fbpx

לא רבים רוצים לדבר על זה אבל כיום קשה עד בלתי אפשרי לייצר קישורים איכותיים לאתרי אינטרנט. כן, מקדמי אתרים דואגים לעצמם ומקיימים שיתופי פעולה יעילים ויוצרים קישורים נכנסים אבל הלקוחות לרוב לא זוכים לתענוג זה. במקום זאת, מרבית מקדמי האתרים מחזיקים בPBN – רשת בלוגים עצמאית התומכת בפעילותם אך הערך של רשתות אינו רב לאורך זמן..

בניית קישורים הדור החדש

בעבר, חיו בהרמוניה אתרי אינטרנט סטנדרטיים, בלוגים, פורומים, צ'אטים ועוד. אלו אפשרו בניית קישורים בהיקפים גדולים ובתצורה טבעית. אך אז הגיעה פייסבוק וטרפה את הכללים וכיום אין דרך אמיתית לבנות קישורים טבעיים ומניפולציות ליצירת קישורים נכנסים ככל שיהיו טובות מחזיקות לזמן מוגבל ואו שערכן נמוך ביחס לקישור טבעי שבאמת מעניין את הגולשים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אז איך בונים קישורים בשנת 2020?

    יש מספר שיטות לבניית קישורים:

    1. בשיטה הישנה והטובה של יצירת תוכן איכותי ששווה שיתוף.
    2. בשיטה החדשה שדורשת השקעה כספית בדומה לפרסום ממומן.

    השיטה הישנה דורשת מכם לייצר ערך כה גבוהה שיש לבעלי אתרים אחרים עניין לשתף את האתר שלכם. כך לדוגמה, יצירת אינפוגרפיקות, כלים דיגיטליים שימושיים ועוד בהחלט יכולים ליצור תהודה מספקת כדי שאחרים יפנו אליכם תנועה 100% אורגנית.

    השיטה החדשה דורשת בעיקר כיסים עמוקים. במסגרת שיטה זו, מבצעים רכש מדיה באתרי מיינסטרים כדוגמת ynet, walla, calcalist ואחרים. בעזרת תשלום נאה, ניתן לשלב בכל אמצעי המדיה השונים אייטם ואף מאמר שלם אשר מאדיר את שמכם ואף מפנה אליכם תנועה דרך קישור בגוף או בתחתית התוכן.

    מה ההבדל, האם זה משתלם?

    גוגל של 2020 אינו טיפש. להיפך, גוגל יודע מה מקור הקישור, אילו גולשים עוברים דרכו ומה הייתה תגובתם עם הגיעם לאתר היעד. כלומר, אם מוציאים קישור מאתרים זניחים ואו מרשתות PBN, יהיה ערך כלשהו לקישור (ביחס לאתרים נטולי קישורים לחלוטין..) אך ערך זה יהיה זניח למדי מאחר ואף אחד לא עובר דרך קישור זה וגוגל יכול לחשב קישור זה כקישור ריק (לא שמיש).

    לעומת זאת, רכישה של קישור מאתר מיינסטרים אשר כולל תנועה רבה של גולשים אשר קראו את המאמר ולאחר מכן החליטו לעבור לאתר היעד להמשך קריאה ואו בירור מעמיק יותר בנושא, תזוהה כקישור חזק ועצמתי אשר מיטיב עם הגולשים ולכן ערכו ברשת גבוהה למדי בעבור האתר המפנה ואתר היעד והפוטנציאל מכך גבוהה למדי.

    כדי להעמיד תאוריה זו למבחן, עליכם לבחון את פעילותם של מקדמי אתרים מובילים ברשת. בדקו בכלים שונים מהיכן הם מקבלים את הקישורים שלהם ואיך הם עושים זאת. תגלו מהר מאוד שהם אינם מוציאים לעצמם קישורים מהרשתות בלוגים שלהם אלא דווקא מאתרי מיינסטרים אשר יש בהם להעניק להם ערך בזירה התחרותית בה הם מתחרים על הלקוחות (אתם).

    האם זה משתלם?

    רכש מדיה אינו עניין זול. לכן, מרבית מקדמי האתרים לא יעשו זאת עבור לקוחותיהם אלא אם הועמדו לרשותם תקציבים ייעודיים לכך. עלויות רכישת מאמרים באתרי מיינסטרים ינועו בטווח שבין 500-10,000 ש"ח למאמר עם קישור.

    העלויות מתומחרות לפי גודל ועצמת אתר המיינסטרים וקהלי היעד שלו. כך לדוגמה, אתר גדול אשר פונה למגזר מסוים יהיה זול בעד 80% מאתרי מיינסטרים לקהל הרחב וזאת כי מפרסמים רבים יותר מתחרים על הפרסום בו. רוכשי מדיה למטרות קידום אורגני לא דרושים לחשיפה גדולה אלא לקישור בעל ערך ולכן במקרים רבים הם יפנו דווקא לאותם אתרים מוכרים וחזקים אך שפונים לקהלי יעד מוגדרים כדוגמת חרדים, רוסים, ערבים.

    תקציב רכש מדיה למטרות קידום אורגני ינוע לרוב בין 1,000 ש"ח לחודש ועד 5,000 ש"ח לחודש וזאת כאשר יבוצעו רכישות של מאמר איכות אחת לשבועיים כדי לשמור על אתר היעד בביצועים אופטימליים.

    למה אסור לוותר על בניית קישורים איכותיים?

    זה יקר. אנחנו יודעים. אבל יש לקידום אורגני מקצועי ערך בעל עוצמה רבה מאוד. בניית קישור אחת לשבועיים מאתרי מיינסטרים נוטה לקחת את אתר היעד לגבהים חדשים ואף לגידול של 500% בשנה אחת בלבד. מאחר וגולשים אורגניים שווים הרבה יותר, השקעה זו שווה ערך רב וחוסכת בטווח הארוך יותר השקעות בקידום ממומן והעלויות מתקזזות.

    אבל, אין טעם לבצע רכש מאמרים למטרות קידום אורגני ללא אסטרטגיה הכוללת גם ניהול מקצועי לאתר האינטרנט וביצוע אופטימיזציה שוטפת לשיפור האתר כך שהגולשים שעוברים בו גם ישאירו פרטים ויהפכו ללקוחות משלמים. אנחנו כחברת ניהול אתרים עוסקים בין היתר גם ברכש מאמרים עבור לקוחותינו בהתאמה לצרכים ולתקציבים שעומדים לרשותם ונשמח לייעץ לכם ללא עלות וללא התחייבות, הרגישו חופשיים לפנות אלינו 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן