fbpx

אז אמזון בעברית. זו בשורה של ממש למוכרים ישראליים שכבר מציעים את מרכולתם לשוק הבינלאומי (יהיה קל יותר..) אך גם ללא מעט מוכרים ישראלים חדשים שכעת יבינו מה לעזעזל צריך לעשות כדי לקבל את האישור המיוחל למכירה דרך הפלטפורמה. במאמר זה ננסה להבין איך התמיכה בעברית צפויה לסייע לכלל המשתמשים באמזון.

אמזון בעברית – משמעות מידית

כניסת אמזון לישראל מבשרת בעיקר טובות עבור קהל הרוכשים הישראליים שאולי סוף סוף ייהנו מהטבות שונות כדוגמת משלוחים חינם ומבצעים בימי מכירה מיוחדים כדוגמת "פריים די" שמגיע אלינו ממש בשבוע הבא ובה כל העולם נהנה חוץ מאזרחי מדינת ישראל שחלק ניכר מההטבות לא חל עליהם. אבל לצד הנהנים, יהיו מספר רב של עסקים שיפגעו ואילו הם כמובן אתרים שתרגמו את אמזון לעברית בעבור הרוכשים הישראליים ואו אתרים אשר הציעו כתובות אמריקאיות וטיפול בהזמנות אשר לא התאפשרו עד כה לישראל וכעת אין תוחלת לקיומם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מעבר לכך, לא מעט בעלי אתרי אינטרנט העוסקים במכירות און ליין צפויות להיפגע ממהלך זה מאחר ואמזון נוטה להשתלט במהירות על ראש תוצאות החיפוש של גוגל וכל אותן אתרים שהתבססו אט אט בראש התוצאות יידחקו בסבירות רבה לאחור ובתוך פרק זמן קצר למדי הנזק יהפוך למוחשי.

    אמזון בעברית – משמעות ארוכת טווח

    אמזון לא משקיע בהקמת תשתיות בישראל סתם כך, היא איננה מתרגמת את האתר לעברית ומגייסת עובדים דוברי עברית רק לשם הקלה על הרכישה דרך אמזון ישראל. אלא, כפי שהיא עושה בכל מדינה ומדינה חדשה אליה היא נכנסת, היא תפתח את המכירות שלה בישראל בצורה מוחשית יותר ובתוך שנים בודדות בלבד.

    חלק ניכר מהרווחיות של אמזון הנה מעמלת מכירה של מוצרים דרכה אך לא פחות כך משירותים משלימים למשתמשים בפלטפורמה:

    • לרוכשים – מנויי פריים ומוצרים טכנולוגיים.
    • למוכרים – שירותי אחסון, לוגיסטיקה ופרסום בפלטפורמה.

    את החלק הראשון עבור הרוכשים נראה די מידית עם כניסתה של אמזון לישראל. אך החלק השני אף הוא ייכנס וישפיע דרמטית על השוק בשלבים מאוחרים יותר.

    אמזון צפויה להקים (או לרכוש) שטחי אחסון גדולים במרכז הארץ (יש שיאמרו: יבנה/מודיעין) ואל מחסנים אלו היא תצרף את הטכנולוגיות המתקדמות שלה לניהול אפקטיבי של מלאי ענק מכל הסוגים בעבור לקוחותיה. במקביל, אמזון תחתום על הסכם שילוח ייעודי עם אחת מחברות השילוח הגדולות בישראל עד שהיא תקבל את ההחלטה לתפעל מערך שילוח עצמאי.

    שירותי הלוגיסטיקה והשילוח עולים לא מעט כסף למוכרים באמזון אך עלות זו חוסכת הרבה הוצאות אחרות וכאבי ראש לא קטנים במיוחד כאשר שולחים מוצרים לחו"ל ודואר ישראל בוחר לאבד את המוצרים בשלב לא ידוע..

    להתחרות באמזון או להצטרף לאמזון?

    במפתיע, למרות לחצים של אמזון ישראל על חברות האופנה הגדולים בישראל להצטרף למכירה דרך אמזון, עד כה מרבית החברות בחרו שלא לעלות על העגלה ולנסות את מזלם בתחרות מולה. מספר חודשים בלבד אחרי כניסתה של אמזון לישראל בשפה העברית ועד שנגע האם ההימור שלהם היה מוצלח או לא..

    אך, בעלי עסקים קטנים והבינוניים ללא תקציבי ענק להישארות בתודעה וללא יכולת להשקיע סכומי עתק בפרסומים ברשת ימצאו עצמם בבעיה לא קטנה עם התבססות אמזון-בעברית ובישראל. לכן, הנחת המוצא של עסקים קטנים ובינוניים יהיה להצטרף לאמזון ולראות בה ערוץ שיווק נוסף על אלו הקיימים לה כיום.

    לסיכום,

    אם אתם מוכרים מוצרי חשמל, ריהוט לבית, מוצרי טיפוח ויופי או אופנה אתם על הכוונת של אמזון. בנישות אלו אמזון ידועה ככזו התופסת נתח שוק שמגיע גם ל-40% במדינות שונות כאשר ביחס זה, אין הרבה מקום לתחרות מחוצה לה.

    רוצים להקדים את השוק ולהיות ראשונים באמזון ישראל ובעברית, זה הזמן לראות את הנולד ולקפוץ על ההזדמנות ולתפוס נתח מתוך העוגה הענקית של אמזון. השאירו פרטים להתייעצות בנושא זה או בכל נושא אחר!

    קראו עוד:

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן