אופטימיזציה למנועי חיפוש - SEO

אופטימיזציה למנועי חיפוש – מה זה בדיוק אומר בשנת 2020-21?!

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ובתכלס, אופטימיזציה לגוגל הנו מושג חמקמק למדי. זאת משום ורוב הלקוחות לא באמת מבינים מה לעזעזל עושה מקדם האתרים?! כן, הם מבינים את הערך והתוצאה הצפויה בהמשך הדרך, אבל הם לא מבינים מה בדיוק זה אומר ואיך זה פועל..

במאמר זה ננסה לפרוט את ההערכות המובילות בעולם בכל הקשור לתהליכי אופטימיזציה למנועי חיפוש.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


אופטימיזציה למנועי חיפוש

ענף האופטימיזציה למנועי החיפוש צמח מתוך צורך. עוד ועוד בעלי אתרים החלו לדרוש מאנשי שיווק לדאוג לכך שהם יהיו מעל המתחרים שלהם (ענייני אגו וכ’ו) עם הזמן, הענף התמסד והחל להיות ממוקד במכירות בפועל. שהרי מי שממוקם בראש תוצאות החיפוש גם זוכה למרבית הלקוחות המשלמים בפועל..

אבל, כמו כל ענף, לאחר כמעט 20 שנים של משחקי חתול ועכבר בין המקדמים והאלגוריתמים במנועי החיפוש, חוקי המשחק הופכים אט אט לברורים יותר. המשמעות היא, שכיום אנו כבר לא ממש מנחשים מה עובד ולא עובד אלא אנו יודעים היטב אילו פעולות מבטיחות קידום לראש תוצאות החיפוש ואף ניתן לעתים לשערך זאת בזמן.

לכן מרבית מקדמי האתרים משקיעים את מרבית זמנם במספר מצומצם למדי של פעולות שמוכיחות את עצמם בארץ ובעולם..

פעולות אופטימיזציה למנועי חיפוש

כאשר אתם שוכרים מקדם אתרים, אתם בעצם מזמינים סט של השירותים הבאים:

  1. שיפור האתר – יישור קו באתר כך שהגולשים ומנועי החיפוש יבינו את תכניו היטב.
  2. כתיבת מאמרים – הוספת תכנים חדשים לאתר מידי שבוע בכדי לייצר היררכיה באתר.
  3. בניית קישורים – יצירת קישורים פנימיים באתר וקישורים המפנים לאתר מאתרים אחרים.

זהו. שלושת השירותים הללו אחראים לכ-90% ממאמצי הקידום האורגני נכון לשנת 2020-21.

העלויות של אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללות שעות עבודה בשיפור ערכי האתר וקריאותו, כתיבת עד 4 מאמרים חדשים בבלוג האתר וכמובן בהחזקת רשת בלוגים פרטית ואו ברכש מדיה באתרים חיצוניים ולכן איש מקצוע רציני ידרוש אלפי שקלים מידי חודש על שירותיו.

אבל האם זה צפוי להישאר כך גם בעתיד? האם גם בשנת 2022 נוכל לצפות להמשיך במתכונת זהה זו? ובכן קרוב לוודאי שלא..

אופטימיזציה למנועי חיפוש בעתיד

גוגל כבר משלבת בינה מלאכותית בשקלול החישובים שלה בכל חיפוש וחיפוש. בשנים האחרונות היא החלה לשלב פרמטרים חדשים שכלל לא ניתן להשפיע עליהם בצורה טבעית מבלי לעלות על הרדאר של גוגל. להלן חלק מהם:

  • ניתוח התנהגות גולשים – איך הגולשים מגיבים לתוכן בהשוואה לאתרי המתחרים.
  • ניתוח התנהגות המשך – מה הגולשים עשו לאחר שסיימו לבקר באתר האינטרנט.
  • ניתוח שיח מקוון – האם התוכן באתר עורר שיח פומבי או פרטי (ג׳ימייל/אנדרואיד).
  • בדיקת אמיתות תוכל – אילו אסמכתאות יש לתוכן והאם ערכים דומים הוזכרו באתרים מוכרים.
  • בדיקת ביצועי מותג – האם המותג של האתר במגמת התחזקות או היחלשות ברשת.

לא ניתן “לעבוד” על מנועי חיפוש מתקדמים כדוגמת גוגל אשר יכולה לסרוק נתוני אנליטיקס חסויים של מיליוני אתרי אינטרנט בקטגוריות זהות. מנועי החיפוש יודעות לזהות התנהגות טבעית ואת איכותה בכל היבט אפשרי.

בעוד כיום גוגל עדיין מאפשרת משחק מסוים עם מיקומי האתרים, אנליסטים מעריכים שתוך 5 שנים זה פשוט לא יתאפשר עוד. גוגל תצמצם דרמטית את היקף הניקוד שהיא מעניקה למרכיבים המאפשרים אופטימיזציה לטובת מרכיבים שמשקפים שביעות רצון של הגולשים ושל הגולשים בלבד.

איך נערכים לאופטימיזציה בגוגל בעתיד?

פשוט מתחילים להשקיע בערך לגולשים ולא בכל היתר. מקדמי האתרים של המחר לא יידרשו לחשוב על מנועי החיפוש אלא על הגולשים בלבד. יהיה עליהם לבדוק את המתחרים המובילים ולבצע שינויים מבניים ותוכניים באתר האינטרנט שהם מקדמים בכדי פשוט לייצר ערך טוב יותר עבור הגולשים.

כבר כיום, עסקים הבוחרים לעבוד עם חברת ניהול אתרים רואים תוצאות אורגניות מעולות מבלי שהם משלמים למקדם אתרים. חברת ניהול אתרים אמנם תבצע את כל הפעולות גם עם אופטימיזציה למנועי חיפוש אך הן מפוקסות על ערך לגולשים ועמלים כל הזמן לשפר עוד ועוד את תוכן האתר ונוחות השימוש בו.

רוצים ללמוד עוד? מעוניינים לראות נתוני אמת של אתרים מנוהלים? השאירו פרטים ובקשו פגישה בכדי לראות, להפנים ולהבין את היקף השינוי הצפוי לנו ביתר שאת בשנים הקרובות. בהצלחה 🙂


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *