fbpx

מאז תחילת עידן החיפוש המקוון, ישנם אנשי מקצוע שתפקידם לגרום למנועי החיפוש לתעדף אתר אחד על פני האחרים ולהציגו בראשית תוצאות החיפוש. הכלי האפקטיבי ביותר של אנשי המקצוע (מקדמי האתרים) הנו בניית קישורים נכנסים לאתר ממקורות שונים ברשת. קישורים אלו מהווים אינדיקציה על כך שהאתר מציג תוכן רלוונטי ובעל משמעות עבור משתמשים.

עד לשנים האחרונות הכל עבד בסדר. אך, בשנים האחרונות מקדמי אתרים מגלים שכבר אין להם את ההצלחות שהיו להם בעבר ועליהם לבחון חלופות לבניית קישורים. מה הגורמים לכך? איך מתמודדים עם המצב החדש? האם זה באמת המצב? על כך ועוד כעת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בניית קישורים בשנת 2020-21

    אם אתם מעסיקים מקדם אתרים ואו עובדים במקצוע זה של קידום אתרים, בוודאי שמתם לב לכך שהתנועה מעלה בתוצאות החיפוש אורכת זמן רב. חצי שנה עד שנה זה ממוצע תקני לעליה לעמוד ראשון/תוצאות ראשונות במנוע החיפוש גוגל. זאת, על אף העובדה שנבנים קישורים נכנסים ממקורות שונים ואיכותיים בפערי זמן תקניים ובנראות אורגנית לחלוטין.

    בכל עדכון גוגל (בשנים האחרונות מדובר בעדכון אחת לכחודשיים שלושה), דברים משתנים ואתרים קורסים ממקומות גבוהים בהם היו שנים רבות וללא כל התראה או הסבר נראה לעין. מקדמי אתרים בבלוגים ובאתרים מובילים בעולם משערים שמדובר בתיקונים נקודתיים במערכת האלגוריתם שכל פעם נוגעת לתחום אחר ואו לשיטת מדידה באלגוריתם הכללי.

    בשנת 2019, ניכר שהנפגעים העיקריים הם אלו שעסקו בקידום אגרסיבי מידי (אתרים שהיו יותר מידי מקודמים…) אך גם ואולי בעיקר אתרים אשר הסתמכו על בניית קישורים כשיטה עיקרית לקידום האתר. ומכך שאנו חייבים לשאול, מה השתנה?!

    האם בניית קישורים יעבוד בעתיד?

    נאיבי לחשוב שבניית קישורים ימשיך לעבוד שנה אחר שנה בעוד האינטרנט והטכנולוגיה מתקדמת במהירות רבה מאי פעם קדימה. אין שום סיבה שמנוע חיפוש עצמתי כגוגל יסתמך על אינדיקציות שקל מאוד לשחק עמו ולבצע דרכו מניפולציות ולצקת ערך חלקי ואו נמוך למשתמשים.

    גוגל חולשת כיום על רוב מכשירי הסלולר בעולם עם תיבות דוא"ל אותם היא סורקת ובוחנת באופן גורף (כדי להציג מודעות אך לא רק..) לצד שליטה מוחלטת בשוק הדפדפנים ובעצם היא רואה כל פעולה שאנו עושים ברשת. יתרה מזאת, מרבית האתרים בעולם משתמשים בכלי המדידה (אנליטיקס) שלה ומוסרים לה מידע רב ויקר ערך מרצונם. כלומר, אין לה צורך עוד באינדיקציות מכוונות. במקום זאת היא יכולה ללמוד איך הגולשים רואים את הערך באתרים על בסיס השיח ואו ההתנהגות בגלישה אליהם באופן בלתי אמצעי וישיר.

    מאחר ואנו יודעים שגוגל יודעת לעשות כסף רב ממידע, אין ספק שהיא מנתרת את המידע בכדי להציג תוצאות מדויקות בהרבה עבור משתמשיה. לא מן הנמנע שיתר מנועי החיפוש נכשלות ביצירת אלטרנטיבת חיפוש נובעת מכך שגוגל פשוט יודעת עלינו הרבה יותר מידע ולכן תמיד תציג תוצאות טובות יותר ובהתאמה מלאה לחיפוש שלנו מה שלאחרות אין יכולת לעשות.

    מסקנה מתבקשת:

    בניית קישורים למטרת קידום אורגני יכולה לעבוד כל עוד יתר המתחרים אינם בונים קישורים בעצמם. כלומר, יש לבניית קישורים משקל מסוים אך מוגבל מאוד ביחס ליתר השיקולים של האלגוריתם. לעומת זאת, אם אתם פועלים בזירה בה יותר ממספר שחקנים בונים קישורים, כנראה שהערך של בניית קישורים ימחק ויבוטל ביחס לנתונים שענקית החיפוש אוגרת מהפעילות השוטפת.

    להלן מספר דוגמאות:

    • גוגל יודעת לזהות האם מדברים על האתר שלכם בהתכתבויות דוא"ל.
    • גוגל יודעת לזהות האם האתר שלכם נמצא במועדפים של הגולשים.
    • גוגל יודעת לזהות האם אתם משוחחים ואו מתעניים באתר מסוים.

    האם גוגל תעדיף להציג גבוהה אתר שרבים משתפים בסביבה סגורה (דוא"ל) על פני אתר שיש לו קישורים ממקורות שונים? אין תשובה מדויקת לשאלה זו. אך, יש לראות את הנולד ולהבין שמדובר בעניין של זמן עד שקישורים יהפכו ללא רלוונטיים לחלוטין ולכן שווה להתחיל להשקיע משאבים בדרכים שונות ובעיקר ביצירת ערך רב למשתמשים.

    רוצים ללמוד על דרכים נוספות לקידום אתר בגוגל? מעוניינים להשיג תוצאות? קראו אודות שירותי ניהול אתרים אותם אנו מציעים. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן