תכנון אתר מכירות למובייל תחילה

אתר מכירות למובייל – איך מתכננים אתר מכירות מתוך גישת “מובייל תחילה”?

נכון לשנת 2019-20, כ-70% מהתנועה ברשת מבוססת על גלישה ממכשירים סלולריים. כאשר בוחנים תוצאות סטטיסטיות של אתרי מכירות, נכון זה מזנק גם ל-85%! זה נתון שאסור להתעלם ממנו והחכמים אף מנצלים נתון זה ובונים אתר עם תכנון למובייל ורק לאחר מכן למחשבים נייחים.

אתר מכירות – מובייל תחילה!

היו שחשבו שמכשירי המובייל יחסלו את המחשבים הנייחים, זה עוד לא קרה. אבל, עובדה זו אינה משנה את העובדה שהגלישה בעיקר של הצעירים נעשית ברובה מהמכשיר הסלולרי ולא מהמחשב הנייח.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


כיום, רוב הרכישות באינטרנט הנם במקום העבודה ואו במקביל לצפייה בטלויזיה לאחר יום עבודה ואו בהמתנה לאיסוף הילדים. בכלל המקרים שהובאו כדוגמה, אנו רואים שהרכישה היא אימפולסיבית ונעשית במקביל לעיסוקים אחרים על בסיס מעט זמן פנוי וזהו הזמן החשוב ביותר עבורנו, בעלי האתרים.

כאשר מתכננים אתר אינטרנט חדש, יש להבין את קהל היעד שלנו היטב. קהל זה אינו שקוף, יש להאזין לבקשותיו שנראה דרך גוגל אנליטיקס ואו דרך מטריקה יאנדקס ואו כלים אחרים. דרישותיו בכ95% מהמקרים הנו לאתר אינטרנט מותאם מובייל ברמה הגבוהה ביותר ועם דרישה זו עלינו להתמודד.

מה זה אומר לתכנן אתר מכירות למובייל?

רוב האתרים היום מותאמים למכשירי סלולר (אחרי 2015 בה גוגל אילצה אתרים להתיישר ולהתאים עצמם למובייל). אך יש פער ענק בין התאמה סבירה למובייל לבין אתר מכירות שתוכנן מראש עבור גולשי המובייל ומתוך חשיבה נכונה וניצול המסך המוגבל בצורה הטובה ביותר שרק ניתן.

להלן הרכיבים שנתכנן באתר מכירות מתוך גישת “מובייל תחילה”:

  • תפריט וכלים בראש מסך בתצורה ברורה.
  • תפריט צד (ימין) נפתח לאורך המסך כולו.
  • סל קניות (שמאל) נפתח לאורך המסך כולו.
  • חשבון משתמש (שמאל) נפתח לאורך המסך כולו.
  • מרווח נכון בין כפתורי ניווט בכל עמודי האתר.
  • הוספת ניווט צד צף בעמודי ארכיון (סינון תכונות ותגיות)
  • פונטים גדולים וקריאים בחלוקה נכונה לפסקאות.
  • שימוש בתמונות קלות משקל (כיווץ אוט’) בהתאמה למסך.
  • שימוש בסליידרים ובמקדמי מכירות בהתאמה למובייל.
  • תצוגת מוצר עם היררכיה ונוחות קריאה מלאה.
  • כפתור כניסה למוצר המגיבים בנוחות בעמודי ארכיון.
  • תצוגת כפתור הוספה לסל צף בתחתית מסך בעמודי מוצר.

אלו המרכיבים הראשוניים לאתר מותאם מובייל ונוח לשימוש. מעבר למאפיינים אלו, ישנם מאפיינים נוספים שמשדרגים את חוויית הקניה במכשירים סלולריים לרמה גבוהה אף יותר:

  • סל קניות מתעדכן ונשמר אוט’ בהתאמה למובייל.
  • תצוגת מוצרים דומים ומשלימים בעגלות הקניות.
  • חלון תשלום מאובטח המוצג בצורה ברורה ונוחה להזמנה.

שלל מאפיינים אלו שהוצגו מעלה קיימים בחלק ניכר מהתבניות העדכניות לוורדפרס ומג’נטו.

אך, עצם קיום של מאפיינים אלו בעיצוב האתר אינו מבטיח שאכן נוח לעשות בהם שימוש. כאשר אנו מתכננים אתר מכירות מתוך מחשבה על מכשירים סלולריים נעצב בראש ובראשונה את העיצוב של מכשירי הסלולר מתוך גישה הדומה לעיצוב אפליקציות (מיקומי לחיצה נוחים לפי מרחק האצבעות על גבי המסך) ומתוך יחס מסך נמוך. תכנון זה מבטיח עיצוב מדויק ונוח לשימוש כאשר עיצוב לשולחן מחשבי יתמודד עם מגבלות המובייל ולא להיפך.

לסיכום,

אנחנו רק בתחילתה של עידן מרתק בו טכנולוגיה מתקדמת מחייבת תכנון מחדש של אתרים קיימים ואו תכנון מוקפד של אתרים חדשים. במידה ואתם מחזיקים באתר מכירות ואו רוצים לפתח אתר מכירות, הנכם מוזמנים להתייעץ איתנו על התובנות שאנו מייצרים מידי יום בניהול אתרי אינטרנט רבים כחלק משירותי ניהול אתרי מכירות שאנו מציעים ללקוחותינו.

בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *