אוטומציה לאתר

אוטומציה לאתר – איך ניתן לחסוך זמן יקר בתפעול האתר בצורה פשוטה למדי?

אין זה סוד שאנו בעידן בו מכונות (בוטים) מחליפים אט אט מקצועות בהם עסקו בני אנוש. לרוב, מדובר בעבודות פשוטות החוזרות על עצמן כך שאין באמת צורך שאדם יעסוק בכל על פני מכונה. כאשר מדובר באתרי אינטרנט, ישנם תהליכים שניתן להשאיר את העבודה למכונה ותהליכים אחרים שרק בן אנוש יכול לבצע בהצלחה. במאמר זה נתייחס לשילוב שביניהם.

אוטומציה לאתר אינטרנט

אתרי אינטרנט משמשים בעצמן כמכונות המחליפות בני אדם. כך לדוגמה, אתר אינטרנט יכול למכור מוצרים, לשלוח דיוורים, לעדכן את בעל האתר על אודות ההזמנה שהתקבלה ועוד. אבל, על אף השימוש באתר ככלי תיווך בין בעל האתר והגולשים, מרבית העבודה מאחורי הקלעים נעשית על ידי בני אדם ולא מכונות.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים של WEmanage!


כאשר בעל אתר מעוניין בחיסכון משמעותי בזמן עבודה ובכאב ראש, יש ביכולתו לפנות לשני סוגי אוטומציות. אוטומציה בתפעול האתר ואוטומציה בשיווק האתר. למרות שיש כיום כלים לאוטומציה בתפעול האתר, לא מומלץ לעשות בהם שימוש מאחר והן פוגעות ביכולת לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש. אך, בהחלט ניתן להיעזר באוטומציות בכל הקשור לתהליכי השיווק.

אוטומציה לניהול האתר:

יש כלים המאפשרים סריקה והעתקה של תוכן מאתרים מתחרים ברשת. חלק מחברות הפיתוח של חנויות אינטרנטיות אף מציעות אותן ללקוחות. בפועל, המידע הנו משוכפל וזהה בעשרות ואף מאות אתרים שונים ולכן מנועי החיפוש רואים את התוכן כבעל ערך נמוך וחסר ערך ומכך שהתוכן לא צפוי לעשות את עבודתו ואנו חוסכים זמן יקר אך במקביל מאבדים אחוז ניכר מהמכירות שנובעות מהחיפושים הממוקדים במנועי החיפוש (גוגל).

מאחר וכך, נהוג לפנות לחברת ניהול אתרים ואו לחברת ניהול תוכן כדי שהם יקחו מכם את המושכות במעין אוטומציה אנושית. בעזרת חברת ניהול מקצועית יעמוד לרשותכם מנהל אתר שיעשה כל שתבקשו ממנו וכך תשיגו תוצאות אופטימליות מבלי לאבד את הכוח של התוכן באתר.

אוטומציה לשירות באתר:

כיום, יש מגוון רחב של כלים המאפשרים הענקת שירות באתר ללא (כמעט) מגע יד אדם. ניתן לשלב צ’אט עם בוט אשר כולל בתוכו מגוון תשובות מוכנות למרבית השאלות שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם באתר ואו להרכיב רכיב בינה מלאכותית (לוגית) אשר תדע לנתב את הגולשים הפונים לשירות למענה המדויק לפנייתם ורק בהיעדר תשובה מעבירה את הגולשים לפניה לנציג אנושי.

על אף עובדות אלו, מדובר לרוב בשירות לא איכותי עבור הגולשים שמזהים די מהר שמדובר ברובוט ולא באדם אשר מבין אותם ומנסה לפתור עבורם את הבעיה. לכן, אנו ממליצים על שילוב של בוט יחד עם מענה אנושי. הבוט יבצע את הסינון הראשוני ואת ההפניה של הפניה לגורם המטפל בתוך הארגון ומקבל הפניה יהיה אחראי להגיב ולטפל במהות הפניה לשביעות רצונם של הגולשים.

אוטומציה לשיווק האתר:

לבסוף, יש בהחלט כלים לאוטומציה בשיווק. בשונה מהנושאים הקודמים במאמר זה, דווקא לשיווק עדיף לעתים אוטומציה על פני אדם אנושי. לכלי טכנולוגיים יש יכולות ניטור ואופטימיזציה שאין לאדם אנושי זמן מספק לבצע ביום יום. ניתן לממשק את האתר לכלים שונים שייפרסמו את המוצרים/שירותים המוצעים לקהל הרחב בצורה אוטומטית תוך שינוי ושיפור הביצועים תוך כדי תנועה.

בעזרת כלי שיווק אוטומטיים שונים, ניתן להגיע לקהלי יעד חדשים ובצורה אוטומטית לחלוטין. כך, יכולת הגידול של הפעילות העסקית נמשכת עוד ועוד ומקנה לבעלי העסק את היכולת לבנות תכניות ארוכות טווח. עם אילו כלים נשתמש? יש שפע של כלים שונים אשר מותאמים ללקוח. כך שנטמיע כלים שונים באתרי תדמית, אתרי מכירות ובאתרי שירותים לציבור הרחב.

לסיכום,

תהליכים אוטומטיים בכל הקשור לאינטרנט עדיין נמצאים בחיתוליהם. לא מן הנמנע שכבר בשנים הקרובות נראה התקדמות נוספת וכלים חדשים שמאפשרים שילוב תהליכי עבודה רבים יותר עבור מנהלי אתרים. אך, נכון להיום עדיין יש להיעזר בחברת ניהול אתרים כדוגמתנו כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

שוקלים מה נכון עבורכם? רוצים לחסוך זמן יקר וכאב ראש? התייעצו איתנו ונשמח לספר לכם עוד על האפשרויות העומדות לרשותכם. בהצלחה.


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *