fbpx

אחד הנושאים החמים ביותר כיום הנו, "מרקטינג אוטומיישון" או בעברית, אוטומציית שיווק. מדובר בעצם בתהליך תכנון של כלי שיווק שונים לאתר האינטרנט אשר ייעודן לפעול ולשווק באופן אוטומטי את האתר ולאורך זמן.

במאמר זה נעסוק בשני שאלות בלבד:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. האם ניתן ליצור כלים לשיווק אתרי אינטרנט בצורה אוטומטית?
    2. אילו כלים מאפשרים שיווק אוטומטי לאתרי אינטרנט?

    אהו מקווים שלאחר קריאת מאמר יהיה לכם את מלוא הידע לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לעסק שלכם.

    נצא לדרך!

    האם אפשר לשווק/לקדם אתר באופן אוטומטי?

    שיווק ואו קידום אתר אינטרנט אינו משימה בודדת ואו משימה פשוטה. כדי לקדם אתר אינטרנט בזירות תחרותיות ברשת, עלינו לתכנן אסטרטגיה ולהיעזר במגוון רחב של כלים כדי להגיע ליעדים שהוגדרו.

    בין כלל הכלים בהם נשתמש לצורכי השיווק, ישנם כלים שמאפשרים אוטומציה חלקית או מלאה ולצידם כלים אחרים שמחייבים יד אדם לניהול שוטף ומתמשך כדי להימנע מטעויות מביכות ואו הפסדים כספיים.

    וכן. ניתן לתכנן אסטרטגיית שיווק לאתר שתבוסס כל כולה על תהליכים אוטומטיים ואף לראות תוצאות. אבל חשוב לדעת 2 נקודות חשובות מאוד:

    • שיווק אוטומטי אינו יכול להשיג תוצאות זהות לשיווק בניהול של איש מקצוע.
    • שיווק אוטומטי אינו בהכרח זול יותר משיווק מנוהל על ידי איש מקצוע.

    כלומר, קידום ושיווק אוטומטי אמנם יביא לתוצאות טובות. אך מטבע הדברים חלק מהמשאבים לא מנוצלים אופטימלית ולכן נוציא לעתים כסף על פעילויות שאינם אפקטיביות לחלוטין.

    במידה ובכל זאת ברצונכם להקים מערך קידום אוטומטי לאתר שלכם, המשיכו לתשובה לשאלה הבאה,

    אילו יכולות שיווק ניתן להפעיל באוטומציה מלאה?

    כפי שפתחנו, קידום ושיווק אתרים דורש המון יצירתיות בבחירת אסטרטגיית שיווק והכלים בהם נשתמש לצורך מילוי היעדים שהוגדרו. מאחר וכל איש מקצוע עובד עם כלים שונים, אנו בחרנו להציג בפניכם מדגם מייצג של חמישה כלים המאפשרים אוטומציה וחמישה כלים שאינם מאפשרים אוטומציה (בשלב זה).

    כלי שיווק המאפשרים אוטומציה כמעט מלאה:

    1. רימרקטינג / רימרקטינג
    2. קמפיין קניות למוצרי האתר
    3. קמפיין דינמי לתוכן האתר
    4. דיוור בניוזלטר אוטומטי
    5. קמפיין ממוקד מילים מדויקות

    מתוך הרשימה מעלה, יש לנו 4 סוגים שונים של קמפיינים שיווקיים בתשלום וכלי אחד רב עוצמה של דיוור ישיר למאגרי מידע.

    היתרון בכלים אלו הנו היכולת שלהם להתביית על קהלים מסוימים ואו תכנים מסוימים ובעצם לפנות בצורה טיפשה אך ממוקדת לקהלי יעד רלוונטיים לעסק שלנו.

    אבל, עובדה זו אינה מייתרת את עבודת ההקמה המחייבת ידע מקצועי עם עומק רב. על מקים פעילויות שיווקיות אלו לייצר פלחים לקהלים ולתכנים באתר כך שיוכל לפנות עם השקעה כספית שונה לכל פלח ופלח בהתאם לערכי לבעל העסק והיתכנות הכלכלית עבור בעל האתר (ROI חיובי).

    כלי שיווק שאינם מאפשרים אוטומציה מלאה:

    1. קידום אתרים אורגני
    2. יצירת תוכן איכותי
    3. בניית מוצרים איכותיים
    4. זיהוי טרנדים בתחילתן
    5. אופטימיזציה ליעדים

    מתוך הרשימה מעלה, כל הפעולות דורשות בינה אנושית והבנה נרחבת של התנהגות גולשים אנושיים. מה שדורש יד אדם.

    קמפיין שיווקי אורגני ואו ממומן דורש יצירת תכנים איכותיים על בסיס טרנדים ותשובות לשאלות הגולשים. מעבר לתוכן האיכותי, יש צורך בשיפור מתמשך ובבידוד הפעולות הטובות והגרועות. את הטובות להעצים ואת הגרועות לתקן ואו לבטל לחלוטין.

    חשוב לזכור שבבסיס האינטרנט יש אנשים ולא רובוטים, אלגוריתמים וכל מיני פתרונות טכנולוגיים אחרים. פתרונות אלו משרתים בני אדם ולכן מנסים לחכות אותנו ולא להיפך ולכן אין תחליף לערך האנושי.

    לסיכום,

    רצוי לשלב תהליכים אוטומטיים עם תהליכים אנושיים. היכן שאפשר לייתר מגע יד אדם ואו לצמצם אותו, נעשה זאת בשמחה. אבל, חשוב מאוד לזכור שהימנעות מוחלטת מאנושיות אינה צפויה לעבוד בטווח הארוך ועלולה לפגוע בעסק.

    במידה ותרצו להתייעץ בנושא זה ואו לשמוע עוד על שירותי ניהול אתרים הכוללים בין היתר את ניהול השיווק, אתם מוזמנים לפנות אלינו בטופס בתחתית העמוד ואו לחייג אלינו. נשמח לעזור לכם ולהגיע יחד אתכם להצלחה!

    צוות WEmanage

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן