ניהול אתרים זה WEmanage

שירותי ניהול אתרים כפי שהם צריכים להיות. ניהול אתרים ותחזוקת אתרים בזמינות שיא!

ניהול אתרים זה WEmanage

שירותי ניהול אתרים כפי שהם צריכים להיות. ניהול אתרים ותחזוקת אתרים בזמינות שיא!

שירותי ניהול אתרים

שירות VIP אחד על אחד

שירותי תחזוקת אתרים

תחזוקת אתרים מתקדמת

וידאו קצר המסכם את הפעילות שלנו

הסוף לכאבי ראש, שירות 360° שעונה על כל הצרכים שלכם ללא צורך בהעסקת עובד. זה עד כדי כך פשוט! מעל 15 שנה של ניסיון!

מה זה ניהול אתרים? מה תרצו לשאול אותנו? פנה לעוד מידע!
שימוש בAI לצורך כתיבת תיאורי מוצרים – האפשרי?

אז אתם מוכרים גופי תאורה, פריטי אופנה, ציוד הספקה טכנית או כל מוצר אחר. כנראה..

קרא עוד
אופטימיזציה לקמפיין מבוסס AI בפייסבוק – מה ניתן לעשות?

ככל שעובר הזמן, כלי AI שונים מוצגים בזה אחר זה לציבור הרחב. חלק מהכלים הללו..

קרא עוד
לעבור בין מערכות ניהול לחנות אינטרנטית ולצאת בשלום – האם זה אפשרי?

יש לכם חנות אינטרנטית ואתם לא ממש מרוצים? אתם מרגישים שהגיע הזמן לשינוי אבל מרגישים..

קרא עוד
חנות אינטרנטית B2B – איך מקימים ומנהלים חנות ללקוחות עסקיים?

יש לא מעט תחומים בהם אין לבעלי עסק כל רצון להתעסק עם הלקוח הפרטי בקצה..

קרא עוד
שינוי בתהליך אימות למענק גוגל לעמותות Techsoup > Percent (2024)

עמותות רבות בישראל ובעולם נעזרים לא מעט במענק גוגל לעמותות, מענק פרסום בגובה 10,000$ לחודש,..

קרא עוד
שלם מאוחר יותר – מתי הסרת אמצעי תשלום באתר מגדיל מכירות?!

בארצות הברית הביטוי "Buy Now Pay Later" הולך ותופס תאוצה און ליין כאשר פייפאל משלבת..

קרא עוד
קידום אתר קונימבו בשנת 2024 – מה לעשות? מה השתנה? איך כדאי?

האינטרנט זז קדימה. הטכנולוגיה לא מפסיקה לנוע קדימה. כתוצאה מכך, כך גם האלגוריתמים של מנועי..

קרא עוד
קידום אתר בשנת 2024 – ההבדלים המהותיים בקידום ובניהול אתר אינטרנט!

כולם כותבים בימים אלו את המאמרים אודות קידום אתרים בשנת 2024. טבעי שכך. הרי כעת..

קרא עוד

שירותי ניהול אתרים נחלקים על פני 3 רבדי שירות. ניהול אתר ברובד הטכני, ניהול אתר ברובד התפעולי, ניהול אתר ברובד השיווקי. במסגרת מדריך זה ניתן להבין מה היקף המקצוע ומה נופל תחת אחריותו של מנהל האתרים.

ניהול אתרים זה מקצוע. אמנם כל אחד יכול לנהל את האתר אינטרנט שלו עצמאית, אבל יש צורך בניהול מקצועי מעמיק אם רוצים לראות תוצאות שמצדיקות את הפעלת האתר. ברוב המקרים, בעלי אתר האינטרנט הם גם אנשי עסקים שצריכים לתפעל עסק פיזי חשוב וכלכלי ולכן על אף רצונם הרב לנהל את האתר, הם בפועל לא עושים זאת. אנו ממליצים לקרוא על התהליך השוטף של ניהול אתרים ולהבין מה הפעולות שנעשות ומה המשמעות של כל פעולה ופעולה לטובת קידום האתר ושיפור הביצועים.

ניהול אתר אינטרנט מתחיל תמיד בתשתית של האתר. אתר אינטרנט דומה מאוד למה שאנחנו מכירים בחנות פיזית. יש לנו קרקע, יש לנו כתובת, יש לנו שלט, יש לנו חלון ראווה, יש לנו את מרכז החנות וכמובן שיש לנו את המחסן והעובדים היקרים. גם באונליין זה ככה. שרת = קרקע, דומיין = כתובת, חלון ראווה = עיצוב האתר, מרכז החנות = המדפים הניווט, מחסן = מסד נתונים, העובדים = מערכת האתר.

כדי שנוכל לגדול ולהתפתח און ליין, עלינו לדאוג שכלל הגורמים עובדים בסינרגיה ומתוחזקים היטב כי זהו הבסיס לכלל הפעולות התפעוליות והשיווקיות שנבצע בהמשך.

פעולות ניהול טכני לאתרי אינטרנט

עוד על אחסון אתר

מה המחשבה הראשונה העולה לראש כאשר מדברים על "אחסון אתר"? כנראה משהו כמו קופסה שחורה שאינכם מבינים. זה מסוג הדברים האלו שרוכשים כי צריך בלי לדעת מה רוכשים ואו איך זה משפיע על הסיכוי שלנו להצליח בפעילות שלנו און ליין.

בפועל, אחסון האתר הוא המשאב החשוב ביותר עבור אתר האינטרנט כדי להבטיח הצלחה. אם השרת אינו מהיר מספיק, אם השרת אינו מעניק למשתמשים את הערך שהם חיפשו במהירות מספקת, כל הפעולות הטכניות, התפעוליות והשיווקיות פשוט לא יספיקו!

כדי להסביר, בואו ננסה להבין רגע מה זה שרת?!

שרת הנו מחשב שדולק 24/7 ומחובר לאינטרנט ברוחב פס גבוהה. לשרת זה יש נתונים:

  1. כמה זיכרון אחסון יש לו?
  2. כמה זיכרון ראם יש לו?
  3. כמה מעבדים יש לו?
  4. כמה משתמשים עושים בו שימוש?
  5. מה רוחב הפס לאינטרנט?
  6. כל כמה זמן מתחזקים אותו?
  7. מה סוג מערכת הפעלה?
  8. מה סוג מערכת ניהול?

ויש כמובן עוד נתונים רבים אחרים.

אם אנחנו מאוחסנים בזול, ככל הנראה יהיה לנו אחסון משותף עם רבים אחרים עם הקצאה נמוכה למדי של זיכרון ותעבורה לשימוש (תעבורה= משקל*מספר משתמשים באתר) ובפועל האתר שלנו יעבוד פחות מהר ויעניק חוויה מופחתת.

לכן, כאשר חברת ניהול אתרים כדוגמתנו נכנסת לתמונה, במקרים רבים נרצה להעניק גם את שירותי האחסון כדי להבטיח שהאתר זוכה למשאבים ראויים ושהעבודה שנעשית אכן מחזירה את ההשקעה.

עוד על תחזוקת אתר

כאשר שואלים אותנו מה ההבדל הגדול ביותר בין אתרי אינטרנט שמוכרים יפה לבין אילו שלא, כמעט תמיד אנחנו מוצאים ששורש הבעיה תהיה בשלב הראשוני של תחזוקת האתר. תחזוקת אתר איננה פעולה שאפשר ואו רצוי לעשות באופן שוטף אלא יש ממש צורך מהותי לבצע עבודה זו באופן קבוע אם רוצים לראות הצלחה. כדי לפשט את המטלה, רצוי להכניס אירועים קבועים מידי שבוע/שבועיים כדי לבצע את עבודות התחזוקה השוטפת.

מה זה בעצם תחזוקת אתר?

תחזוקת אתר הנה מכלול פעולות שיש לבצע מידי תקופה כדי להבטיח את תקינות האתר, פעולות אלו כוללות בין היתר:

  1. עדכון של מערכת האתר בכל עדכון חדש.
  2. עדכון של תבנית העיצוב בכל עדכון חדש.
  3. עדכון של תוספי האתר בכל עדכון חדש.

פעולות אלו לבדן דורשות לא מעט משאבי זמן בין היתר כי חלק מהאתרים אינם בנויים כמו שצריך וכל עדכון של תוסף גורר אחריו שובל של בעיות/תקלות/באגים חדשים שיש לפתור. חלק מהבעיות הללו מקורן גם בשילוב של הגרסה האחרונה של הרכיב אל מול היכולות המוגבלות של השרת. לדוגמה, ישנם תוספים שלא עובדים עם גרסאות מיושנות של PHP ואו יש מקרים בהם תוספים גוררים צורך במשאבי RAM נוספים שלא הוקצעו למשתמש וכן הלאה..

מעבר לתחזוקה שוטפת שמובנת כפי שהיא, יש לנו גם פעולות שוטפות שנעשות במסגרת עבודות תחזוקה שוטפת כדוגמת:

  • גיבוי טרום עבודות תחזוקה.
  • בדיקת תקינות (QA) למבנה האתר לאחר מכן.
  • ביצוע בדיקת טפסים, דיוורים, כלי המרה ועוד.

כל שינוי בקוד האתר, לא משנה מה מקור השינוי, מחייב אותנו לאמת מחדש שכל האתר עובד כצפוי. במקרים מסוימים, אנו נגלה שיש פער בין גרסאות שונות (כל רכיב מתקדם בקצב אחר..) ועלינו להחזיר רכיבים מסוימים לאחור כדי לאפשר לאתר להמשיך לתפקד עד לשחרור גרסה שאינה מייצרת באגים.

דוגמה מעולה לכך תהיה אחת מחברות הסליקה הישראליות (לא נציין את שמה!) אשר התוסף שלה אינו עובד עם ווקומרס בגרסאות 6 ומעלה (בערך שנתיים כבר) ועלינו לשנמך את כל האתר כדי לשרת את המסוף סליקה ואו להמליץ ללקוח להחליף חברת מסוף כדי להבטיח תקינות מתמשכת של האתר.

עוד על אבטחת אתר

מה הסיכוי שמישהו יטרח ויפרוץ לאתר האינטרנט שלך? האמת סיכוי שדי גבוהה! מרבית האתרים אינם מעניינים פורצים וזאת כי אין בהם מידע רב ערך לנעול למטרות כופר ואו פרטי אשראי לצורכי מסחר (הכל קורה בחברות מסוף המאובטחות היטב). ולמרות זאת, אתרים רבים נפרצים כל הזמן! לא, זה לא פריצות מוכוונות אישית אלא פריצות רוחביות אשר נועדו "לחטוף תנועה" לאתרי ספאם אחרים ואו כדי לבצע מהלכי פישיניג על גבי דומיינים תקניים.

מרבית הפריצות לאתרים נעשות על בסיס "שיטת מצליח" והן מחפשות אחת מהחולשות הבאות:

  1. מערכת אתר לא עדכנית
  2. מערכת תבנית עם פרצת אבטחה
  3. שימוש בתוסף לא מאובטח ואו לא מתוחזק

בוטים סורקים באופן כמעט רנדומלי אתרי אינטרנט בניסיון לאתר חלקי קוד המעידים על כך שהאתר אינטרנט אינו מתוחזק כהלכה ושיש דלת אחורית להיכנס לממשק ואו למסד הנתונים של האתר וברגע שהם מגלות חולשה, הן מעבירות את פרטי האתר לכלי פריצה אוטומטיים אחרים אשר זורעים באתר קוד זדוני (לעתים חכם במיוחד) ומפנים את הגולשים לאתרים זדוניים אחרים כדי להרוויח מכך כסף.

הדרך הבטוחה ביותר להגן על אתר אינטרנט הנו בשלב ראשון כמובן לתחזק אותו כמו שצריך וכל הזמן. אבל גם על ידי הרחקת גורמים מזיקים לפי סט כללים שנקבעים ברמת שרת ואו ברמת CDN:

  • זיהוי וחסימת מדינות לא רלוונטיות לפעילות העסקית.
  • זיהוי וחסימת בוטים לא מוכרים שעלולים להוות בעיה.
  • זיהוי וחסימת משתמשים אשר מתנהגים בצורה חריגה.

אבל, אבטחה טובה ואפילו הטובה ביותר איננה מבטיחה 100% הצלחה. לפעמים יש חולשות שלא מוכרות לציבור בליבת המערכת ואז אנחנו חשופים כמעט לחלוטין לפרצות. לכן, האבטחה הטובה ביותר הנה ליצור גיבויים תכופים בשרת נפרד שיאפשר לנו להשתקם במידה וחלילה נפרץ.

עוד על גיבוי אתר

כמעט כל מערכת בה אתם עושים שימוש עסקי כיום מגובה בענן. זה יכול להיות מערכת CRM, זה יכול להיות מערכת ERP וזה גם יכול להיות תיבת המייל או כל כלי עבודה אחר. בשונה מהמרחב הפרטי בו רבים נוטים לזלזל בגיבוי וסומכים על המחשב שימשיך לעבוד וכל המידע ישמר, במרחב העסקי יש מגוון רחב של איומים ולכן נהוג לגבות הכל ליתר ביטחון ובאופן עקבי.

כאשר מדובר באתר איטנרנט אשר מעצם ייעודו חשוף לעולם, מרחב האיומים גובר אף יותר. האיומים על האתר נעים מבוטים טיפשים המחפשים הזדמנויות פריצה ועד לאיומים ממתחרים אשר רוצים לגרום לכם לנזק כדי לקדם את עצמם בתהליך ולעתים רחוקות, אתרים נפרצים מסיבות כלכליות ותדמיתיות אחרות.

מה המהות של גיבוי?

המטרה העיקרית ובתכלס היחידה של גיבוי הנו לאפשר לנו לשחזר כל מידע שנפגע ואו הוסר מהאתר בטעות ואו בכוונה תחילה. באמצעות מערך גיבויים מסודר ניתן לשחזר את האתר יום לאחור ואו שבוע לאחור, בהתאם לאופי הפגיעה והיכולת לשחזר ידנית.

מערך גיבויים מקצועי יכלול לרוב 2 סוגי גיבוי:

  1. גיבוי מקומי – על גבי השרת של האתר אך במחיצה נפרדת.
  2. גיבוי בענן – על גבי שרת נפרד ומנותק מהאתר לחלוטין.

הגיבויים המקומיים נשמרים לרוב לטווח זמן של בין 7 ימים ל-30 יום. ואילו גיבויים בענן נשמרים עד לטווח של 90-100 יום.

לגיבויים אלו ייעודים שונים, בעוד הגיבוי המקומי נועד לשחזור מהיר ונקודתי של טעות/פגיעה במהירות על ידי בחירת שחזור מלא ואו שחזור נקודתי, הגיבוי בענן נועד למקרי קיצון חמורים יותר בהם השרת כולו נפגע ואו המסד נתונים נפגע בצורה משמעותית שמונעת שימוש בגיבוי המקומי.

חשוב להבין, גיבויים מקומיים ובענן אינם שוקלים כפי שהאתר שוקל ובהכפלה למספר הימים וזאת מאחר וטכנולוגיות הגיבוי כיום יודעות לגבות רק את ההבדלים בין הגיבויים ולא בהכרח את אותם קבצים מספר רב של פעמים. כך שמסד הנתונים אכן יוכפל במספר הימים אך הקבצים עצמם יכללו רק פעם אחת כאשר כל גיבוי נוסף יכלול את השינוי בקבצים בפועל וכך בעצם נעשה שימוש חכם בשטח דיסק נמוך.

עוד על ניטור אתר

פעם עזבתם את החנות באמצע היום ולא נעלתם אחריכם? כאשר אתם בחנות אתם ככל הנראה כל הזמן עוקבים אחרי הנכנסים והיוצאים, עוקבים שאף אחד לא לקח משהו בלי לשלם ואו חלילה פוגע לכם בפרנסה.. בחנות יש לכם שליטה מלאה על הנעשה. אתם באמת יודעים איך ומה לעשות ועם ניסיון מאוד מאוד קשה להתווכח.

באינטרנט מצד שני, אנחנו כמעט לא יודעים מי נכנס לאתר, אנחנו לא יודעים מה במדויק הגולשים עושים באתר (כן, אנשי מקצוע יודעים. בעל העסק לרוב פחות..) ובעצם יכול להיות מקרה בו יש פוטנציאל רווח ואו פוטנציאל נזק גדול מאוד ולא נדע על כך דבר.

לא להכל יש פתרונות אבל לכל הצד הטכני של האתר בהחלט יש לנו כלים אשר יכולים לנטר ולשמש כעיניים שלנו כדי להתריע לנו אם חלילה יש בעיה באתר שדורשת את התייחסותנו. זאת נעשה כמובן על ידי ניטור קבוע של האתר.

מה זה בעצם ניטור אתר?

ניטור אתר הנו כלי או אם תרצו בוט אשר תפקידו לבדוק כל מספר דק' (לרוב, 5 דק') שהאתר עולה, זמין ועובד כהלכה. במידה והבוט לא מצליח לגשת לאתר ואו הבוט ממתין זמן רב מידי לתגובה מהאתר, הרי שהגורם המתפעל את הניטור צפוי לקבל על כך התראה מידית לשם בדיקה. במרבית המקרים, בעת הבדיקה – האתר כבר יעבוד כמו שצריך אך כמובן שיש מקרים בהם יש צורך בטיפול מידי כדי להחזיר את האתר לזמינות ולאוויר.

בחברות ניהול אתרים עושים שימוש ב-2 סוגי כלי ניטור:

  1. ניטור זמינות אתר
  2. ניטור תקינות אתר

הכלי הראשון נועד לידע אותנו אם יש בעיה ובזמן אמת כפי שתואר מעלה. הכלי השני נועד לבדוק האם יש בעיות טכניות לאחר עדכון של רכיבים אתר.

הניטור המתקדם שבודק את תקינות האתר מבצע צילום של האתר לפני ואחרי ביצועי שינויים בתוספים ואו בתבניות ובמידה ובצילום הראשון ובצילום השני יש שוני הרי שהניטור יזהה ויציג לגורם המנטר על כך שהשוני גדול מידי ויש לבצע בדיקה שהאתר לא נשבר/נהרס. במקרים בהם יש בעיה, הניטור אף ישמור גיבוי מקומי של השינוי כדי לבצע שחזור מהיר (במקרים בהם הכלי ניטור והגיבוי עובדים בסנכרון ביניהם).

תפעול אתר אינטרנט הוא החלק הפשוט ביותר לביצוע מצד אחד. אך מצד שני, הוא גוזל המון המון זמן שפשוט אין למרבית בעלי העסקים. תפעול אתר אינטרנט ובוודאי אתר מכירות דורש התעסקות בתוכן, בהיררכיה, בכלי ניווט ובשלל פרטים נוספים. כאשר מדברים על קידום אורגני, מיתוג מעסיק, ערך למשתמש, מדברים תמיד על תוכן.

יצירה וניהול של תוכן זה עבודה בפני עצמה. בהיעדר תוכן אין אפשרות לייצר רווחים (מלידים ואו ממכירות) גם אם ממש רוצים בכך. תוכן = ערך. ערך לרוב עולה כסף גם למוכר וגם לקונה וזהו עיקר העבודה והעלות שעליה משלמים לחברת ניהול אתרים.

פעולות ניהול תפעולי לאתר אינטרנט

עוד על ניהול ניווט באתר

ניהול הניווט באתר אינטרנט תדמית יסתכם לרוב בניהול התפריט העליון ואולי התפריט התחתון באתר. מדובר בעבודה יחסית פשוטה והדורשת עדכון רק אחת למספר חודשים. לעומת זאת, כאשר מדובר באתרי שירותים ואו אתרי מכירות, הסיפור שונה לגמרי. לכלי הניווט השונים יש משמעות אדירה עבור המשתמשים וגם עבור מנועי החיפוש שצריכים להבין היטב את מבנה האתר.

מה נכלל תחת כלי ניווט?

תחת כלי ניווט ניתן למצוא את הרכיבים הבאים:

  1. תפריטי האתר
  2. חיפוש האתר
  3. סנני האתר
  4. ווידג'טים באתר
  5. תכונות המוצרים

פעולות הניהול ייעשו לרוב בתצורה הבאה:

בשלב ראשון אנחנו נרצה לשמור על הניווט עדכני כך שישקף את מבנה התוכן/המוצרים באתר. כך שבתפריט יהיה לנו תחום/ענף מתחת לתפריט יהיה תת תפריט המכיל את הסגמנטים בתחום ורק בתת תת תפריט נציג את היעדים של המשתמש והקטגוריה הסופית בה הוא יבקר. זאת כדי לחסוך לו זמן ולאפשר לו להגיע ליעד שהוא באמת רוצה בכל שלב ושלב.

בשלב השני אנחנו נרצה לשפר ולייעל את החיפוש באתר כך שידע לחפש החל מ-3 אותיות ומעלה, נרצה גם לאפשר חיפוש אינטואטיבי מהיר (השלמה אוטומטית) ואף סינון לחיפוש בתוך קטגוריות ספציפיות כדי לעזור למשתמש להגיע ליעד. במקרים רבים אנחנו אף נרצה לאפשר חיפוש לפי מספר מק"ט ואו תגיות/תכונות ששויכו למוצר לשיפור נוסף של ביצועי החיפוש.

בשלב השלישי אנחנו נרצה לשפר את סנני האתר. ככל שמתאפשר, נרצה למנף את הכלי סינון והניווט האחרים כדי לאפשר חיפוש בתוך חיפוש. כלומר לאפשר למשתמש לבצע שילוב של מספר פעולות כדי להגיע ליעד. לדוגמה: חיפוש שם של מוצר ואז לסנן לפי מותג ולאחר מכן לסנן בתוך המוצרים של המותג המסוים את המידה או הצבע הספציפית שהלקוח מעוניי לרכוש.

בשלב הרביעי אנחנו נרצה לאפשר מיקומים רבים יותר של ניווט באתר. ניתן להוסיף ווידג'טים שונים במיקומים אסטרטגיים ואו לשלב ווידג'טים שונים בתוך תוכן (מאמרים/בלוג) כדי לאפשר למשתמש להמשיך לרכישה של מוצרים שהוא חושק בהם תוך כדי קריאה של מאמר אודות הערך שלהם עבורו.

בשלב החמישי אנחנו נרצה לעבות את התכונות של המוצרים כדי לייעל את החיפוש והסינון כמו גם לאפשר למשתמש לזהות ולראות האם יש את התכונות שהוא צריך ברמת המוצר כבר בעמוד הארכיון ובטרם נכנס למוצר הספציפי. אנו נרצה להציג למשתמש האם המוצר שהוא רוצה קיים במלאי, האם במידה, האם בצבע וכן הלאה כבר בקבלת תוצאות הניווט.

שילוב כלי סינון וניווט יחד עושים פלאים לקידום האורגני והביצועים המכירתיים של האתר.

עוד על ניהול תוכן/עמודים באתר

באתרי תדמית משקיעים אנרגיה רבה ביצירה של התוכן בעמודי האודות, השירותים, הצוות ועוד ועוד אך שוכחים לעדכן לאחר מכן את התוכן מפעם לפעם בהתאם לשינויים השונים בשוק. ועדיין לרוב התוכן נראה בסדר והכל עובד. לעומת זאת באתרי מכירות יש נטייה להזניח את עמודי התוכן והמאמרים בבלוג ולשכוח שהתוכן הוא המנוע האמיתי של האתר.

מנהל אתרים מקצועי יעשה שימוש נרחב בתוכן כדי לקדם את האתר וכדי להביא לתוצאות משתפרות והולכות כל הזמן. בין הכלים בהם יעשה שימוש בשוטף:

  • יצירה ועדכון תוכן עמודי מידע/שירותים.
  • יצירה ועדכון תוכן עמודי תמיכה/שירות.
  • יצירת תוכן עקבי לבלוג המקצועי.
  • יצירת אינדקסים/עמודי ערך למשתמשים.
  • יצירת תוכן וידאו/מדיה ככל שמתאפשר.

יצירת התוכן באתרי אינטרנט תתבסס לרוב על מחקר מילות מפתח שייעשה ויפרוס בפני מנהל האתר באילו מילים עושים שימוש לקוחות פוטנציאליים ובאיזה היררכיה יש לסדר את התוכן כדי להבטיח לוגיקה ברורה עבור מנועי החיפוש וכלל המשתמשים.

תוכן כשלעצמו אינו יכול להיות "יתום". תוכן נבנה במסגרת אסטרטגיה ברורה של קשרים בין התכנים השונים כך שכל תוכן מרים את התוכן האחר כאשר כולם יחד מכוונים את משקלם לעמודי ליבה בהם הערך למשתמש הוא רב ביותר ושבהם יש סבירות רבה יותר להמרה של הלקוח (הפיכת הגולש ללקוח משלם).

מאחר ויצירת תוכן דורשת יכולת כתיבה ויצירתיות רבה. בטח בנושאים מורכבים, תחומים מקצועיים, מנהל אתר מקצועי לא ימציא את הגלגל אלא ילך למתחרים, גורמים בעלי סמכא כדוגמת משרדים ממשלתיים ואו יצרנים כדי לאסוף מידע קיים ולשכתב את התוכן בצורה ידידותית יותר ובעלת ערך רב יותר למשתמשים.

עוד על ניהול בלוג באתר

רוצים לנסות משהו מגניב? חישבו על 10 המתחרים העיקריים שלכם. חפשו 5 ברמה שלכם ו-5 נוספים שמובילים שוק. כעת שיש לכם רשימה, כנסו לכל עשרת האתרים ובדקו את הבלוג של האתרים הללו. אנחנו כמעט בטוחים שתגלו שלחמשת המובילים בענף יש בלוג פעיל ועשיר בתוכן ואילו בחמשת המתחרים ברמתכם אין בלוג ואו יש בלוג עם מספר מצומצם למדי של מאמרים לקריאה.

לבלוג מקצועי באתר תדמית וגם באתר מכירות יש כוח אדיר להפוך אתכם משחקן פעיל בשוק לשחקן שנתפס כ"אוטוריטה" בשוק. אוטוריטה הנו גורם בר סמכא אשר ממליצים עליו כאיש מקצוע ואו ספק אמין ומקצועי. כדי לצבור את הנקודות הנדרשות ולהפוך למוביל בענף, יש צורך לשפוך ולהעניק מהידע הרב שיש ברשותכם חזרה לציבור. שיתוף ידע, גם אם על פניו הוא חוסך את השירות שלכם – אינו גורע בביצועים העסקיים אלא ממש להיפך!

בבלוג מקצועי נהוג לפרסם כמה שיותר תשובות לשאלות בהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עוסקים בהם. ככל שניתן יותר תשובות על יותר שאלות, כלומר, כאשר גולש יבצע חיפושים בגוגל ופעם אחר פעם יתקל בבלוג המקצועי שלכם, הוא יפתח אמון בכם כגורם מקצועי ואמין והוא יפנה אליכם לצרוך שירותים ואו לרכוש מוצרים וגם ימליץ לאחרים לעשות זאת.

הרווח מבלוג מקצועי שמנוהל היטב בא לידי ביטוי באופנים הבאים:

  1. נראות – אנחנו נראים בחיפושים רבים יותר.
  2. נוכחות – אנחנו הופכים לנוכחים בחיים המקצועיים של הלקוחות שלנו.
  3. תדמית – אנחנו בונים תדמית כמובילי שוק ומקצועיים.
  4. קידום מקומי – אנחנו נהנים מזמן שהיה ארוך יותר וקידום אורגני.
  5. קידום חיצוני – אנחנו נהנים מהמלצות מגורמים שאנו כלל לא מכירים.

ברור לכל שאיש מקצוע מוביל לא ימצא זמן פנוי לכתוב מאמר יומי בבלוג. אך גם מאמר אחת לשבוע ואו מאמר שכותב עבורו מנהל אתרים על בסיס מידע מוצק ממקורות אמינים בהחלט יכול לעשות שינוי דרמטי בביצועים העסקיים ולכן זו משימה חשובה במעלה.

עוד על ניהול מוצרים ושירותים באתר

רוצים לנסות משהו מגניב? חישבו על 10 המתחרים העיקריים שלכם. חפשו 5 ברמה שלכם ו-5 נוספים שמובילים שוק. כעת שיש לכם רשימה, כנסו לכל עשרת האתרים ובדקו את הבלוג של האתרים הללו. אנחנו כמעט בטוחים שתגלו שלחמשת המובילים בענף יש בלוג פעיל ועשיר בתוכן ואילו בחמשת המתחרים ברמתכם אין בלוג ואו יש בלוג עם מספר מצומצם למדי של מאמרים לקריאה.

לבלוג מקצועי באתר תדמית וגם באתר מכירות יש כוח אדיר להפוך אתכם משחקן פעיל בשוק לשחקן שנתפס כ"אוטוריטה" בשוק. אוטוריטה הנו גורם בר סמכא אשר ממליצים עליו כאיש מקצוע ואו ספק אמין ומקצועי. כדי לצבור את הנקודות הנדרשות ולהפוך למוביל בענף, יש צורך לשפוך ולהעניק מהידע הרב שיש ברשותכם חזרה לציבור. שיתוף ידע, גם אם על פניו הוא חוסך את השירות שלכם – אינו גורע בביצועים העסקיים אלא ממש להיפך!

בבלוג מקצועי נהוג לפרסם כמה שיותר תשובות לשאלות בהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עוסקים בהם. ככל שניתן יותר תשובות על יותר שאלות, כלומר, כאשר גולש יבצע חיפושים בגוגל ופעם אחר פעם יתקל בבלוג המקצועי שלכם, הוא יפתח אמון בכם כגורם מקצועי ואמין והוא יפנה אליכם לצרוך שירותים ואו לרכוש מוצרים וגם ימליץ לאחרים לעשות זאת.

הרווח מבלוג מקצועי שמנוהל היטב בא לידי ביטוי באופנים הבאים:

  1. נראות – אנחנו נראים בחיפושים רבים יותר.
  2. נוכחות – אנחנו הופכים לנוכחים בחיים המקצועיים של הלקוחות שלנו.
  3. תדמית – אנחנו בונים תדמית כמובילי שוק ומקצועיים.
  4. קידום מקומי – אנחנו נהנים מזמן שהיה ארוך יותר וקידום אורגני.
  5. קידום חיצוני – אנחנו נהנים מהמלצות מגורמים שאנו כלל לא מכירים.

ברור לכל שאיש מקצוע מוביל לא ימצא זמן פנוי לכתוב מאמר יומי בבלוג. אך גם מאמר אחת לשבוע ואו מאמר שכותב עבורו מנהל אתרים על בסיס מידע מוצק ממקורות אמינים בהחלט יכול לעשות שינוי דרמטי בביצועים העסקיים ולכן זו משימה חשובה במעלה.

עוד על ניהול שיתופי פעולה באתר

שיתופי פעולה הם המנוע העיקרי שלכם להצלחה. ניתן לעשות מגוון סוגי שיתוף פעולה בין עסקים און ליין וזאת כדי שכולם יפיקו את מירב התוצאות גם יחד. מאחר והתחרות כיום און ליין כה גדולה, רצוי מאוד למצוא שותפים אמינים שיאפשרו לכם לצמוח עוד ועוד ולא להיתקע במקום. אחריות מנהל האתר להגשים חזון זה במידה והיא אכן הוגדרה על ידי בעל העסק וליצור את השיתופי פעולה הנדרשים – גם כאשר מדובר בשיתופי פעולה עם עלות כלכלית.

דוגמאות לשיתופי פעולה שניתן לבצע:

  1. שיתוף פעולה בין אתרים – הצגת מוצרים של אחרים.
  2. שיתוף פעולה בין אתרים – הצגת מוצרים שלנו באתרים של אחרים.
  3. שיתוף פעולה עם ספקים – הצגת מוצרים שניתן לרכוש בעת הצורך.
  4. שיתופי פעולה עסקיים – חיבור האתר לזירות מסחר (מרקט-פלייס).
  5. שיתופי פעולה עסקיים – חיבור האתר לזירות השוואת מחירים.
  6. שיתופי פעולה עסקיים – חיבור האתר לפלטפורמות מסחר.

יש 2 אפשרויות:

אפשרות ראשונה שאתם בעלי הסחורה, במקרים אלו ככל שהמוצרים שלכם נמצאים ביותר זירות, מה טוב! בטח כאשר יש לכם מלאי גדול שתופס מקום במחסנים ועליהם כבר לקחתם מימון ושילמתם. הופעה באתרים אחרים, באתרי מרקט פלייס כמו שופרסל, סופר-פארם, זאפ ועזריאלי בהחלט יכולים להועיל.

אפשרות שניה שאתם לא מחזיקים בסחורה, אבל אתם מרוויחים פערי תיווך מכך שיש לכם כבר אתר מכירות פעיל, כבר יש לכם קידום אורגני, כבר יש קמפיינים שרצים ומזינים את האתר בתנועה, אין סיבה לא להציע עוד מוצרים ולהגדיל את סל המכירה כאשר על המוצרים הנלווים שאינכם מחזיקים אתם מרוויחים עוד קצת בכל רכישה.

מנהל אתר מקצועי גם יוכל לסנכרן את האתר עם מערכות שונות ואו להזין את אותם המוצרים באתרים של השותפים. כך בעצם אתם עוסקים בעיקר, מנהל האתר עוסק בכל היתר!

אתר אינטרנט ללא שיווק הנו כמעט כמו חנות שנמצאת באמצע מדבר! יש מגוון דרכים לשווק אתר אינטרנט ועלינו להפעיל את חלק מהשיטות שיווק ואו את כולם. בהתאם לאופי העסק ובהתאם ליכולת שלנו להשקיע ולהתנסות בדרכים השונות עד לזיהוי נקודות החוזקה שלנו והתמקדות בהם לאורך זמן.

במסגרת ניהול אתר, עלינו לבצע מגוון פעולות שיווקיות לאורך כל מסע הלקוח עד למועד הרכישה. גם לאחר ביצוע רכישה, השיווק לא מסתיים אלא מגביר קצב. עלינו להמיר לקוחות מזדמנים להפוך ללקוחות קבועים ולבסס את המותג שלנו כבית של קבע עבור הלקוחות של העסק.

פעולות ניהול שיווק לאתר אינטרנט

עוד אודות קידום אורגני

מחקרים שנעשו במגוון ענפים ומדינות בדק מה הם אמצעי השיווק הכלכליים ביותר. במחקר ניסו להבין איזה ערוצי שיווק מייצרים את הערך הכלכלי הגבוהה ביותר עבור המפרסם, לא רק בטווח הקצר – כלומר ברכישה מידית כתוצאה מהשיווק אלא גם ובעיקר בהסתכלות על הטווח הארוך כדי לבחון את אורך חיי הלקוח וכמה פעמים הוא חזר לרכישות נוספות ואו גובה סל הקניות שעליו שילם בפועל.

במסגרת המחקר גילו שאם מסתכלים בטווח הקצר, הקידום האורגני הנו אמצעי השיווק הגרוע ביותר (בכל זאת, לוקח זמן לראות תוצאות..) אך בבחינת הטווח הארוך, הקידום האורגני מנצח בנוק אווט כל אפיק שיווקי אחר. זאת בעיקר משום והקידום האורגני, לאחר שנכנס לפעולה וביטויים מסוימים מתברגים גבוהה במנועי החיפוש, מייצר לנו עוד ועוד הכנסה מלקוחות מאוד רלוונטיים לאורך זמן מבלי שנצטרך להוציא עוד כסף על שיווק (שמתייקר כל הזמן ככל שהתחרות גוברת).

מסקנות המחקר הראו שעסק חפץ חיים, עסק שרוצה להמשיך לגדול בפעילות המקוונת בצורה מיטבית אינו יכול להסתמך על ערוצי שיווק ממומנים בלבד אלא עליו לבנות תשתית ראויה של תנועה אורגנית איכותית עליה יכול להסתמך באופן עקבי הן לביצוע מינוף שיווקי (רימרקטינג) והן כמנוע צמיחה שמאפשר גידול וכיווץ בהוצאות השיווק בהתאם לעונות השנה ובהתאם לתנאי המשק בכל תקופה ותקופה.

מה האחריות של מנהל אתר מקצועי בקידום האורגני?

מנהל אתרים אינו מקדם אתרים בהגדרה. כלומר, הוא אינו מתמקצע רק בכך. אך הוא בהחלט מבצע מגוון מטלות שנופלות תחת הגדרה של קידום אורגני:

  • הוספת מטא דאטה לכלל המוצרים/העמודים
  • הוספת תגיות ALT לכלל התמונות באתר
  • ביצוע כיווץ ואופטימיזציה לתמונות באתר
  • ביצוע פעולות אופטימיזציה והרצה לאתר
  • ביצוע עדכונים שוטפים המשפיעים על האתר
  • יצירת תכנים אינפורמטיבים ומקצועיים באתר
  • ועוד ועוד..

מנהל אתרים מקצועי ידע לבצע את כל הפעולות הקידומיות באתר עצמו (on-site SEO) בהתאם להנחיות מנועי החיפוש וגוגל בפרט. מנהל אתרים אינו אחראי לפעילות מחוץ לאתר אלא אם מדובר בפעולות הכוללות רכש מדיה – רכישת מאמרי יח"צ המקשרים לאתר מאתרי מיינסטרים בעלי ערך אמיתי ובהתאם למדיניות מנועי החיפוש.

עוד אודות קידום ממומן

אתרי אינטרנט אינם נמצאים בחלל ריק. מספר רב של מתחרים מכל רחבי האזור והענף מתחרים ראש בראש על אותם לקוחות ממש. אם בעולם הפיזי יש לכם מתחרים בודדים בסביבת הלקוח, הרי שבאונליין אתם מתחרים בשחקנים קטנים, בינוניים וגדולים ועושים זאת כל הזמן! זו העובדה, עם נתונים אלו אנו צריכים לחיות ולהתמודד.

לכן, עלינו לצקת לפעילות שלנו "ערך מוסף" הן בצביעת קהלים מבוססי קידום אורגני והן באמצעות הצעת ערך בדמות משלוח חינם, שירות אישי, זמינות טיפול מהירה ועוד שלל אפשרויות נוספות שצריך לתפור בהתאמה לעסק שלנו. לאחר מכן, ביכולתנו להתחרות ביתר השוק ולהציע את מרכולתנו באמצעות אפיק השיווק של קידום ממומן בגוגל.

אפשרויות השיווק הממומן בגוגל 

מנהל האתרים אחראי בין היתר גם לנראות שלכם בגוגל, אמנם הוא לא איש המקצוע שמנהל את הקידום הממומן בגוגל (בשביל זה, יש מנהל קמפיינים מקצועי בצמוד למנהל האתר..) אך עליו להיות זה שעוקב ומשווה מחירים ואו מוודא שהפעילות השיווקית בערוצים השונים כלכלית עבור העסק בטווח הקצר והארוך.

שיטות השיווק שיבדקו לרוב:

  • קידום על בסיס מילות מפתח בחיפוש
  • קידום על בסיס קהלים + מילות מפתח בחיפוש
  • קידום על בסיס מוצרים מעל תוצאות החיפוש
  • קידום על בסיס מוצרים + קהלים מעל תוצאות החיפוש
  • קידום על בסיס מדיה ברחבי הרשת
  • קידום על בסיס מדיה + קהלים ברחבי הרשת
  • קידום על בסיס וידאו ביוטיוב
  • קידום על בסיס מיקום בגוגל מפות

בקידום ממומן בגוגל אנחנו אמנם פונים לקהל שממש מחפש אותנו, הרי הוא ממש מבצע חיפוש עם הפרטים של המוצר שבידינו, אבל – כדי שזה יעבוד כמו שצריך מנהל האתר חייב לעבוד בצמוד עם מנהל הקמפיינים על משימות מגוונות כדוגמת:

  1. לוודא שהמחירים באתר באמת אטרקטיביים
  2. לוודא שהמוצרים באתר כוללים מפרט מלא (מיטוב אלגוריתם)
  3. לוודא שהמוצרים מתפקדים כמו שצריך (גורמים למכירה)

באמצעות פעילות משותפת עם מנהל האתרים שידאג לכך שהכל מתפקד מהרגע שהגולש נכנס לאתר, הביצועים של הקמפיינים עולים משמעותית והכדאיות הכלכלית בפעילות עולה!

עוד אודות קידום ברשתות חברתיות

ניהול פעילות ברשתות החברתיות איננה חלק מעבודתו של מנהל האתרים. מדובר בסוג שונה לחלוטין של עובדים. האחד חברתי, האחר אנליטי. ולמרות זאת, אנחנו בחברה מציעים שירותי ניהול רשתות חברתיות במחלקה ייעודית לכך מאחר ואי אפשר להתעלם מיכולות השיווק ברשתות החברתיות במיוחד במוצרים חזותיים כדוגמת תכשיטים, אופנה, לייף סטייל ועוד..

מנהל רשתות חברתיות אחראי למגוון רחב של פעולות הנעשות יחד עם מנהל האתר כך שיש סינרגיה מלאה בין האתר לרשתות החברתיות ובין התוכן באתר לתוכן ברשתות החברתיות. תפקידו של מנהל הרשתות החברתיות ליצור את אותן תכנים אשר יתפסו את העין של המשתמשים השונים בעת גלילה בפיד בפייסבוק ואו באינסטגרם ואו בטיקטוק..

ערוצי השיווק ברשתות חברתיות:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • טיקטוק

בכל פלטפורמה עובדים בשפה שונה בהתאם לאופי קהל היעד ובהתאם לזמן החשיפה הממוצע לפרסומים שלנו וכמובן בהתאם לביצועים הכלכליים, החזר על ההשקעה!

במסגרת השיווק ברשתות חברתיות צריך לזכור שהאפיק ה"אורגני" מת. אין כמעט חשיפה ללא השקעה כספית (למעט טיקטוק אך שם עלינו להשקיע כסף בהפקת הוידאו שיתפוס את העין) ולכן המיקוד שלנו יהיה בפורמטים שונים של פרסום:

  • קמפיין לקהלים חדשים לפי התנהגות
  • קמפיין לקהלים קיימים לפי ביקוריהם באתר
  • קמפיין מוכוון רכישה ישירה (קטלוג)
  • קמפיין מוכנוון יצירת קשר (לידים)
  • ועוד..

קמפיינים ברשתות חברתיות נעשים כלכליים יותר ויותר ככל שמריצים אותם יותר זמן וככל שיש סינרגיה טובה יותר עם ביצועי הקמפיינים בגוגל ולכן במרבית המקרים בתקופה הראשונה/הרצה, אנחנו לא מצפים לתוצאות מדהימות ומגדילים אט אט את הביצועים ככל שהזמן עובר.

עוד אודות ניהול רשימות דיוור חברתיות

האם אתם מעניקים שירות טוב ללקוחות אצלכם באתר? אנחנו מאוד מקווים שכן! במידה וכן, הרי שאתם רוצים להפוך כל לקוח באתר ללקוח שחוזר עוד ועוד לרכישות נוספות. כדי לעשות זאת בהצלחה, אנחנו צריכים למנף את הלקוחות שלנו ולתקשר איתם באופן שוטף באחד משני האפשרויות הבאות:

  1. דיוורים ידניים
  2. דיוורים אוטומטיים

מאחר וכל לקוח שביקר אצלנו באתר עלה לנו כסף, אם לא נהפוך את הלקוח ללקוח משלם, סיכוי סביר שהאתר אף פעם לא יהפוך לכלכלי. הדרך היחידה להפוך אתר אינטרנט מכירתי לעסק שמניב פירות ואינו משית הוצאות רבות על העסק הנו על ידי יצירת קשר קבוע ובלתי אמצעי עם הלקוח. מאחר ואנחנו לא נחייג לכל לקוח, מאחר ואף אחד לא רוצה לקבל ספאם לנייד, הדרך היעילה ביותר לעשות זאת תהיה באמצעות ניהול אפקטיבי של רשימות דיוור המניעות את הלקוחות לרכישות חוזרות באתר.

איך מחזירים לקוח לרכישה חוזרת?

אנחנו נבנה לרוב תהליכים שונים אשר יחדיו יוצרים את המסגרת להחזרת לקוח:

ניצור אוטומציות דיוור,

אנחנו נרצה ליצור מספר רב של תנאים ופעולות. כאשר קורה תנאי X בצע פעולה Y. ברוב המקרים אנחנו נתלה את הפעולות בהתנהגות גולשים באתר כדוגמת:

  • רכישה באתר
  • הוספה לסל אך לא בוצע רכישה
  • הרשמה לאתר
  • נרכשו מוצרים מסוימים באתר
  • עבר X זמן ממועד רכישה
  • הועלו לאתר מוצרים חדשים

ברגע שיש לנו כתובת מייל של לקוח פוטנציאלי ואו לקוח עבר, ברגע שאנחנו יודעים מה הוא הוסיף לסל, מה הוא רכש בעבר, הרי שאנחנו יכולים לבצע מגוון פעולות באופן אוטומטי וללא מגע יד אדם.

כך אם יש לנו קולקציה חדשה, כולם יודעים על כך. אם לקוח רכש מוצר מחזורי (מזון, אופטיקה וכ"ו, אנחנו יכולים להציע לו את המוצר בשנית לאחר פרק זמן שאנחנו מעריכים שידרש לבצע רכישה חוזרת ועוד..

נדוור באופן ידני לפי צורך,

לא תמיד אנחנו רוצים להישען על התנהגות הלקוחות. לפעמים עלינו להיות פרו אקטיבים וליצור פעילות. זאת נעשה על ידי יצירת קופונים/מבצעים/הנחות/סיילים אשר פונים לקהל היעד שלנו באתר.

אנחנו יכולים לדוור מגוון סוגי הצעות ידניות אשר מניבות תנועה רבה וכמובן ערך כלכלי עבור בעל האתר/העסק. אך זאת כמובן תוך יצירת ערך מקביל ודאגה לכך שאנחנו לא הופכים למעיקים על הלקוחות.

מנהל האתר אחראי לעמוד בקשר מול בעל האתר ולבצע עבורו את כל מגוון הפעולות הללו.

עוד אודות אופטימיזציה

אתם כמעט בוודאות זורקים מידי חודש כסף לפח! למה? כי כמעט בטוח שחלק מהקמפיינים השיווקיים ואו חלק מהמאמצים בקידום האורגני מופנים ליעדים הלא נכונים. יש מגוון דוגמאות למקרים בהם אנחנו משקיעים כסף על אנשי מקצוע ואו על תקציבי פרסום והתוצאות אינם כלכליות וזאת לאו בהכרח בגלל מידת החשיפה ואו המקצועיות של נותן השירות אלא בגלל שלא נעשה אופטימיזציה מתאימה.

להלן דוגמאות לאופטימיזציות חשובות

  • שיווק מוצר שאיננו במלאי
  • שיווק מוצר שמחירו אינו תחרותי
  • שיווק מוצרים עליהם הרווחיות נמוכה מידי
  • השקעה בתקציב קמפיין שאינו ממיר
  • השקעה בתקציב קמפיין שאינו מייצר חשיפה
  • ועוד..

מנהל אתרים מקצועי ידע לעבוד יחד עם מנהל הקמפיינים כדי לבצע אופטימיזציה מקיפה אחת לתקופה לשם בחינת כדאיות ערוצי השיווק השונים כמו גם מה מידת ההתאמה בין מאמצי השיווק ובין צורכי העסק בפועל – אילו מוצרים ישווקו וימכרו, על איזה מוצרים ניתן לבצע מבצעים ולהשיג יותר מכירות וכמובן על אילו מוצרים אסור לנו לשווק כלל.

אופטימיזציה מקצועית תיעשה לרוב יחד עם בעל העסק וזאת כי הוא יודע לרוב אילו מוצרים עומדים במחסן ותופסים מקום וניתן להוזיל, הוא גם יודע על אילו מוצרים יש רווחיות גבוהה יותר שתצדיק את השיווק וכמובן שניתן לבנות על בסיס נתונים אלו מודלים ותכניות קדימה לצורכי קידום אורגני וממומן לתוצאות מעולות בטווח הארוך.

אופטימיזציה נכונה חוסכת לנו כסף על מאמצעים לא כלכליים ובמקביל מייצרת לנו כסף על ידי השקעה של אותם כספים שנחסכו במקומות שעובדים. אז זהו חלק מובנה וחובה בכל אתר אינטרנט עם יעד להצלחה.

מנהל אתרים טוב ומקצועי ככל שיהיה איננו מחליף את בעל העסק. במילים אחרות, אי אפשר לצפות ממנהל האתרים לקבל החלטות עסקיות ואו לנהל את בעל העסק כדי לגרום לאתר לעבוד ולמכור. אמנם זה מובן מאליו עבור רבים, אבל לפעמים כתוצאה מניהול אפקטיבי ומקצועי בעלי עסקים רבים מתחילים לסמוך על מנהל האתר שלהם מעבר לנדרש. חשוב להבין שבסוף האחריות על האתר הנה של בעל העסק בפועל.

מי אחראי על האתר?

מאחר והאתר אינטרנט הוא הפנים של העסק, אף גורם אחר לא יכול לקחת על האתר אחריות. מקבל ההחלטות הבלעדי הנו בעל העסק ואילו מנהל האתר יכול בהחלט ללמוד את סדרי העדיפויות ולבצע עבור בעל העסק את הנדרש. אך בעל העסק חייב להיות זמין לשאלותיו ולהעניק את אישורו לפעולות הניהול באתר.

דוגמאות בהם אחריות על האתר הנה של בעל העסק:

  1. נגישות – האחריות על נגישות האתר.
  2. זכויות יוצרים – זכויות על תוכן / תמונות.
  3. שירות לקוחות – מענה ושירות ללקוחות.

מנהל האתר אחראי על הביצוע, מנהל האתר אחראי על הצד הטכני, אבל ככל שנוגע לעמידה בתנאי החוק ובאחריות העסקית, בעל העסק הוא הגורם המוסמך והאחראי.

למרות האמור, אין זה אומר שבעל העסק צריך כל הזמן להיות בבקרה מוחלטת על מנהל האתרים. קשר טוב ובלתי אמצעי עם המנהל אתר מבטיח שקט נפשי והתעסקות מינימלית באתר.

שירותי ניהול אתרים אינם זולים מצד אחד (בכל זאת, יש איש מקצוע שצריך לבצע עבודה) ומצד שני גם אינו יקר ביחס לערך שיוצא מפעילות זו לבעל האתר/העסק. מאחר ושירותי ניהול אתרים כוללים גם את ניהול הקמפיינים בגוגל, גם את הקידום האורגני, גם את כל התפעול השוטף ברמה הטכנית, התפעולית של האתר – הצעת הערך מאוד גבוהה!

כמה עולים שירותי ניהול אתרים?

עלות שירותי ניהול אתרים הנה נגזרת של הזמן שמושקע על ידי איש המקצוע על האתר שלך. בחברתנו אנו מחלקים את זמנם של מנהלי האתרים על פני מספר לקוחות כל אחד.