גוגל גרנטס - תרומת גוגל לעמותות

גוגל גרנטס – מה זה ולמה גוגל נותנת מענק כה משמעותי לעמותות?!

גוגל גרנטס (Google grants) הנה אחת התכניות היותר מדהימות ברשת. ענקית החיפוש מעניקה לעמותות וארגונים לתועלת הציבור תקציב של 10,000$ מידי חודש בכדי שהם יוכלו לנצל את פלטפורמת החיפוש של החברה לפיתוח ושיווק העמותה.

אבל, היי, אם כל הכבוד, ממתי תאגיד כדוגמת גוגל כה נדיב? למה היא מעניקה לעמותות מענק כה משמעותי? ובכן, במאמר זה ננסה להבין בדיוק את זה!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


מה זה גוגל גרנטס (Google grants)?

כל מי שניהל עמותה יודע שלא מדובר במשימה פשוטה. אם בעסק רגיל יש צורך בניהול עובדים ולקוחות. בעמותות יש צורך בניהול עובדים, מתנדבים, נתמכים ובמקביל לגייס תרומות להחזקת העמותה פעילה ותורמת. מדובר בעבודה קשה וסזיפית על בסיס יום יומי.

מה שגורם למנהלי עמותות רבות לחפש פתרונות מימון יצירתיים ובין אותם פתרונות, הם מוצאים כמובן את “מענק גוגל לעמותות” או בשמו המוכר יותר “גוגל גרנטס“.

כפי שהצגנו בתחילת מאמר זה, גוגל גרנטס הנו מענק חודשי קבוע בגובה 10,000$ ואשר מסתכם בלמעלה מ-420,000₪ לשנה. למרות שמדובר בסכום עצום לפרסום ברשת, רוב העמותות כלל אינם מצליחות לנצל את מלוא המענק וזאת מאחר ואין למענק ניהול מקצועי ואו שאין למענק ניהול כלל..

מעבר לכך, בשונה ממענקים רגילים, ההטבה החודשית מגוגל אינה נצברת. כלומר, כסף שלא נוצל מידי חודש יורד לטימיון ואינו חוזר עוד.

כמו כן, יש כללים נוקשים למדי לשימוש במענק שגוגל נותנת לעמותות, להלן חלק מהחוקים:

  • ניתן לקדם אך ורק את אתר העמותה.
  • לא ניתן לקדם מילים גנריות ואו מילים יחידות.
  • על מילות המפתח להיות בעלי ציון 3 ומעלה.
  • על יחס הצפיות/הקלקות להיות גבוהה מ-5%.
  • לקמפיינים יש לצרף לפחות 2 קבוצות מודעות, 2 מודעות, 2 תוספי מודעות.
  • ועוד..

הרגישו חופשיים להשאיר פרטים ולהתייעץ איתנו בנושא. נשמח לעזור לכם להבין עוד פרטים בצורה טובה יותר וכמובן להשיג לכם את המענק המיוחל..

כעת ללוגיקה מאחורי מענק גוגל לעמותות,

למה משתלם לגוגל להעניק גרנטס לעמותות?

כאשר גוגל מאפשרת לאדם מן השורה לעשות שימוש בכלים שלה ללא עלות, היא לא עושה זאת מטוב לב. היא עושה זאת בכדי שהיא תוכל למכור לאדם זה מוצרים ושירותים מגוונים דרך מערכת הפרסום שלה. את ההכנסה שלה, גוגל עושה מהמפרסמים הרבים המתחרים על לבו של האדם הממוצע. ואכן, גוגל הנה אחת מהחברות הרווחיות ביותר בעולם!

בדיוק מסיבה זו, עלינו לשאול את עצמנו למה גוגל נותנת סכומי עתק למיליוני עמותות בכל רחבי העולם? הרי זה סכומי עתק שיורדים לטימיון. (לא, היא לא מקזזת תרומה זו לצורכי מס) אז היכן ההגיון?!

ובכן, עקבו בזהירות,

יש 2 סוגי חיפושים ברשת:

  1. חיפושים נטולי פרסומות (מפרסמים לא הגדירו אותם החשובים לעסק שלהם).
  2. חיפושים הכוללים פרסומות (מפרסמים מתחרים על גולשים אלו בכסף).

בסוג הראשון, גוגל בעצם נותנת לעמותות להציג פרסומות בעלי שווי כספי אך בפועל היא אינה מוציאה ולו אגורה אחד מכיסה.

בסוג השני, גוגל בעצם יוצרים אינפלציה של מחירי הפרסום מאחר והיא מצרפת לקלחת המתחרים על כל מילת מפתח גם את העמותות (יש מכרז וירטואלי לקביעת עלות לקליק) ובעצם מי שמשלם על המענק של גוגל גרנטס הם המפרסמים האחרים!!!

כלומר, גוגל נהנית להיראות נדיבה בעוד היא לא באמת מוציאה כסף בפועל. אתם חייבים להודות שזה גאוני..

לסיכום,

גוגל לא באמת כל כך נדיבה. אבל למנהלי עמותות זה לא לא אמור לשנות. עמותות חייבות לנצל את הפלטפורמה הכל כך משמעותית עבורם ולנסות לנצל את מלוא הסכום במידת האפשר. במידה ואין לכם זכאות ואתם רוצים שנדאג לכם לכך ואו במידה ויש לכם זכאות אך אין מי שינהל עבורכם את המענק במקצועיות, זה הזמן להשאיר פרטים ולהיעזר בנו. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *