fbpx

כמה כסף השקעתם בחודש החולף על פרסום ממומן? האם אתם יודעים אילו מבין הקמפיינים הוא זה שמייצר עבורכם את המכירות באתר? ייתכן מאוד שמקור רוב המכירות בכלל מחיפושים אורגניים.. מבלי למדוד את תוצאות הקמפיינים סביר להניח שאתם זורקים הרבה מאוד כסף לפח!

אז איך בודקים האם קמפיין פרסומי עובד? בדיוק על כך אנו נרחיב במאמר זה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מדידת תוצאות לקמפיינים ממומנים

    יש לא מעט סוגים שונים של קמפיינים פרסומיים. ניתן לפרסם במנועי החיפוש עבור המחפשים ביטויים רצויים, ניתן לפרסם ברשתות החברתיות לקהלים רלוונטיים, ניתן גם לייצר מגוון רחב של פרסומים באתר אינטרנט שונים על בסיס קהלים, נושאים, מיקומים מוגדרים ועוד..

    לכל עסק יש יעדים שונים ולכן סוג הקמפיין הפרסומי חייב להיות מותאם לכל עסק בנפרד. כדי לאמוד את סוגי הקמפיינים שבאמת עובדים לעסק, יש צורך פעולות מדידה והסקת מסקנות.

    3 שלבים לבדיקת קמפיינים ממומנים:

    כאשר רוצים למדוד את תוצאות הקמפיינים שלנו, עלינו להיעזר בכלי האנליטיקס של גוגל. בשימוש נכון בכלי זה, ניתן לדעת בדיוק כמה כסף כל קמפיין הכניס לנו ומה מידת הכדאיות להמשיך בפרסום זה,

    להלן השלבים לבדיקה:

    1. חיבור גוגל אנליטיקס וגוגל אדס.
    2. הטמעת אינהנסט איקומרס בקוד האתר.
    3. ניתוח תוצאות שנקלטו בגוגל אנליטיקס.

    כעת נעבור על השלבים הללו ונסביר את ערכן,

    1. חיבור גוגל אנליטיקס לגוגל אדס:

    כמפרסמים, יש לנו נתונים סטטיסטיים אודות חלוקת התקציב, ההופעות והקליקים בכל קמפיין וקמפיין. אך, מידע זה כשלעצמו לא תמיד מספיק לנו בכדי להסיק מסקנות חותכות. כך לדוגמה, אנו לא בהכרח יודעים האם הרכישות באתר הגיעו מגוגל אורגני או ממומן ואו לחלופין, אנו יודעים שמקור הרכישה מקמפיין פרסומי אך לא יודעים מאילו מבין הקמפיינים..

    חיבור בין כלי גוגל השונים מאפשר לנו להעביר מידע בעל ערך רב בין המערכות וכך אנו יכולים לשלוח נתוני המרה (מכירה) לכלי הפרסום לשם הגדרת יעדים כלכליים וכמובן לקבל מידע אודות הקמפיינים שלנו הישר בתוך מערך הגרפים של גוגל אנליטיקס וזהו צעד חיוני בכדי להתחיל להבין מה בדיוק קורה עם התקציב שלנו.

    2. הטמעת אינהנסט איקומרס באתר:

    בעזרת ערכי קוד ייחודיים בשם Enhanced Ecommerce אנו יכולים לשלוח מידע נוסף מאתר המכירות שלנו לגוגל אנליטיקס. מידע זה כולל בין היתר כמה פעמים כל מוצר הופיע, כמה פעמים משתמשים נכנסו למוצר, כמה פעמים גולשים הוסיפו את המוצר לסל וכן שלל נוסף של פעולות המאפשרות לנו להבין את המשפך כולו ולא רק האם התקיימה מכירה או לא.

    אבל חשוב אף יותר, בעזרת קוד זה, אנו שולחים את שמות המוצרים, עלויות המוצרים, סך ההזמנות שנעשו באתר והערך הממוצע של כל הזמנה והזמנה.

    בעזרת שיתוף מלא של כל נתוני האתר עם גוגל אנליטיקס, אנו יכולים לאפשר הסקת מסקנות המבוססות על נתוני אמת ועל כך כעת,

    3. ניתוח תוצאות בגוגל אנליטיקס:

    עם המידע שצברנו בגוגל אנליטיקס אנו יודעים את הפרטים הבאים:

    • עלות כל קמפיין פרסומי לאתר.
    • מקור הגולש שביצע רכישה.
    • פעולות הגולש שביצע רכישה.
    • מוצרים וסל הקניות של גולשים.
    • ערך מוצרים וסלי קניות של גולשים.

    עם נתונים אלו ניתן לבחון את המסלול כולו של כלל גולשי האתר ולזהות ברמת דיוק גבוהה למדי כמה עלה לנו קמפיין ואילו מכירות נוצרו בהקשר ישיר מקיומו. במילים אחרות, אנו יודעים כמה כל שקל שהוצאנו הכניס בפועל חזרה לכיסנו.

    אבל, מה עם נתונים לא מזוהים?

    ישנם נתונים שאינם נרשמים בהקשר ישיר לפרסום, כך לדוגמה:

    • פניות כתובות דרך האתר שהובילו לעסקה.
    • טלפונים שהגיעו מהאתר והובילו לעסקה.
    • ביקורים בחנות עקב ביקור באתר.
    • רכישות עקיפות (המרות בסיוע).

    לכן, כחלק מהסקת המסקנות, אנו לא בהכרח נרצה לראות נתונים בעלי ערך חיובי בלבד. כך לדוגמה קמפיין רימרקטנג (שיווק מחדש) עלול להציג מכירות דלות באתר אך לגרום לחיזוק המותג ולרכישות עקיפות שאינם מדידות.

    מצד שני, אנו נחלק את הקמפיינים שלנו לקבוצות שונות. כאשר בחלקן אנו שואפים להגיע לרווחיות נאה וישירה מהקמפיינים עצמם ולא בכל דרך עקיפה. זאת, כי במידה והצלחנו להשיג רווח על ההשקעה בצורה ישירה, אנו יכולים להגדיל את התקציבים שלנו עוד ועוד ולאפשר לעסק לצמוח בבטחה.

    לסיכום,

    אם אתם מנהלים קמפיין פרסומי ואינכם יודעים בוודאות מה הן תוצאות ההשקעה שלכם, כנראה שעליכם לפנות לגורם מקצועי שיעזור לכם למדוד ואו שינהל את הקמפיין בעבורכם. כחברה לניהול אתרים, אנו מנהלים מספר רב של קמפיינים ועושים כל מאמץ בכדי למדוד ולשפר את ביצועי הקמפיינים כל הזמן.

    רוצים גם אתם ליהנות משירות מקצועי המבוסס נתונים אנליטיים? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן