fbpx

פייסבוק דוחפים בכל הכח את האפשרויות המתקדמות של פייסבוק שופס (אינסטגרם שופס), מאחר ותחומים שונים ניזונים ברובם מהרשתות החברתיות, עלינו לשאול מה צפון העתיד? מה יקרה כאשר אינסטגרם צ'קאוט יוכנס גם לישראל?

מגבלות של פייסבוק שופס

יש הטוענים שפתיחת האפשרות למכירה מלאה ברשתות החברתיות יביאו לסופן של אתרי המכירות. כמובן שזה רחוק מכך מאחר ויש עולם שלם שמתקיים מחוץ לרשתות החברתיות (מנועי החיפוש, מותגים).

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ובכל זאת, מה יקרה לאתרי המכירות של עסקים קטנים שניזונים מלכתחילה דרך הרשתות החברתיות?! ובכן, יש לפייסבוק שופס כמה בעיות קריטיות שגורמות לכך שאיום/הזדמנות זו אינה בהכרח כה משמעותית כפי שניתן אולי לחשוב..

    להלן המגבלות של פייסבוק שופס

    לפייסבוק יש 2 בעיות מהותיות בהפעלת מכירות ישירות דרך הפלטפורמה:

    1. בעיות מיסוי.
    2. בעיות אחריות.

    בעוד הרשתות החברתיות מסתתרות מאחורי טענה לתוכן גולשים שאינה באחריותם. בכל הקשור למכירות, החוק הישראלי קשוח בהרבה ומחייב עמידה בתנאים רבים יותר.

    בהיבט המיסוי, במידה וברשת החברתית מחייבים כרטיס אשראי על מוצר שיוצר בישראל על ידי חברה מקומית ועבור לקוח מקומי,

    הרי שהמוצר חייב לכלול מע"מ כחוק. זהו אתגר משמעותי לגוף בינלאומי שמתיימר לקבוע שמקום משכנו באירלנד בכל הקשור לחוקי מס.

    נוסף על כך, החוק הישראלי קובע שעל הפלטפורמה המוכרת מוצרים להעניק אחריות לרוכשים. כלומר, גם אם אתר אינטרנט משמש כמתווך בלבד, הרי שעדיין על המתווך להיות זה שאחראי להעניק שירות ואחריות לרוכשים.

    זה נכון שפייסבוק יכולה להתנהג בצורה דומה לפייפאל ולשמש במקביל גם כבנק לכל דבר ועניין אך אז עליה לפתח יכולות מתקדמות משמעותית ממה שהיא מעניקה כיום.

    אז האם להיערך למכירות ישירות דרך פייסבוק שופס?

    למרות כל האמור מעלה, פייסבוק צפויה להתמודד עם המכשולים ולבצע חדירה גם לישראל בשנים הקרובות. איך היא תעשה זאת? האם זה יהיה 100% דרך הרשת החברתית? עוד מוקדם לקבוע אך בהחלט ניתן לצפות לכך שאפשרויות אלו יפתחו בעתיד הנראה לעין.

    אבל, כמו שרבים נבהלו כאשר אמזון החליטה על חדירה לשוק הישראלי ובפועל ניתן לקבוע לאחר שנה שמדובר בכישלון מהדהד, כך גם ניתן להניח שמקומם של אתרי המכירות ישמר גם בעתיד וזאת גם לאחר שפייסבוק שופס יתחיל לאפשר סליקה מקוונת דרך הפלטפורמות שברשותן.

    אנחנו, נהיה שם בכל שלב של התהליך כדי להעריך מחדש את המשקל של פעילות זו עם כניסתה לישראל.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן