fbpx

לא מעט מקדמי אתרים נעזרים בבניית קישורים פנימיים בתוך האתר בכדי להשיג יעדים שונים. אין ויכוחים רבים באשר למידת הרלוונטיות של בניית קישורים מחוץ ובתוך האתר אינטרנט שלכם. אבל, בהחלט יש ויכוחים באשר לאופן בו יש לבצע פעולות אלו בכדי ליהנות מפירות ההשקעה.

בניית קישורים פנימיים באתר

בניית קישורים פנימיים בא לידי ביטוי בשני אופנים. הראשונה ברמת חוויית השימוש של הגולשים כפי שכאשר אנו גולשים באתר כדוגמת ויקיפדיה, יש משהו נוח במעבר בין תכנים שונים בעלי הקשר ישיר לתוכן שאנו קוראים. השניה ברמת המסר שאנו מעבירים למנועי החיפוש, אנו יכולים להיעזר בבניית קישורים פנימיים בתוך האתר בכדי להראות לגוגל את ההיררכיה הנכונה מבחינתנו לתכנים הרבים שבאתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לא משנה מה הסיבה לכך שאתם בוחרים לבנות קישורים פנימיים, זה לגמרי עוזר לקידום האורגני של אתר האינטרנט. אבל, יתכנו מקרים בהם בניית קישורים אף עלול לגרום נזק.

    איך בונים קישורים פנימיים באתר?

    ובכן, יש 2 אסטרטגיות לבניית קישורים פנימיים בתוך האתר:

    1. בניית קישורים פנימיים על בסיס היררכיית שירותים/מוצרים.
    2. בניית קישורים פנימיים על בסיס העמודים שגוגל אוהב באתר.

    האסטרטגיה הראשונה היא בעצם שיקוף של המסרים שלנו כפי שהם. כך לדוגמה, אם אנו מציעים 3-4 שירותים שונים, אנו נרצה לקשר לאותם שירותים מכל תוכן בעל ערך רלוונטי באתר (לרוב מהבלוג ואו מעמודי תגיות/קטגוריות) כדי לחזק את העמודים הנ"ל על פני יתר העמודים באתר.

    ברוב המקרים, ערכי בלוג וארכיון יובילו לעמודים ייעודיים שימוקמו בצורה בולטת גם בתפריט האתר ובשאר כלי הניווט באתר כך שיש אחידות מלאה מצד הגולשים שיגיעו בסופו של תהליך לעמודים של השירותים שאנו רוצים להציע..

    האסטרטגיה השניה היא בעצם להתעלם לגמרי מכל מה שאנו חושבים ולבנות את הקישורים על פי העמודים שמנועי החיפוש בחרו לתעדף בתוצאות החיפוש. כלומר, לחזק ולחזק את העמודים שגם ככה נמצאים במגמת עליה ואו בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש עד שהם תופסים את התוצאות הראשונות.

    לעתים קרובות מנועי החיפוש וגוגל בפרט בוחרים לקדם עמודי בלוג ואו עמודי ארכיון על פני עמוד השירות הייעודי שאנו יצרנו. בשיטה זו, אנו מחזקים את מנוע החיפוש במקום לבלבל את מנוע החיפוש עם הכוונה להיררכיה חלופית בעלת ערך נמוך יותר.

    מה השיטה הנכונה לבניית קישורים באתר?

    אין שיטה חד משמעית. בכל אתר אינטרנט אנו נתכנן אסטרטגיה שונה בהתאם למצב האתר בפועל. כאשר אתר עוד נמצא בראשית דרכו, אנו כמעט תמיד נבחר באסטרטגיית בניית קישורים המבוססת על חוויית שימוש ונשקף את ההיררכיה בצורה טובה ככל שניתן. אך כאשר מדובר באתר מבוסס אשר כבר התברג בתוצאות טובות, אנו נעדיף לעבוד יד ביד עם גוגל ולא להילחם במערכת שאנו לא תמיד מבינים עד הסוף.

    אבל, יש כללים לבניית קישורים שנשאף לשמור עליהם בכל אסטרטגיה שנבחר:

    • שמירה על אחידות לרוחב האתר כולו.
    • קישור רק בין תכנים עם הקשר אמיתי וישיר.
    • הבלטת הקישורים מעל יתר תוכן המאמרים.

    המכנה המשותף של שלושת הכללים הללו הנם, דאגה למבקרים באתר ולא למנועי החיפוש. אנו רוצים להעניק לגולש שבוחר להשתמש בקישור הפנימי באתר את הערך הגבוהה ביותר שניתן בכדי שמנועי החיפוש יזהו את הרלוונטיות של הקישורים.

    כמה בניית קישורים פנימיים משמעותי לקידום?

    לא באמת יודעים. יש הערכות לכאן ולכאן בכל הקשור לבניית קישורים. אבל, ככל שיש יותר תכנים באתר, לבניית קישורים פנימיים יש משמעות רבה יותר.

    כאשר מאות תכנים שונים מפנים את הגולשים לעמוד מסוים, הרי שברור שאותו עמוד מסומן היטב ומנועי החיפוש מזהים זאת ושוקלים את מיקום העמוד בצורה חיובית יותר בחיפושים השונים. כאשר מדובר באתר תדמית עם מספר מועט של עמודים, לבניית קישורים פנימיים יש ערך שולי למדי מאחר והתפריט נמצא בראש כל עמודי האתר והוספת קישורים נוספים לא באמת משנה את פני התמונה בעיני מנוע החיפוש.

    לסיכום,

    בניית קישורים פנימיים הנה חלק ממערך שלם של פעולות שנועדו לסייע למנועי החיפוש לבחור באתר שלנו על פני אתרי אינטרנט אחרים בקטגוריה זהה. מומלץ לשלב פעולה זו יחד עם מספר רב של פעולות נוספות המוצעות במסגרת שירותי קידום אתרים ואו שירותי ניהול אתרים (מומלץ!)..

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן