fbpx

ישנם שני סוגי לקוחות לבניית אתרים. הלקוחות העיקריים הם בעלי עסקים וחברות אשר כבר פעילים ומעוניינים להרחיב את השירות ואו את היכולות השיווקיים של העסק בעזרת אתר אינטרנט. אך יש פלח נוסף של לקוחות שמתחיל את התהליך הפוך, בונה אתר בכדי להפכו לעסק העיקרי שלהם – לקוחות אלו נדרשים להכין תכנית עסקית לאתר אינטרנט.

תכנית עסקית לאתר

הידעתם שרבים מסתכלים על אתרי אינטרנט בצורה לא נכונה? לקוחות רבים רואים את אתר האינטרנט ככלי עזר למאמצים השיווקיים בלבד. אולם, האמת היא, שיש לראות אתר אתר האינטרנט כסניף נוסף של העסק וכפי שאנו מאפיינים עסק חדש נוסף עם תכנית עסקית מסודרת, כך עלינו להשקיע מעט מאמצים גם בהכנת תכנית עסקית לאתר אינטרנט.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כפי שבעסק רגיל עלינו לזהות את ליבת הפעילות שלנו ומי אילו המתחרים שלנו, כך עלינו לבחון היטב מי אנחנו, מה תחום הפעילות העיקרי שלנו ומי הם המתחרים העיקריים שלנו במרחב המקוון! זאת, משום שבאינטרנט אין משמעות למיקום ואנו מתחרים מול שוק גדול יותר וככל שנהיה יותר ממוקדים ומדויקים, כך היכולת שלנו להצליח במרחב המקוון עולה בהתאמה.

    במקרים מסוימים, אנו נשלב תוכנית עסקית לאתר אינטרנט יחד עם אפיון אתר וזאת מאחר ובתהליך אפיון אתר אנו בין היתר מאפיינים קהלי יעד ומבינים טוב יותר מי אנחנו ומה היכולות שלנו.

    מה נכלל במסמך תכנית עסקית לאתר?

    תכנית עסקית לאתר אינטרנט דומה מאוד במאפייניה לתכנית עסקית לעסק רגיל. ההבדלים בין התכניות העסקיות בא לידי ביטוי בכך שאנו מתייחסים לכל התהליך בצורה שונה ומתוך מודעות גדולה יותר למתחרים שלנו. כן, עלינו להבין היטב מי המתחרים שלנו (בארץ ובעולם) ולהבין איך אנו מבדלים עצמנו מיתר העסקים הפועלים במרחב המשותף.

    יתרה מכך, בשונה מתכנית עסקית רגילה. תוכנית עסקית לאתר אינטרנט תכלול מגוון פרמטרים אודות אנשי צוות ואופן ניהול העסק מאחר ומדובר במערכות מקוונות שלעתים מחייבות הוצאות שיווק גבוהות ומכירות און ליין ומכך שתהליכים רבים עובדים באוטומציה מוגדרת מראש ויש להגדיר את גובה ההוצאות ואופן התנהלות הצוות בפעילות מאין זו.

    חלקי תוכנית עסקית לאתר אינטרנט:

    1. הקדמה מילולית לתיאור השירות / המוצר.
    2. הקדמה פיננסית להשקעה ואו תפעול שוטף.
    3. תקציר מנהלים מזורז לאופן יצירת רווחים.
    4. תיאור המוצר / השירות בדיוק רב ככל האפשר.
    5. סקירת השוק והמתחרים בו במרחב המקוון.
    6. התייחסות לאופן בו מתכננים לשווק את האתר.
    7. התייחסות לאופן בו מתכננים לנהל את המכירות.
    8. נכסים קיימים (מותג, אתר, וותק באינטרנט) לרשות העסק.
    9. תחזית פיננסית לרווחים בשנה הראשונה עד החמישית.
    10. סיכום וסגירה לתכנית העסקית.

    כמו בכל תכנית עסקית, גם בתכנית עסקית לאתר יש להתבסס על מקורות אמת לנתונים שאנו אוספים ויש כמובן לקחת את הערכות הפיננסיות בערבון מוגבל ובזהירות יתרה.

    לסיכום,

    במידה ומדובר בעסק חדש ואו בפעילות עסקית חדשה, מומלץ ותשקיעו מעט בהכנת תכנית עסקית מסודרת לאתר האינטרנט החדש. במידה ואתם רק משדרגים אתר או פעילות עסקית קיימת, ייתכן ותוכלו לדלג על שלב זה. אנו בכל אופן ממליצים לכם לפנות אלינו להתייעצות ולבחינת הכנה של תכנית עסקית לאתר. במידה ואתם מעוניינים בכך ואו באפיון מסודר לאתר החדש, פנו אלינו ואנו נחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן