כחברת ניהול אתרים אנו מקבלים בקשות מגוונות מלקוחותינו. אחד הפניות הנפוצות הנו פחות בקשה ויותר התייעצות וזאת באשר לכדאיות בפיתוח אפליקציה תומכת לאתר האינטרנט. בעזרת האפליקציה, מקווה בעל האתר להגיע ליותר לקוחות ובצורה טובה יותר (נוטיפיקציות/התראות) אבל האם זה צעד נכון?
זו שאלה מעולה ואנו נפרוס את השיקולים בעד ונגד במאמר זה.
יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!
פיתוח אפליקציה תומכת לאתר האינטרנט
נתחיל מהסוף, פיתוח אפליקציה עולה הרבה מאוד כסף. אפליקציה נוחה (נייטיב) יכולה לעלות אף יותר מהעלות של פיתוח האתר כולו. לכן, במידה ואנו בוחרים לפתח אפליקציה תומכת לאתר, כדאי מאוד שיהיה לכך הצדקה כלכלית מובהקת!
לכן, אנו נעצור רגע לבחון את היתרונות והחיסרונות בפיתוח אפליקציה לאתר:
יתרונות בפיתוח אפליקציה:
- זה נראה טוב (מיתוג)!.
- לעתים זה עוזר בקידום אורגני לאתר.
- זה מאפשר תקשורת ישירה עם הלקוח.
- זה יכול להגדיל את ההכנסות מהאתר.
חיסרונות בפיתוח אפליקציה:
- זה עולה הרבה לפתח ולתחזק!.
- יש צורך בשיווק יקר במיוחד בחנויות האפליקציות.
כעת עלינו לבחון את הכדאיות הכלכלית לפיתוח אפליקציה ביחס לעסק שלנו.
האם כדאי לנו לפתח אפליקציה לאתר?
התשובה מורכבת ותלויה בסוג העסק והאתר. צריך להיות ריאליים ולהבין האם העסק/האתר שלנו באמת עונה על צורך יומיומי של לקוחות ואו על צורך חד פעמי שעולה מעת לעת..?
המשתנים העיקריים שמצדיקים פיתוח אפליקציה לאתר:
- מדובר באתר בו הגולשים מבקרים מידי יום.
- המשתמשים צפויים לחפש אקטיבית את האפליקציה.
- המשתמשים מקבלים ערך קבוע בשימוש באפליקציה.
כאשר כללים אלו מתקיימים, כדאי לפתח אפליקציה שתתמוך באתר ותאפשר לנו להפיק תועלת רבה יותר מהנכסים הדיגיטליים של העסק. מצד שני, כאשר כללים אלו אינם מתקיימים, מומלץ לוותר על פיתוח האפליקציה.
ניתן כמה דוגמאות לשם הבהרת הנקודה:
דוגמה 1: חנות צעצועים
עסק המוכר צעצועים לילדים יכול בהחלט לפתח אפליקציה התומכת באתר וזאת מאחר וכל מי שיש לו ילדים נדרש לרכוש עוד ועוד משחקים לכל אירוע/יום הולדת ואו סתם פינוק אימפולסיבי.. (אך, יש להציע הנחות ייחודיות למשתמשי האפליקציה בכדי להבטיח שיחזרו לעשות בו שימוש).
דוגמה 2: חנות תכשיטים
עסק המציע תכשיטים לא באמת ירצה לפתח אפליקציה תומכת לאתר מאחר ורכישת תכשיטים איננה מעשה יומיומי שמצדיק התקנת אפליקציה על המכשיר הסלולרי. יתרה מזאת, אין הנחה ייחודית שתגרום למשתמשי האפליקציה לבצע רכישות אימפולסיביות דרך האפליקציה.
דוגמה 3: שירות מקוון
עסק המעניק שירות מתמשך כדוגמת רואה חשבון אשר מקבל ניירת מלקוחותיו בצורה דיגיטלית ואו מוסד לימודים אשר מאפשר ריכוז מטלות ואו מעקב שיעורים/אירועים תדירים לרווחת התלמידים בהחלט יעשו בחכמה אם יפתחו אפליקציה לאתר.
כפי שניתן להבין, במקרה של החנות תכשיטים, אין למשתמשים כל סיבה לחפש את השם של המותג בחנות האפליקציות. לעומת זאת בחנות הצעצועים יש הורים שבמקרים מידי סופשבוע ולכן הם בחיפוש מתמיד אחרי דילים טובים..
בכל הקשור לשירותים מקוונים ואו בשירותים לציבור, הרי שכללי המשחק שונים. ככל שהאפליקציה תעניק מידע רב יותר וערך משמעותי יותר עבור המשתמשים כך היקף השימוש בו יגבר.
מה קורה אם מפתחים אפליקציה שלא לצורך?
כאשר יש צורך אמיתי באפליקציה, מידי יום עוד ועוד משתמשים חדשים יורידו, יתקינו ויעשו בו שימוש. מצד שני כאשר מפתחים אפליקציה שבה אין צורך וגם ואין כדאיות לשווק, הרי שמספר המשתמשים באפליקציה יעמוד על פחות מ-10!!
כן, אתם, בני המשפחה שלכם והמפתח יתקינו את האפליקציה כל אחד מסיבותיו הוא. אך הציבור לא יטרח להוריד את האפליקציה התופסת מקום במכשיר שלהם. כלומר, כל הפואנטה שבתקשורת עם הלקוחות נעלמת כליל..
בכל זאת מתלבטים האם לפתח אפליקציה, אין בעיה. פנו אלינו להתייעצות ונבחן יחד אתכם האם יש דרך להפוך את האפליקציה לכלי שימושי שיסב תועלת לכם וללקוחות שלכם. אך, לא מומלץ לדחוף אפליקציה שאין הציבור רוצה בה. בהצלחה!
מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה
אזורי פעילות:
ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:
ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:
24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
זמינות להספקת השירות:
זמינות לשירות מידית
שפות בהן השירות מוענק:
עברית, אנגלית
ניסיון בהענקת השירות:
משנת 2008, מעל 15 שנה
מספר טלפון להזמנת השירות:
073-3745552לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:
Whatsapp - 055-9381228הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:
[email protected]מינימום התחייבות לקוח לשירות:
אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.
כתובתנו:
נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0
מידע אודות שיוך התוכן לשירות
מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
למי מתאים השירות: