fbpx

שוקלים להשקיע בנכס דיגיטלי (אינטרנטי)? עליכם לקחת בחשבון מגוון נושאים אך אסור לשכוח לבדוק את נושא המיסוי על הרווחים שמקורן מהנכס שלכם! במאמר זה נציג את המורכבות בכל הקשור למיסוי עסקי אינטרנט בכלל והשקעות בנכסי דיגיטל בפרט.

*הבהרה: אין לראות באמור במאמר זה כייעוץ משפטי או חשבונאי. יש להיוועץ עם גורם מוסמך לאימות הנתונים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מיסוי רווחי נכסים דיגיטליים

    חוקי המס בישראל מתייחסים בפירוט רב לרווחים שמקורן בעבודה (מס הכנסה), לרווחים שמקורן בנכסי מקרקעין (מיסוי מקרקעין) וכך גם לרווחים שמקורן בשוק ההון (מיסוי רווחי הון). אך בכל הנוגע למקורות הכנסה אלטרנטיביות כדוגמת נכסי דיגיטל, אין התייחסות מסודרת וכל רואה חשבון ומשפטן רואה את הדברים בצורה אחרת..

    מע"מ על רווחי נכסים דיגיטליים:

    בגלל שנכנסים דיגיטליים רבים נשענים על רווחים מפרסומות (גוגל אדסנס) אשר משולמות על ידי תאגיד בינלאומי שאינו מדווח או משלם מיסים בישראל, לרוב אין חובת תשלום מע"מ. זאת משום שחברות אלו אינם גובות מע"מ על עסקאותיהן בישראל וכך הם גם לא משלמות תשלומים עם מע"מ לבעלי הנכסים הדיגיטליים.

    ישנם דיונים אודות מידת הזיקה שבין המפרסמים (הישראליים) ובין מוכרי שטחי הפרסום (אתרים ישראליים) באשר לחובת תשלום מע"מ בכל זאת. אך, ישנה הסכמה רחבה על כך שמאחר ואין קשר ישיר בין המפרסמים לבעלי שטחי הפרסום ואין למפרסמים שליטה על מיקומי המודעות ואו מידת זמינות המודעות, הלקוח האמיתי הוא תאגיד הפרסום ולא המפרסם הישראלי. כלומר, על התאגיד אין חובת תשלום מע"מ ולבעל הנכס הדיגיטלי אין חובת תשלום מע"מ.

    מס הכנסה על רווחי נכסים דיגיטליים:

    בשונה ממע"מ, אין כל ויכוח באשר לחובת תשלום מס הכנסה על רווחים באשר הן. כלומר, כל רווח מנכסי דיגיטל מחויב בדיווח לרשויות המס ובתשלום מס ככל ישראלי טוב. אך, לפי איזה סוג הכנסה מחשבים מס על רווחים אלו?

    • לפי מדרגות מס הכנסה?
    • לפי הכנסה מרווחי הון?

    מצד אחד, לרוב מדובר בנכסים אשר מייצרים הכנסה בצורה פסיבית לחלוטין ולכן חייבים במס בגובה 25% על הרווחים, מצד שני, ניתן לומר שהיה יגיעה עצמית אפילו מינימלית (אין דרך להוכיח אחרת..) ואז אפשר להתייחס לרווחים אלו כחייבות מס על פי מדרגות מס הכנסה בשקלול עם יתר הכנסותיו של בעל הנכס הדיגיטלי.

    מאחר ואין התייחסות מסודרת לכך בחוק, אנו נבחר לרוב באפשרות הנמוכה יותר ולפי מדרגות מס.

    איך מדווחים רווחים על נכס דיגיטלי?

    ובכן, בשלבים הראשונים של פעילות הקמה וקידום הנכס הדיגיטלי, אין צורך בהחזקת עסק פעיל מאחר ואין רווחים. מרגע תחילת קבלת רווחים מההשקעה שלנו, נרצה לפתוח עוסק פטור אשר יאפשר לנו לדווח על רווחים אלו תוך תיאום מס עם עבודתנו כשכירים ונשלם מס הכנסה לפי מדרגת המס שלנו (ננפיק חשבונית מס קבלה לגוגל ואו לכל תאגיד אחר ונתייק אותן לעצמנו).

    כמובן שאם יש לנו בן או בת זוג עם עסק פעיל, ניתן ורצוי לרשום הוצאות והכנסות על העסק שלהם כך שנוכל לדלג על הקמת עסק נוסף על כך הכרוך בכך (בעיקר כאב ראש!).

    לסיכום,

    יש לקחת בחשבון את נושא המיסוי בטרם מבצעים השקעה בנכס דיגיטלי. לא מומלץ לזלזל בחובות האזרחיות שלכם גם אם יש דרכים יצירתיות להימנע מדיווח ותשלום מס בישראל. ואנו נברך אתכם בהזדמנות זו שתידרשו לשלם כמה שיותר מס מרווחים גבוהים ככל הניתן.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן