fbpx

אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מתוחזק כנדרש? מגלים כל הזמן באגים ומקבלים תלונות מהלקוחות? ייתכן מאוד שזה הזמן לבחון כדאיות מעבר מחברת הפיתוח של האתר לחברת תחזוקת אתרים. מה ההבדל בין חברת פיתוח לבין חברת תחזוקת אתרים? מה הפערים במחירים ביחס לעלויות השירות שאתם משלמים כעת? על שאלות אלו בדיוק ננסה לענות כעת.

אחזקת אתרים

בעבר, רוב בעלי העסקים נהגו להמשיך ולהחזיק את אתר האינטרנט שלהם בידיו של מפתח האתר. כיום, רוב בעל העסקים מבינים שבכדי להבטיח נראות אופטימלית, עליהם לפנות לחברה המתמחה בתחזוקת אתרים ולאו דווקא להישאר באותו אחסון לאורך שנים רבות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    זאת בעיקר משום ומאז משבר הקורונה, כולם מבינים שהאתר אינטרנט הוא הוא הפנים של העסק עבור מרבית הלקוחות הפוטנציאליים של העסק. וככזה, הם נדרשים לשמור על האתר עדכני ורלוונטי כל הזמן ובלי פספוסים או פאדיחות.

    אז כן, יש צורך אמיתי בשירותי אחזקת אתר אינטרנט אבל מה פער המחירים, כמה זה עולה לנו?

    אחזקת אתרים – עלויות

    אצל רוב חברות הפיתוח, אחסון ותחזוקת אתר אינטרנט סטנדרטי (תדמיתי) יעלה לרוב בין 100-150 ש"ח לחודש. אחסון ותחזוקת אתר אינטרנט מתקדם (מכירות/שירותים) יעלה לרוב בין 100-300 ש"ח לחודש.

    ניתן לומר שבסך הכל מדובר בעלויות נמוכות למדי.

    במידה ופונים לחברת אחזקת אתרים, המחירים גבוהים יותר. מחיר אחזקת אתר סטנדרטי (תדמית) יעמוד לרוב על כ-500 ש"ח לחודש ואילו מחיר אחזקת אתר מתקדם (מכירות/שירותים) ינוע בטווח המחירים של 500-1,000 ש"ח.

    על פניו, המחירים יקרים יותר אך כמובן שיש לכך סיבה טובה.

    למה חברת אחזקת אתרים יקרה יותר?

    כאשר מבקשים מחברת פיתוח לתחזק אתר אינטרנט, הם יבצעו את המינימום הנדרש וזאת כי עיקר עיסוקם בפיתוח אתרים חדשים (בכל זאת, כסף טוב יותר..). הם ישמחו להעניק שירותי תחזוקת אתר בכדי לשמור אתכם קרובים אך כל בקשה מעבר למינימום המתחייב תדרוש סבלנות מצדכם ואף עלויות נוספות.

    במקרים לא מעטים, אתם תגלו שברגע האמת, אין באמת קשב לבעיות שלכם. כן, הם יבינו את הבעיה וגם ירצו לעזור לכם אבל המשימה תידחה ותידחה עקב התחייבויות קודמות ופרויקטים שמתקרבים לדדליין וחייבים להסתיים.

    כאשר פונים לחברת אחזקת אתרים, חברה שזה כל מה שהיא עושה – מתחזקת אתרי אינטרנט, הרי שאתם בעדיפות עליונה, אין המתנות, אין תוספות בעלויות, אין הפתעות לא נעימות. אתם במקום הראשון כל הזמן והם תמיד שמחים לתת שירות מהיר ומקצועי. מאחר וחברת ניהול ותחזוקת אתרים נמדדת בזמני תגובה ומענה, הרי שהם (אנחנו!) יעשו הכל כדי שאתם תגידו וואו! איזה טיפול מדהים, מפה אני לא עוזב לעולם!

    בחברות ניהול אתרים כדוגמתנו אף מתחייבים להסכם שירות מסודר בו אתם יודעים מראש תוך כמה זמן תקבלו מענה, תוך כמה זמן יתחילו לעבוד על האתר שלכם וכמובן תוך כמה זמן העבודה תסתיים וזאת בהתאם לסוג הדרישה ורמת דחיפותה.

    כך לדוגמא, אם יש פריצה לאתר או תקלה מסוג אחר, חברת אחזקת אתרים תספק לכם מענה 24/7 כולל בשישי בלילה או בשבת בצהריים ואילו בחברות פיתוח פשוט לא יהיה מענה 🙁

    יתרה מזאת, אם יש אירוע חריג כדוגמת פריצה לאתר, בעיות מורכבות שאינם סטנדרטיות, בחברות פיתוח יידרשו לזמן רב לאיתור וטיפול בבעיה, לעומת זאת בחברת אחזקת אתרים, כבר ראו הכל בעבר והם יודעים לזהות את מקור הבעיה, לפתור אותה ולהחזיר את האתר לפעילות מלאה בתוך זמן קצר במיוחד!

    יש כמובן יתרונות נוספים כדוגמת ניטור קבוע, תהליכים מסודרים ועוד. אך זאת לפעם אחרת.

    מה בעצם נכלל בשירותי תחזוקת אתרים בחברת ניהול אתרים אל מול תחזוקת אתרים בחברת פיתוח אתרים?

    כאשר חברת פיתוח אתרים מציינת שהיא תעניק לכם שירותי תחזוקת אתרים, היא לרוב תכוון לכך שהיא תבצע עבורכם עדכון מערכת, תבנית ותוספים. לא ניתן לצפות להרבה יותר מזה וזאת כמובן כי אין באמת סיבה עבורם לטפל במשימות טכניות שוטפות כל עוד אין צורך בכך. במקרים בהם רכשתם בנק שעות, השירות אכן יהיה מעט יותר תדיר אבל כמובן שהתמחור יהיה לפי "שעה או חלק ממנה" דבר שיבטיח ניצול מהיר של בנק השעות לקראת מכירת בנק שעות נוסף – בכל זאת, ביזנס..

    כאשר חברת ניהול אתרים מציינת שהיא תעניק לכם שירותי תחזוקת אתרים, היא לרוב תכוון למשהו אחר לגמרי. תחזוקת אתר על ידי ספק שזוהי התמחותו לא תהיה בהכרח פסיבית אלא להיפך, לרוב מדובר בפעולות אקטיביות שנעשות תוך כדי תנועה. במקרים רבים, עוד בטרם תדעו שיש בעיה, הבעיה תיפטר על ידי מנהל האתר שעוקב מקרוב אחר האתר, אחר החדשות ומודע לכל פירצה, שדרוג תשתיות ואו כל מהלך אחר שיכול להבטיח יציבות ושקט עבור הלקוחות.

    אבל ההבדלים בתחזוקת אתר אינה באה לכדי ביטוי רק באופן ההסתכלות על מתן השירות אלא בעיקר בהיקף המיוחס לשירות. בעוד חברת פיתוח אתרים תסכם עבודתה בתחזוקה מינימלית, בחברה שמתמחה בתחזוקת אתרים ההתייחסות תהיה הרבה יותר הוליסטית – אחסון, תחזוקה, אבטחה, הצפנה, גיבוי, ניטור, שעות תוכן ואפילו אפליקציה לניהול האתר יהיו כלולים בתוך השירות! כן, זה אכן יעלה מעט יותר אבל הערך והשקט הנפשי פשוט מבטיחים תמורה מעולה לכסף!

    האם חייבים תחזוקה שוטפת לאתר?

    בגדול, אין ממש ברירה. רוב אתרי האינטרנט כיום מבוססים על מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח. במילים אחרות, המערכות מתקדמות כל הזמן קדימה. לצורך ההדגמה ניקח את המערכת המובילה בעולם לניהול אתרי אינטרנט, וורדפרס. היעדר תחזוקת אתר וורדפרס מזמינה פריצות מסוגים שונים (בוטים מחפשים אתרים עם גרסאות מיושנות ודרכם הם זורעים הרס מטעמים שונים כדוגמת גניבת תנועה, עוקצים ומגוון מרעין בישין אחרים. תחזוקת אתר וורדפרס ואו כל מערכת אחרת נדרשת ובדרך כלל על בסיס שבועי במינימום.

    אתרים שבוחרים לא לעדכן את האתרים שלהם וחשופים לפרצות אבטחה זוכים בשנים האחרונות לקבל התראות ישירות מרשות הסייבר הלאומית. הרשות מנסה ליישם כללי סריקה שונים כדי להתריע ולהגן על בעלי העסקים והארגונים בישראל. התראות אלו אינם כמובן כוללות טיפול בבעיה, אך הן בהחלט מעודדות בעלי אתרים לקחת אחריות על האתר שלהם ולהבטיח שהלקוחות קצה בישראל מוגנים!

    לסיכום,

    כן, חברת אחזקת אתרים תהיה יקרה מחברת פיתוח אתרים, אבל אתם משלמים יותר על כוח אדם מיומן, זמינות גבוהה ובעיקר שקט נפשי שאין בשום מקום אחר. בקיצור, פנו אלינו ונעניק גם לכם את השירות המושלם שלנו! 🤗

    שאלות ותשובות

    כל בעל אתר מכירות/תדמית/מידע/שירות שיש לו מערכת מבוססת קוד פתוח (קוד פומבי שחשוף לכולם) - חייב תחזוקה שוטפת לאתר!

    להלן רשימת פעולות תחזוקת אתר לפי סדר:

    1. גיבוי חשבון מלא בצד שרת.
    2. הוספת רישיונות לכלל הצרכים
    3. עדכון ליבת מערכת האתר
    4. עדכון תבנית עיצובית (בהינתן תבנית בת) של האתר
    5. עדכון כלל תוספי האתר
    6. ביצוע בדיקות QA 

    בכל אתר כמובן רואים פעולות נוספות בהתאם לצורך.

    עבודות תחזוקת אתר נחלקות לשני קטגוריות:

    1. רוטינה קבועה - משימות קבועות שנעשות אחת לחודש ואו כל שבועיים.
    2. צרכים מידיים - פעולות הנדרשות מתוקף גילוי פרצה חדשה ואו עדכונים שיוצאים.

    מלאכת תחזוקת אתר איננה רק לבצע פעולה של עדכון, אלא גם לבדוק מה סוג העדכון, לבצע פעולה בטוחה עם יכולת החזרה אחורה וכמובן גם לעתים להימנע מביצוע פעולה כדי למנוע תקלות כלשהן בתאימות אתר.

    כל אחד יכול לבצע עבודות תחזוקת אתרים. (אפילו אתם!). 

    מצד שני, לא בטוח שזה הרעיון הכי טוב שגורם לא מקצועי יבצע עדכונים שוטפים מבלי להבין את ההשלכות כאשר פעולות אלו נעשות שלא כהלכה. 

    גורם מקצועי יבצע גיבוי סדור לפני פעילות, גורם מקצועי ידע לבצע בדיקות איכות לאחר גמר התחזוקה, גורם מקצועי יוכל להעניק לכם שקט נפשי שהכל בוצע כנדרש.

    לרוב, הגורם הנכון ביותר לביצוע עבודות תחזוקה של אתר הנו מפתח האתר ואו חברת תחזוקה/ניהול אתרים.

    בגדול, כלום. לא חייב לקרות שום דבר רע אם אתר לא תוחזק זמן רב. אבל, במידה ואתר לא מתוחזק, האתר חשוף להרבה יותר איומים ובמידה וייפרץ וישמש למטרות הונאה ואו הפניה של תעבורה, השיקום של האתר לאחר מכן יהיה מאתגר במיוחד.

    אתר לא מתוחזק מזוהה בקלות על ידי בוטים שזוחלים את האינטרנט ומחפשים מקטעי קוד שמזהים את גרסת המערכת ניהול תוכן שלכם. בקלות רבה מזוהים גרסאות מיושנות וכל פרצת אבטחה ידועה (ויש רבות) המותאמות לגרסה שלכם, פתוחה בפניהם!

    מעולה! תחזוקה עצמית של האתר איננה דבר רע! להיפך, רצוי שכל בעל אתר אינטרנט ידע ויוכל לבצע את העבודות תחזוקה של האתר בכוחות עצמו (בדיוק כמו שרצוי שכל נהג ידע לתקן את הרכב בעת הצורך בכוחות עצמו)..

    אם החלטתם שאתם הגורם הנכון לביצוע עבודות תחזוקת אתר, וודאו שאתם פועלים בצורה מסודרת ונכונה:

    1. בצעו גיבוי טרם ביצוע העבודות תחזוקה.
    2. נהלו רישומת מסודרת מה הפעולות שביצעתם.
    3. וודאו לאחר תום העבודה - שהאתר ממשיך לעבוד תקין.

    דגשים קריטיים הן:

    • בדקו את הטפסים - שהן שולחים כנדרש.
    • בדקו את המוצרים - שניתן להשלים מסע לקוח כנדרש.

    תאריך עדכון אחרון: 11.7.2024

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים
    שירותי תחזוקת אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    מתאים לסוגי אתרים:

    אתרי תדמית
    אתרי מכירות
    חנויות אינטרנטיות
    אתרי קטלוג
    אתרי שירותים
    אתרי רשויות וממשל
    אתרי עמותות וארגונים

    מתאים למערכות ניהול תוכן:

    אתרי WordPress
    אתרי WooCommerce
    אתרי Magento
    אתרי Open cart
    אתרי דרופל

    עלות ממוצעת לשירות:

    מחיר זול ואטרקטיבי

    טווח עלויות לשירות:

    עלות חודשית: 500-1,000 ש"ח לחודש

    סוג הצעת שירות:

    שירות מוצע כחלק משירותי ניהול אתרים
    שירות מוצע עצמאית (לפי פרויקט)

    מתאים לתקופת שירות:

    שירות חודשי, חודש בחודשו ללא התחייבות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן