fbpx

כולם כבר שם, אין עסק בישראל שאינו מציג נוכחות בריאה ברשתות החברתיות. אז, איך משווקים את העסק ברשתות החברתיות בהצלחה? איך מתבלטים מעל כל יתר המתחרים? האם זה בכלל אפשרי? במאמר זה נסקור שיטה אחת מיני רבים לקידום עסקים ברשתות החברתיות.

שיווק ברשתות חברתיות

הדרך הקלה ביותר לשווק עסק בפייסבוק ובאינסטגרם הנו על ידי הקצאת תקציבי ענק לפרסום מתמשך לקהלי היעד של העסק. אבל, זה לא זול. לשפוך מאות ואלפי שקל מידי יום לא ממש אפשרי למרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ולכן יש צורך בייעול תהליכים ובניצול אופטימלי של התקציב שעומד לרשותנו..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי להפיק את המירב מהכוח העצום של הרשתות החברתיות ופייסבוק ואינסטגרם בראשם, עלינו להשקיע הרבה יותר בתכנון האסטרטגי ובחומרי השיווק של העמוד. לשם כך, אנו נשאף לעמוד בפרמטרים הבאים:

    1. אפיון מדויק לקהלי היעד של העסק!
    2. תכנון אסטרטגיה מותאמת לקהלי היעד.
    3. מיתוג כל חומרי השיווק שלנו בהתאמה!

    נשמע פשוט, זה דווקא די מורכב. נסביר בקצרה אודות כל פרמטר ופרמטר כדי שתוכלו להבין טוב יותר את מרכיבי השיווק האופטימלי ברשתות החברתיות.

    אפיון קהלים בפייסבוק ובאינסטגרם:

    מאחורי הרשתות החברתיות יש אנשים. לאנשים אלו יש שאיפות, רצונות, חלומות, והם כמו כולם מוצפים במידע חסר ערך לצד מידע רב ערך אך הכל מתערבב זה בזה. לכן, עלינו לחשוב איך אנו מדברים לקהלים שלנו? איך אנחנו מצליחים להתבלט עם מסרים שבאמת מעניינים אותם? וכדי לעשות זאת אנו נעצור רגע לפני המירוץ כדי להגדיר את קהלי היעד שלנו.

    לשם הדגמה, אנו ניקח שיחה אקראית שהתקבלה מלקוח פוטנציאלי: הלקוח עוסק בדיקור סיני בראש העין והסביבה. הוא יכול לפנות לכולם או שהוא יכול להגדיר רדיוס לפעילות שלו ולפנות רק לקהלי היעד שבאמת נדרשים בדיקור סיני, קהל זה יכול להיות גברים ונשים בני 40+ אשר מתגוררים בראש העין ואשר סובלים מכאבים אלו ואחרים.

    כלומר, הפניה שלנו אליהם תהיה בשעות הערב, כאשר כאבים שונים מתחזקים וכמובן עם דגש על חוויית השחרור מכאב לאחר טיפול קצר ומהיר ממש ליד מקום מגוריהם. בעזרת פניה ישירה ומדויקת, אנו מוציאים פחות כסף ומגיעים לקהלים בעלי סבירות גבוהה יותר להשאיר פרטים ולהפוך ללקוחות.

    תכנון אסטרטגיה לשיווק בפייסבוק ובאינסטגרם:

    יש גבול לכמה פעמים ניתן להציג פרסומות זהות לאותם המשתמשים. יתרה מזאת, ישנם לקוחות פוטנציאליים שהפכו לעיוורים לפרסומים שונים. לכן, עלינו לתכנן את המסרים שלנו בקפידה ולאורך זמן רב. יתכן ואנו נבחר לפנות בעקיפין עם הצעות לשירותים ואו שנעניק מידע בעל ערך בחינם כך שהם ייבחרו במודע לעקוב אחרינו ולהסתמך עלינו בכל פעם שהם נדרשים לטיפול או שירות שאנו מציעים.

    תכנון אסטרטגי לשיווק בפייסבוק ואו באינסטגרם הנו באחריות מנהל שיווק בכיר לרוב. מדובר במשימה מעט מורכבת מאחר והיא דורשת מידה רבה של ניסיון קודם בהערכת עלויות ובזיהוי מראש של תגובות גולשים. על כך נדרש להרחיב במאמר נוסף בהקדם.

    מיתוג תכני שיווק לעמודי פייסבוק ואינסטגרם:

    בסופו של דבר, אפיון לחוד, אסטרטגיה לחוד, הגולשים רואים בעיקר את עבודת המיתוג. כאשר אנו מתחרים על שניה וחצי מתשומת ליבו של הלקוחות הפוטנציאליים, עלינו להשתמש בקריאייטיב אחיד הן בשפה בה אנו משתמשים והן בגרפיקות השונות אשר נטמיע על כל פוסט וקמפיין שאנו נריץ בעמודים העסקיים.

    עבודת המיתוג נופלת תחת אחריות איש קריאייטיב ותחת אחריות מעצב גרפי. לרוב הם ישבו יחד כדי להבין איך בונים את השפה הנכונה והבולטת ביותר לבית העסק כך שייתבלט בפיד של הגולשים וייקלט בזכרונם בתוך שניה בדיוק.

    כך לדוגמה אם תראו פוסט של חברת פרטנר או של חברת סלקום או של חברת פלאפון, אתם בוודאי תדעו להגיד איזה פוסט שייך לאיזו חברה גם מבלי לדעת מה מקור התוכן. זאת כי השלושה השקיעו במיתוג המבוסס על צבע בולט, צורה מובהקת ושפה אחידה בכל פרסומיהם. כך, הם יכולים להגיע אלינו במהירות רבה יותר ולהשפיע עלינו אפילו מבלי שאנו שמים לב לכך.

    כדי לקרוא עוד על מיתוג פייסבוק ואינסטגרם, בקרו בקישור הבא:

    לסיכום,

    כפי שניתן להבין ממאמר קצר זה, ניהול עמוד פייסבוק או ניהול אינסטגרם עסקי נראה כפשוט אך לא כך הדבר בפועל. יש לא מעט פרילנסרים וחברות שמציעות שירותי ניהול לעמודים עסקיים וחלקם בהחלט טובים. אך יש לוודא שאתם שמים את כספכם עם החברה הנכונה. אנחנו כמובן נשמח להעניק לכם שירות מקצועי מהיר ואמין!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן