fbpx

גוגל ופייסבוק מתחרות על לבם של המפרסמים באינטרנט מזה שנים. הכלים המובילים לשיווק מוצרים הן פרסומות הקטלוג של הפייסבוק ופרסומות פיד הקניות של גוגל. מי מהם עדיף? איפה נראה יותר מכירות? התשובות פשוטות למדי. המשיכו לקרוא.

פרסום חנויות אינטרנטיות

חנויות אינטרנט חייבות להשקיע תקציב חודשי קבוע לשיווק אחרת יתקשו מאוד להשיג מכירות. אבל כמו כל דבר אחר, התקציב אף הוא מוגבל ויש לנהל את התקציב על בסיס ביצועים. כלומר מכירות בפועל. מאחר וכך, הבחירה בין השקעה בפרסום בגוגל או בפייסבוק הופכת למשמעותית הרבה יותר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    במאמר זה אנו נתייחס לכלי השיווק המתקדמים של שני הפלטפורמות ונציג את הנתונים שאנו אספנו עם השנים אודות הכדאיות שבפרסום בהתאם למוצרים הנמכרים בחנות האינטרנטית.

    אבל רגע לפני, סקירה קצרה:

    פרסום בעזרת קטלוג מוצרים בפייסבוק:

    פייסבוק מאפשרת לחבר את החנות האינטרנטית הישר לפייסבוק ובקלות רבה למדי. יוצרים בעזרת תוספים שונים פיד נתונים (אתר מראה) בפורמט xml. את הקישור שיצרנו ניתן להזין לתוך כלי הקטלוגים של פייסבוק והיא בתורה תשלוף את המידע מהאתר באופן אוטומטי אחת למספר שעות יחד עם הפרטים הבאים:

    • שם המוצר.
    • תיאור המוצר.
    • תמונת המוצר.
    • מחיר המוצר (+מבצע).
    • זמינות במלאי.

    את המוצרים הללו ניתן להציג בדף העסקי תחת טאב חנות ואו לעשות בו שימוש יחד סינונים מתקדמים לפרסום ממוקד לקהלי יעד שונים.

    פרסום בעזרת פיד נתונים לגוגל קניות:

    גוגל מאפשרת לתווך בין החנות האינטרנטית ובין כלי פרסום שונים בעזרת כלי הגוגל מרצ'נט שלה. אנו יוצרים פיד נתונים בדומה לפייסבוק ומחברים אותו למרצ'נט ומשם ניתן להוסיף על הפיד מידע נוסף כדוגמת מיסוי, עלויות שילוח ועוד בטרם אנו שולחים את המידע לגוגל אדס. אנו יכולים להעביר מידע רבה כדוגמת:

    • שם המוצר.
    • תיאור המוצר.
    • תמונות המוצר.
    • מחיר המוצר (+מבצע).
    • זמינות המוצר

    כן, בדומה לפייסבוק גם גוגל קולטת את מלוא הנתונים ומאפשרת סינון לפי קטגוריות ותגיות בכדי לייעל את השיווק. אך, בשונה מקהלים בפייסבוק, בגוגל ההופעה של המודעות תלויה בחיפושים שיבוצעו הגולשים.

    אז מי עדיף, גוגל קניות או קטלוג פייסבוק?

    ובכן, שניהם מעולים! כן, לא משנה באיזה כלי תבחרו, מדובר בשני כלים מובילים שבאמת מייצרים תוצאות חיוביות ובאופן משמעותי ביחס לפרסום סטנדרטי. ובכל זאת, עלינו לקבל החלטות באשר להיכן להשקיע את מרבית תקציב השיווק. לשם כך נידרש לאפיין את המוצרים שלנו:

    • אני רוצה = פייסבוק.
    • אני צריך = גוגל.

    החלוקה פשוטה למדי, מוצרים שאנו חושקים בהם ורוכשים אותן באופן אמוציונלי, כדוגמת בגדים, תכשיטים, בישום, גאדג'טים ועוד נבחר במרבית המקרים לשווק באופן חזותי בפיד של הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם.

    לעומת זאת מוצרים שאנו צריכים כדוגמת מוצרי קאמפינג, מוצרי חשמל לבנים לבית, חומרי בניין וכל דבר אחר שאינו רכישה סתמית, נפנה לטובת פרסום בגוגל אדס וזאת מאחר ואנו נופיע עם שם, תמונה ומחיר בצד החיפושים הפופולריים כך שאלו שמקליקים על המודעה אכן חיפשו את מה שיש לנו להציע, ראו תמונה והבינו שאכן המוצר הוא מה שהם מחפשים ושהמחיר מתאים להם..

    ישנם מקרים בהם אנו מוכרים מוצרים שאנו גם צריכים וגם ממש ממש צריכים כדוגמת אוכל, צעצועים לילדים, מוצרי פארם ועוד. במקרים אלו, אנו נקים קמפיינים עם תקציב חצוי בשני הפלטפורמות ונראה מי מהן מייצר תוצאות טובות יותר ואט אט נשנה את המאזן לטובת האפיק הנכון יותר.

    לסיכום,

    יש משמעות לתכנון נכון של תקציב הפרסום. כאשר מבינים את המוצר, מבינים את קהל היעד ואת המוטיב שלנו – התוצאות בהתאם.

    בחברת ניהול אתרים כדוגמת החברה שלנו, לא רק שיבינו ויבנו עבורכם אסטרטגיות שיווק אלא גם יתאימו את המוצרים עצמם לתוצאות בפועל כך שהשיפור בביצועים תמידי!

    1 thoughts on “פרסום חנויות באינטרנט: איפה לפרסם, בקטלוג מוצרים בפייסבוק או בגוגל קניות בתוצאות החיפוש?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן