fbpx

מאחר ואנו מנהלים לא מעט אתרי מכירות, עלינו לנהל לא מעט קמפיינים ממומנים בגוגל אדוורדס (גוגל אדס בקרוב..). ויש קושי משמעותי להציג מודעות בתחומים חמים מאוד כאשר יש ללקוח תקציבי פרסום מוגבלים למדי. אז מה עושים? איך תופסים יתרון על פני יתר השוק? ובכן, אחד הכלים בהם אנו משתמשים הנו גוגל מרצ'נט סנטר..

גוגל מרצ'נט סנטר

במאמר זה אנו ננסה לענות על השאלות הבאות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. מה זה גוגל מרצ'נט סנטר?
    2. איך משתמשים בגוגל מרצ'נט סנטר?
    3. מה הם היתרונות בגוגל מרצ'נט סנטר?

    לאחר קריאת מאמר זה, אנו ממליצים לכם לבחון הפעלה עצמאית של קמפיין מבוסס גוגל מרצ'נט סנטר ואו לפנות אלינו ואו לחברת פרסום שתעשה זאת עבורכם.

    בואו נתחיל,

    מה זה גוגל מרצ'נט סנטר?

    גוגל מרצ'נט סנטר הנו כלי פשוט למדי לשימוש. כל ייעודו של כלי זה הנו לקלוט רשימות נתונים מגורם אחד או יותר ולהפנותם לכלים נוספים בהם תרצו להשתמש. כך לדוגמה, במידה ואתם מוכרים חולצות בחנות, ביכולתכם לבנות פיד חולצות בפורמט XML על גבי האתר ולמשוך פיד זה באופן אוטומטי אל תוך ה-גוגל מרצ'נט סנטר. משם, המידע יועבר לחשבון הפרסום של גוגל ויתאפשר לכם להקים שני סוגי קמפיינים חדשים:

    1. קמפיין גוגל קניות – קמפיין המציג מוצרים עם תמונה ומחיר הישר בתוצאות החיפוש.
    2. קמפיין רימרקטינג אוטומטי – קמפיין שרודף אחר הגולש עם המוצר בו הוא התעניין.

    מרגע ההגדרה הראשונית, לעתים אין צורך לגעת עוד בכלי זה אלא רק ליהנות מיתרונותיו הרבים.

    איך משתמשים בגוגל מרצ'נט סנטר?

    השימוש בגוגל מרצ'נט פשוט למדי ויש לפעול לפי השלבים הבאים:

    שלב 1: צד אתר

    1. יש לפתח/להתקין תוסף המאפשר יצירת פידים למוצרי האתר.
    2. יש להגדיר את מרכיבי הפיד כפי שמופיע בהוראות הבאים.
    3. יש לבדוק בקישור שנוצר על גבי האתר את תקינות הנתונים.

    שלב 2: צד גוגל מרצ'נט

    1. לפתוח חשבון ב-https://merchants.google.com.
    2. להיכנס להגדרות המוצרים (Products).
    3. לעבור לתווית הפידים (Feeds).
    4. להוסיף פיד חדש בדיוק כפי שהם מבקשים.
    5. לעבור להגדרות השילוח (Shipping).
    6. להגדיר אפשרויות שילוח לפי גובה העסקה.
    7. לשתף את החשבון עם חשבון האדוורדס (גוגל אדס).

    שלב 3: צד גוגל אדוורדס

    1. יש לפתוח חשבון/להתחבר לחשבון קיים.
    2. קמפיין קניות: יש להקים קמפיין חדש מסוג מכירות ולבחור בפיד המוצרים הרצוי.
    3. קמפיין שיווק מחדש למוצרים: יש להקים קמפיין רימרקטינג ולהגדיר כתובת מפיד רצוי.

    מה הם היתרונות בגוגל מרצ'נט סנטר?

    כידוע, עלויות קליקים בפרסום בגוגל מבוססים על מכרזים. ככל שיש יותר ביקוש למיקום בו מופיעה המודעה, כך מחיר הקליק עולה בהתאמה. מדובר לעתים בעלויות של עד עשרות שקלים לקליק מבלי שאנו יודעים עם הלקוח בכלל רוצה במוצר שלנו.

    בעזרת קמפיין גוגל קניות המבוסס על גוגל מרצ'נט סנטר אנו נהנים משני יתרונות אדירים!:

    1. סביבה פחות תחרותית – עלויות הקליקים נמוכות משמעותית כי לרבים אין קמפיין מסוג זה והתחרות קטנה בהרבה.
    2. דיוק רב יותר בכניסות – הגולש רואה את המוצר והמחיר וכאשר הוא מקליק זה כניסה מדויקת בהרבה מקליק רגיל.
    3. מכירת מוצרים שכבר נשכחו – ניתן לפרסם אוטומטית מוצרים שיש מעט במלאי ושלא שווה לפרסם בדרך אחרת.

    במילים אחרות,

    תנועה איכותית יותר במחיר זול יותר וזאת ניתן להשיג רק בעזרת גוגל מרצ'נט סנטר וקמפיינים של גוגל קניות.

    האם אנחנו יכולים לעזור לך?

    במסגרת שירותי ניהול אתרים לחנויות שאנו מציעים, אנו כוללים גם את מרכיבי ניהול השיווק לאתרים. כלומר, ביכולתנו להקים לכם קמפיינים מסוגים אלו ולנהלם על הצד הטוב ביותר כך שאתם תיהנו מעסקאות מעולות בעלויות נמוכות ומתוצאות אופטימליות! – פנו אלינו ונשמח לעזור לכם 🙂

    4 thoughts on “גוגל מרצ'נט סנטר – מה זה ואיך משתמשים ב-Google Merchant Center?

    1. עדי says:

      היי, האם התחרות עדיין קטנה? בכל זאת 2 שנים אחרי, אני בטוחה שהעלות לקליק עלתה שם..
      ולאיזה סוגי אתרים זה יכול להתאים?

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן