מחיקת/הסרת מוצרים מחנות וירטואלית

הסרת מוצרים מהאתר – איך הדרך הנכונה להוריד/להסתיר מהחנות מוצרים שלא במלאי יותר?

בעלי חנויות אינטרנטיות נתקלים בדילמה שחוזרת על עצמה, מה לעשות עם מוצרים שאינם עוד במלאי ואו ההתקשרות עם הספק הסתיימה. האם להשאיר אותם? האם להסתיר אותם? האם להסיר אותם? ובכלל, מה השיטה הנכונה ביותר לבצע זאת? במאמר זה ננסה לענות על שאלות אלו!

הסרת/הסתרת מוצרים מחנות וירטואלית

אז יש לנו מוצר שכבר איננו יכולים לספק ללקוחות, איך הדרך הנכונה לטפל במוצר? יש שני משתנים שיש לקחת בחשבון:


ניהול אתרים = חיסכון בזמן יקר ועבודה רבה | השאירו פרטים ותנו לנו לעשות זאת עבורכם!


  1. איך הכי נכון לטפל במוצרים ישנים לפי חוויית השימוש לגולשים.
  2. איך הכי נכון לטפל במוצרים ישנים לפי דרישות מנועי החיפוש.

לצערנו, האחד סותר את השני. מצד אחד מנועי החיפוש יכולים לזהות מוצר שהוסר מהאתר ולכן להפסיק להפנות אליכם תנועה. ומסיבה זו, אנו נעדיף להשאיר את המוצר שאינו זמין למכירה בחנות למרות שאין לו ערך למשתמשים. מצד שני, בהשארת מוצרים לא רלוונטיים באתר, אנו פוגעים בחוויית השימוש וגורמים לתסכול רב מצד המשתמשים שאותם אנו באים לשרת.

מה עושים?

ובכן זהו נושא טעון ועליו מתווכים מקדמי אתרים כל הזמן. וישנם מספר רמות שונות של מענה למצבים אלו:

אפשרויות טיפול במוצרים לא רלוונטיים:

יש לא פחות מחמישה דרכים להסיר/להסתיר/לטפל במוצרים שפגו תוקף ואינם רלוונטיים עוד למשתמשים:

  1. מחיקת המוצרים והפנייתם למוצר בעל הרלוונטיות הגבוהה ביותר אליהם.
  2. מחיקת המוצרים והפנייתם לקטגוריה הקרובה ביותר אליהם.
  3. השארת המוצרים בחנות אך הסתרתם מעמודי הארכיון ומהניווט באתר.
  4. השארת המוצר באתר כרגיל אך עם הערת “חסר במלאי” כעת.
  5. השארת המוצר כרגיל, לאחר הזמנה, יוצא למשתמש מוצר חלופי.

נסביר אודות האפשרויות:

אנחנו הצגנו את האפשרויות השונות לפי סדר העדיפויות המשולב בין גוגל ובין הגולשים ואשר מניסיוננו עובד הכי טוב גם עם מנועי החיפוש.

חנויות רבות בוחרות בשיטה החמישית שהכי גרועה בטווח הארוך (קראו אודות מוצרי דמה באתר), רוב מוחלט של החנויות מגדיר ברמת המערכת שמוצרים שאינם בתוקף יוסתרו מהאתר אך יישארו גלויים למנועי החיפוש.

אך השיטות היעילות והנכונות ביותר הן האפשרויות הראשונות:

מחיקה! של המוצר כולו והגדרת הפניה מסוג 301 (הפניה קבועה) מהמוצר שנמחק אל מוצר דומה במאפייניו ואשר עונה על צורכי המשתמשים באותה מידה ואו לעמוד הארכיון של המוצר שבו יש מספר רב של מוצרים דומים לבחירת המשתמש.

בצורה זו, המשתמש מקבל את המגיע לו ויכול להיות שבע רצון מהערך שמנועי החיפוש העניקו לו. מצד שני, מנועי החיפוש ידעו לתעל את התנועה בצורה נכונה ולכן גם ישאירו את המיקומים הקיימים בתוצאות החיפוש והחנון האינטרנטית לא צפויה להיפגע.

איך מנהלים את המוצרים בתדירות גבוהה?

ניהול אתר אינטרנט אכן דורש לא מעט עבודה קשה. כאשר מדובר בחנויות אינטרנטיות, העבודה קשה אף יותר. במידה ואין לכם זמן לנהל את החנות כהלכה, ניתן לשכור שירותי ניהול אתרים מחברתנו ואו מחברות אחרות בשוק וכך לדאוג שהאתר מנוהל בצורה אופטימלית ולאורך זמן.

בעזרת ניהול אקטיבי עם מחשבה על הגולשים בכל זמן, ניתן להשיג תוצאות טובות יותר בטווח המיידי אך חשוב מכך, גם בטווח הארוך. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *