fbpx

הקמתם עמותה חדשה? הפילו עליכם את האחריות להקמת אתר אינטרנט חדש לעמותה? אתם בוודאי אובדי עצות בניסיון להבין מה ההבדלים בין סוגי האתרים השונים ולמה אתם מקבלים מגוון רחב של הצעות מחיר שונות לחלוטין..

במאמר זה ננסה לעשות עבורכם מעט סדר בכל הקשור לדרישות של אתרי אינטרנט של עמותות וכמובן גם מהי העלות הסבירה לפיתוח אתרים מאין אלו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בניית אתר לעמותות

    ברשותכם, נתחיל בכך שנגיד שאתם יכולים לקבל אתר אינטרנט ב-100% חינם! טוב, אין כזה דבר "חינם". אז נסביר, כעמותה, אתם זכאים להטבה יוצאת דופן של 420,000 ש"ח לפרסום חינם מידי שנה. אך, הטבה זו דורשת ניהול מקצועי של חברת ניהול אתרים ולשירות זה יש עלות חודשית קבועה (1,800+מע"מ) אך ללא התחייבות – כמובן שזה מאוד משתלם. במסגרת שירותי ניהול יבנו עבורכם אתר אינטרנט חדש ללא עלות ואף ינהלו עבורכם את תוכן האתר.

    כעת שהורדנו את נושא העלויות לפיתוח אתר אינטרנט לעמותה, נוכל לפרוס בפניכם את הצרכים של מרבית העמותות בכדי שתוכלו לבקש יכולות אלו ממפתחי האתר.

    מה עמותות צריכות באתר האינטרנט שלהם?

    כל עמותה רוצה להיראות ייחודית. לכן, נראות אתרי עמותות יכולה להשתנות מקצה לקצה בהתאם לבקשות מנהלי מהעמותה. אך, לרוב העמותות יש דרישות מאוד דומות בכל הקשור לתוכן האתר ואנו כאן להציג בפניכם את הדרישות שבסבירות רבה עונות גם על הצרכים שלכם.

    להלן הדרישות לאתרי עמותות:

    1. עמוד בית – דף ראשי לאתר עם יעדי העמותה.
    2. עמוד אודות – דף אודות העמותה, מנהליה ופעיליה.
    3. עמוד פעילויות – דף מרכז לפעילויות העמותה במרחב הציבורי.
    4. עמוד חדשות – דף המרכז חדשות הקשורות לעמותה.
    5. עמוד בלוג – דף המציג תכנים המעניינים את אוהבי העמותה.
    6. עמוד צור קשר – דף המאפשר פניה לעמותה.

    תחת עמודים אלו, יש מגוון רחב של עמודים נוספים ועליהם נרחיב כעת בצורה מסודרת.

    1. עמוד בית לאתר עמותה:

    עמוד הבית הנו הפנים של העמותה. את מרבית העבודה על פיתוח אתרי אינטרנט משקיעים בעמוד זה ממש. כאשר מדובר בעמותה, עלינו לשקף את יעדי העמותה בצורה ברורה כבר בתוך שניה מרגע כניסת הגולשים לאתר.

    לאחר שהצלחנו לעשות זאת, אנו לרוב נמשוך תוכן בצורה דינמית מיתר חלקי האתר וננסה להפוך את הניווט בתוך אתר העמותה לקלה ופשוטה ככל שאפשר.

    ישנם מקרים בהם גם עמותות דורשות השקעה רבה על מיתוג של העמותה ברשת ובמקרים אלו המיתוג יתחיל מעמוד הבית וימשיך גם ליתר עמודי האתר.

    2. עמוד אודות של אתר עמותה:

    עמוד האודות של העמותה יכלול מידע היסטורי אודות העמותה (במידה ויש..) ומידע אינפורמטיבי אודות יעדי העמותה ותרומתה לציבור. מעבר לכך, ייתכנו עמודי משנה ואו אזורי משנה בעמוד אשר יציגו את מנהלי העמותה, עובדי העמותה ופעילי העמותה כך שעבודתם הקשה זוכה להכרה של מבקרי האתר.

    אמנם מדובר בעמוד חשוב במיוחד, אך מידת ההשקעה בפיתוח עמוד זה נמוכה למדי. מדובר בעמוד די סטנדרטי במונחי אינטרנט.

    3. עמוד פעילויות של העמותה:

    עמוד הפעילות של העמותה הנה הלב הפועם של האתר! בעמוד זה אנו יכולים לשקף את הפעילות המתמשכת של העמותה יום אחר יום, חודש אחר חודש. בעמוד זה, אנו יכולים "להשוויץ" ולדרוש הכרה מהציבור על העשייה של העמותה.

    אך מעבר לכך, עמוד העמותה משמש במקרים רבים לצורכי הזמנת הציבור הרחב לפעילויות ואו לצורך מכירת שירותים בתשלום לציבור הרחב. כאשר יש לנו תקציב פרסום (בחינם), עלינו לייצר הרבה מאוד תוכן איכותי במידה ונרצה ליהנות ממקסימום חשיפה מידי חודש ולכן בחלק זה של האתר נשקיע כמה שיותר עבודה.

    בהינתן שאפשרי, אנו יכולים להמיר אזור זה באתר ליומן פעילויות חי המאפשר הוספת אירועים ליומן האישי של הגולשים ואו שיתוף גולשים אחרים בפעילויות הקרובות.

    4. עמוד חדשות על העמותה:

    העמותה שלכם הופיע בתקשורת? העמותה החליטה להיכנס לזירות פעילות חדשות? העמותה מבקשת להודיע לציבור על ידיעות אינפורמטיביות של החלפת מנהלים? כל זאת ועוד נפרסם באזור ייעודי לחדשות העמותה.

    עמוד החדשות נדרש בין היתר לשיתוף הציבור בדוחות כספיים ואו במידע הנופל תחת "מידע ציבורי חיוני" הקשור לעמותה.

    לא מדובר בעמוד יותר מידי "חם" במונחי גלישת משתמשים אך עדיין נדרש לפתח אותו עם הקמת האתר החדש.

    5. עמוד בלוג אינפורמטיבי לעמותה:

    הבלוג האינפורמטיבי של העמותה כולל לרוב מידע בעל ערך לפעילי ותורמי העמותה אך אינו בהכרח בעל הקשר ישיר לפעילות העמותה בפועל. כך לדוגמה, עמותות העוסקות במחקר יכולות להציג תוצאות מחקר ואו סקרים שבוצעו תחת מאמרים בבלוג..

    הבלוג משמש גם ליצירת תכנים מגוונים למטרות שונות כדוגמת קידום אורגני (דחיפת האתר במעלה תוצאות החיפוש..)

    מדובר באזור פעיל למדי באתר ולכן נשקיע לא מעט בנראות של הבלוג ונבטיח קריאה נעימה ככל האפשר.

    6. עמוד יצירת קשר עם העמותה:

    עמוד יצירת קשר שבאתרי אינטרנט עסקיים אינו ייחודי למדי (כולם די דומים) יכול וצריך לעבור שדרוג מסוים מאחורי הקלעים באתרי עמותות.

    במסגרת הפיתוח של עמודי יצירת קשר באתרי עמותות, יש חשיבות רבה לניתוב הפניות בצורה יעילה לגורמי הטיפול השונים. כך לדוגמה, כאשר לעמותה יש ענפים שונים, חשוב שכל פניה תופנה על ידי האתר בצורה אוטומטית למנהל הענף ואו לגורם האחראי לפניות הציבור בתחום הפעילות המבוקש.

    נעשה זאת לרוב על ידי מתן אפשרויות בחירה בעת פניה דרך עמוד יצירת הקשר ועל ידי סוג הבחירה של המשתמש, המערכת יודעת מי הגורם המטפל ומבצעת הפניה מהירה הישר לתיבת המייל הנכונה.

    לסיכום,

    פיתוח אתרי עמותות אינה מורכבת מידי. גם כאשר העמותה מציעה שירותים או מוצרים מקוונים בתשלום (מכירה מקוונת), לא מדובר בעלויות גבוהות במיוחד ולעתים אף אין עלויות בכלל. רוצים ללמוד עוד? מעוניינים להתייעץ איתנו? השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם!

    1 thoughts on “בניית אתר לעמותות – מה הם הדגשים בתכנון ובפיתוח אתרי אינטרנט של עמותות?

    1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

      מוזר שלא ציינתם ולו סעיף אחד שמתייחס לנושא התרומות וגיוס משאבים הכל כך רלוונטי לכל עמותה באשר היא.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן