fbpx

בעולם הרשתות החברתיות המפתח ללא מעט מן ההצלחה הנה מידת המעורבות שלה הפוסטים זוכים עם פרסומם. פוסטים שסועים למעורבות (לייק/תגובה/שיתוף) אוטומטית מגיעים לחשיפה גדולה יותר וכמובן שיש מעגלים וירטואלים שמתרחבים במהירות עד לרמה של ויראליות שמשמעותה הצלחה מסחררת. אחד המשתנים החשובים שנבדקו בלא מעט מחקרים הנו התזמון האידיאלי לפרסום פוסטים. במאמר זה נציג לכם את תפיסת עולמנו בהקשר זה.

תזמון פוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם:

לפי לא מעט מחקרים, כדי להגיע לחשיפה אופטימלית בפייסבוק ובאינסטגרם מומלץ לפרסם פוסטים בשעות הבאות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • ימים א'-ה': 08:00-10:00 | 13:00-15:00 | 20:00- 22:00.
    • יום שישי: 08:00-10:00.
    • יום שבת: 22:00- 20:00.

    כאשר הימים החזקים ביותר בשבוע הן רביעי וחמישי בהם רבים מקבלים החלטות על הסופשבוע ובכללי אופטימיים יותר.

    הרציונל מאחורי השעות הללו ברור למדי, יש שלושה פרקי זמן בהם לאנשים יש פנאי לדפדף ברשתות חברתיות כדי להפיג את השעמום ואילו הם כמובן:

    • מיד כשהם קמים בבוקר – להתעדכן באירועים הלילה (כמו עם עיתון).
    • מיד לאחר ארוחת צהריים – כשאין חשק לעבוד והלחץ יורד ומורחים את הזמן.
    • בסיום היום – כאשר צופים בחדשות בטלוויזיה ואו בפרסומות בתכניות ריאליטי.

    כלומר, הכל יום חול, יש שלושה פרקי זמן בהם מספר הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם גבוהה משמעותית מיתר היום. אם נפרסם בשעות אלו, ייחשפו אלינו יותר והמעורבות תגדל.

    בסופי שבוע, רבים מתארגנים ליציאות, מנקים ומבשלים לשבת ועושים פעולות נוספות כדוגמת ספורט או מפגש עם חברים והפעילות נמוכה יותר, כלל המשחק משתנים.

    עד כאן, הנתונים היבשים (ממוצעים) שעלינו להכיר. כעת עלינו לעלות שלב ולהבין האם כללי אצבע אלו נכונים גם לעסק שלנו?!

    מתי לפרסם פוסטים בעמודי פייסבוק ואינסטגרם עסקיים:

    לא מומלץ לקבל החלטות על סמך הנתונים הממוצעים שהוצגו מעלה. לא כי זה לא נתון נכון, אלא בגלל שיש עוד משתנים שיש לקחת בחשבון מלבד כמות המשתמשים שנמצאים ברשת החברתית בעת פרסום הפוסט.

    כך לדוגמה:

    • סוג העסק שלכם.
    • סוג קהלי היעד לעסק שלכם.
    • סוג הפוסט שאתם מפרסמים.
    • ועוד..

    נסביר, אם אתם פיצריה, רוב הסיכויים שמרבית ההזמנות מתרכזות בשעות הערב. לכן, פרסום פוסט בשעות הבוקר לא תהיה אידיאלית הן ברמת התוכן והן ביכולת שלכם להפוך עוקבים ללקוחות.

    כך גם, אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים לגיל השלישי, אין כל עניין לפרסם יחד עם כולם בשעות השיא. ייתכן מאוד ועדיף לכם לפרסם דווקא בשעות בהם הגיל השלישי בודד ועם זמן פנוי וזאת כשכולם עסוקים בעבודתם..

    כמובן שיש סוגים שונים של פוסטים. יש פוסטים שנועדו לשמור על דפים העסקיים פעילים (עדכונים, חדשות, שיתופים) אשר אין כל סיבה לפרסם בשעות השיא. מצד שני, את הפוסטים המניעים לפעולה ואו עידוד רכישה יש לתזמן היטב ובהתאמה מלאה לקהלי היעד שלכם.

    כפי שניתן להבין משני דוגמאות אלו, הנתונים הללו טובים וחשובים אך יש לחשב עוד פרמטרים לא פחות חשובים.

    לסיכום,

    כאנשי מקצוע יש לנו נקודת ביום בהם אנו מתזמנים את מרבית הפוסטים שלנו. אך בהחלט ניתן ורצוי להתחשב בקהלי היעד שלנו כך שאנו פונים אליהם בזמן הנכון, במקום הנכון ובעיקר בצורה הנכונה.

    אם יש לכם עמוד פייסבוק או אינסטגרם עסקי ואתם רוצים לראות גידול במעורבות, בהחלט תוכלו לנסות לתזמן את הפוסטים עצמאית ואו לפנות אלינו כדי שנחבר את כל הנקודות יחד לתוצאה טובה אף יותר. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן