fbpx

כבר שנים רבות שמקדמי אתרים מייחסים לקישורים נכנסים לאתר את מרבית ההשפעה על הקידום האורגני. רבים ממקדמי האתרים כלל לא נכנסים למערכת הניהול של הלקוח אלא משקיעים את כל זמנם בבניית קישורים ממקורות שונים ברשת. השאלה הגדולה היא האם בשנת 2020-2021 יש שינוי בהנחה זו? האם ייתכן שכללי המשחק השתנו?

קידום אורגני ללא בניית קישורים

נתחיל מהסוף, גוגל של העשור היום אינה דומה לגוגל של שנות האלפיים. כל הנחת מוצא שנחשב הנכונה בעשור החולף, כעת מוטלת בספק. כלומר, אין תשובה מוחלטת לשאלה זו אך בהחלט יש צורך בהתייחסות שונה לכל מה שקשור לקידום אורגני בעשור השלישי לקיומה של מנוע החיפוש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אך בואו ניקח כמה צעדים לאחור,

    הרלוונטיות של קישורים לקידום אורגני

    כאשר דנים ברלוונטיות של בניית קישורים, צריך להבין את כוחן. כאשר מנועי החיפוש החלו לאפשר לנו להגיע לאתרים שונים ברשת בצורה יעילה ומהירה הם נעזרו באלגוריתמים פשוטים למדי. אלגוריתמים אלו בחנו את הרלוונטיות של האתר לפי היקף השיח אודותיו ברשת. ואכן, היו ימים בהם אתרים רלוונטיים זכו למספר רב של קישורים אורגניים מפורומים, צ'אטים, אתרי אינדקס ועוד שלל נרחב של רשתות חברתיות טרם הגעתה לעולם של פייסבוק..

    אבל, כיום כל הפעילויות החברתיות עברו לרשתות החברתיות החוסמות במידה רבה את האלגוריתם של מנועי החיפוש והיקף הקישורים הטבעיים ברשת צנח לאחוזים בודדים. במקביל, היקף הקישורים הממומנים ואו מרשתות בלוגים שנועדו למטרות קידום אורגני (הערמה על מנועי החיפוש) זינק באלפי אחוזים. לכן, כיום גוגל רואה כל קישור בחשד רב.

    כדי להתמודד עם בעיה זו, מנועי החיפוש וגוגל בראשם החלו לבחון לא רק את כמות הקישורים הנכנסים אלא פרמטרים נוספים שחשובים לא פחות;

    • מקור הקישור – כמה האתר המקשר באמת איכותי ורלוונטי לאתר המקושר.
    • איכות הקישור – כמה התוכן המקשר רלוונטי לתוכן באתר המקושר.
    • התנהגות הגולשים – כמה עברו דרך הקישור ואיך הם הגיבו באתר היעד.

    כלומר, קישור מאתר זניח בו אין תנועה לא תהווה השפעה רבה על אתר היעד מאחר ואף אחד לא עובר דרכו. כמו כן, קישור שעוברים דרכו מבקרים רבים אך הם מגיבים ביציאה מהירה מהאתר אף הם לא צפויים לעזור ואולי אף לפגוע באתר היעד.

    מאחר ורוב הקישורים שבונים מקדמי אתרים, עלינו לשאול האם קישורים אלו עדיין רלוונטיים כיום?

    האפקטיביות של בניית קישורים לקידום אורגני

    ככל שהשנים חולפות מנועי החיפוש מוציאים עדכון אחר עדכון לאלגוריתם שלהם. עדכונים אלו נועדו למטרה אחת בלבד: להעניק תוצאות טובות יותר למחפשים וכמובן למנוע מניפולציות על ידי מקדמי אתרים.

    מעבר לכך, חלק מהעדכונים האחרונים כוללים לא מעט רכיבי בינה מלאכותית אשר לומדות את תגובות הגולשים לא רק בטווח המיידי אלא גם בטווח הבינוני והארוך (מעבר בין מכשירים, שליחת תכנים בג'ימייל ועוד..)

    ולמרות האמור, גם כיום אתר עם קישורים נכנסים יזכה לתעדוף מסוים על פני אתר ללא קישורים נכנסים. מה גובה התעדוף? לכמה זמן תעדוף זה מחזיק? אף אחד לא יודע. אך ניתן בהחלט לעשות שימוש בקישורים נכנסים בצורה חכמה לצורכי קידום אתרים גם כיום.

    כמובן שאם יצרתם קישור משמעותי מתוכן איכותי באתר אינטרנט חדשותי (אתר מיינסטרים) עם תנועה של מיליוני גולשים, גם כיום יהיה לכך השפעה משמעותית על קידום האתר.

    כעת, נעבור למענה על כותרת מאמר זה,

    האם ניתן לקדם אתר אורגנית ללא בניית קישורים?

    כן!!! זה בהחלט אפשרי. איך אנחנו יודעים זאת? ובכן כי אנחנו עושים זאת בהצלחה עם עשרות לקוחות שלנו. כחברה לניהול אתרים, אנו מבצעים שורה ארוכה של פעולות שוטפות באתרי אינטרנט שהופקדו לניהולנו. אנו מייצרים תוכן איכותי, משפרים את חוויית השימוש באתר וכמובן עושים פעולות נוספות בכדי להשביח את התוכן בכל צורה אפשרית.

    חלק מהאתרים שאנו מנהלים לא כוללים ולו קישור יזום אחד. כן, כפי שקראתם, יש לנו לקוחות בודדים שמלבד קישורים מכלי גוגל אינם זוכים לקישורים נכנסים. למרות האמור, גרף הכניסות האורגניות שלהן בזינוק חד חודש אחר חודש. זה לא היה כך תמיד, זה אכן החל רק בסוף שנת 2019.

    עובדה זו מעידה לראשונה שתחום קידום האתרים נמצא לפני טלטלה גדולה. מקדמי אתרים כבר לא יוכלו להסתפק רק בעבודה רגועה של בניית קישורים אלא יידרשו להפשיל שרוולים ולעבוד קשה כפי שעמיתיהם מנהלי האתרים עושים.

    לסיכום,

    זה קורה. עדכוני גוגל כדוגמת עדכון ברט שיצא בסוף 2019 בוחנים את מידת האיכות של התוכן ומידת האנושיות של תגובות הגולשים המבקרים באתרים השונים. יכולות ניתוח התוכן עלו כמה שלבים ויחד עם ניטור התנהגות הגולשים במעבר בין המכשירים השונים מאפשרים לגוגל להסיק מסקנות אודות רלוונטיות של תוצאות החיפוש מבלי שהם יידרשו להישען עוד על קישורים נכנסים.

    זה הזמן להצטייד במנהל אתרים ולהשקיע בשיפור התוכן הקיים באתר שלכם וביצירת תוכן איכותי ורלוונטי לתגבר את התוכן הקיים לשם הענקת ערך גבוהה יותר משל יתר המתחרים בשוק. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן