טופס יצירת קשר שאינו עובד) הרי שאנו יכולים לפעול לתקן את הבעיה ולהטמיע כלי מדידה שונים בכדי להציג את אחוז השיפור בביצועים של האתר.

    בשונה משירותים שונים, שירות שיפור אתר קיים ניתן למדידה מדויקת ומוכחת וזאת מאחר ואנו הישר רואים אם יש גידול במספר הפניות ואו במספר הרכישות באתר ולכן מדובר בשירות השווה כל שקל.

    לסיכום,

    מחזיקים באתר אינטרנט שאינו פועל כהלכה? מרגישים שאתם משקיעים יותר מידי כסף אך התוצאות אינם מספקות? זה הזמן לבדוק האם ניתן לשפר את הביצועים של האתר מבלי להשקיע הרבה יותר מידי כסף נוסף על ההשקעה הקיימת. אנו מאמינים שביכולתנו להוביל את העסק שלכם להצלחה גדולה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן