fbpx

היום (7.5) הנו יום הסיסמאות הבינלאומי, ידעתם שיש יום כזה?! גם אנחנו גילינו על כך רק במקרה ובזכות לקוח נחמד שהפנה את תשומת לבנו.. אבל למרות שמדובר ביום די מיותר, אנו רואים בתאריך זה הזדמנות להתייחס לעקב אכילס של אתרי אינטרנט רבים וזהו כמובן הסיסמה לגישה למערכת הניהול של האתר.

בחירת סיסמה חזקה לאתר האינטרנט

מדי תקופה אנו כחברה המנהלת אתרי אינטרנט מקבלים פניה מבעל אתר אשר נפרץ. בעל אתר זה אינו מבין מה עשה לא נכון ולמה דווקא האתר שלו נבחר להיפרץ. התשובה לרוב היא שמדובר בהתקפה שכלל אינה מכוונת אישית אליו אלא שהוא משתייך לקבוצה מאוד ספציפית של בעלי אתרים שפשוט מכילים סיסמה חלשה..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    גם כאשר אתר אינטרנט מאוחסן על שרת מאוד מאובטח וגם כאשר אתר אינטרנט מכיל רכיבי אבטחה אקטיביים, האתר עלול להיפרץ בקלות רבה במידה והסיסמה חלשה מידי. חשבו על זה כך, יש לכם בבית סורגים על החלונות, חיישנים על פגיעה ברכוש, אבל מצד שני השארתם את המפתח תלוי מחוץ לדלת..

    ישנם כלים הסורקים אתרי אינטרנט שלא עודכנו זמן רב ואו אתרי אינטרנט בעלי סיסמאות חלשות ומרגע שאתר אינטרנט מאותר ומזוהה כבעל סיסמה חלשה – האתר על הכוונת.

    אז מה עושים, איך בוחרים סיסמה חזקה? ובכן על כך כעת,

    איך בוחרים סיסמה לאתר האינטרנט?

    כאשר אתם רוצים לישון טוב בלילה, חשוב שתבחרו לאתר האינטרנט שלכם סיסמה העונה על ההגדרות הבאות:

    1. סיסמה ייחודית – הסיסמה לא יכולה להיות בשימוש בכלים אחרים.
    2. סיסמה ארוכה – הסיסמה חייבת להיות עם למעלה מ-8 תווים.
    3. סיסמה מורכבת – הסיסמה חייבת לכלול אותיות קטנות וגדולות, מספרים וסימנים מיוחדים.

    השילוב בין סיסמה ארוכה, מורכבת וייחודית גם יחד מבטיח לרוב שלפחות מזווית זו של הסיסמה (מפתח הכניסה) אתם בטוחים.

    ראו דוגמה:

    Ww123!@abc

    גם אם יותקן כלי המריץ נסיונות כניסה על האתר והוא יפעל 24/7 למשך חודשים רצופים, סביר שהסיסמה הנ"ל לא תזוהה. למה? כי יש להריץ מספר עצום של קומבינציות הדורשות כוח עיבוד רב במיוחד והאתר שלכם פשוט לא שווה את המאמץ 😉

    הקומבינציות יצטרכו לכלול את 26 אותיות פעמיים את כל המספרים והסימונים האפשריים (הכפילו את האפשרויות הללו יחד ומדובר במיליוני קומבינציות אפשריות).

    האם סיסמה חזקה מספיקה לאבטחת האתר?

    לצערנו ממש לא. זה חלק משמעותי במאמצי האבטחה אבל יש שכבות הגנה רבות לאתר אינטרנט (10 ליתר דיוק). חשוב מאוד לוודא מול חברת אבטחת אתרים ואו חברת ניהול אתרים שאכן יש לכם הגנה הרמטית על האתר.

    כללי אצבע אלו לאתר האינטרנט נכונים לא פחות גם ליתר השירותים המקוונים שבהם אתם עושים שימוש כדוגמת אתר הבנק ואו הרשתות החברתיות..

    בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן