fbpx

במלחמה בין גוגל לפייסבוק על עתיד המכירות און ליין, כל אחד מהצדדים שולף כלים חדשים שיטיבו עם הגולשים. בעוד פייסבוק הכריזה על אינסטגרם שופינג (ואינסטגרם צ'ק-אאוט), גוגל הכריזה על כמה הרחבות משמעותיות של גוגל קניות בדרך להפיכתה לחנות האינטרנטית הגדולה ביותר בעולם! המשיכו לקרוא עוד על הסיבות שעליכם להצטרף גם לפלטפורמה זו.

גוגל קניות מול אתרי השוואת מחירים

גוגל קניות איתנו מזה כמה שנים כבר, אבל מרבית אתרי המכירות לא עשו בו שימוש רב וזאת כי הערך בשימוש בו היה נמוך מידי. אבל, החל מה-18.10.20, גוגל פתחה את האפשרות לפרסום מוצרים למכירה בחינם לכלל בעלי החנויות והיקף העסקים שהחלו להציג בו מזנק בהתמדה כלפי מעלה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    פתיחת הזירה לפרסום בחינם הנה השלב הראשון בלבד בתוך שורה ארוכה של צעדים בהם נוקטת גוגל בכלל המדינות בהם היא פעילה. השלבים הבאים הם אלו שצריכים להטריד את אתרי השוואת המחירים וכמובן לעניין את בעלי אתרי המכירות.

    כבר כיום, גוגל מאפשרת לחבר את המוצרים הנמכרים הישר לפלטפורמות משיקות כדוגמת שופיפיי או פייפאל בכדי שהגולשים יוכלו לבצע רכישות ישירות גם בלי לבקר בחנות האינטרנטית עצמה.

    השלב הבא בתהליך כפי שהתפרסם היום בארצות הברית הנו לשלב כלי סינון מתקדמים (כמו שיש בזאפ) לצד כלי השוואת מחירים כך שהגולשים ידעו מיד מה המחיר ביחס ליתר המציעים בשוק. אך החשוב מכל, היכולת לעקוב אחר מחירים שונים כדי לזכות בהנחה או בדיל זמני לקראת חגי קניות כדוגמת שופינג IL או בלאק פריידי כך שהוזלת מחיר על ידי חנות יכולה להוביל למכירות רבות במהירות רבה.

    ראו תמונה לדוגמה:

    כפי שציינו, כלים אלו הם רק הראשונים בסדרה של כלים צפויים.

    למה זה שינוי כה משמעותי בגוגל קניות?

    כתבנו לא מעט בעבר על הגורמים הקובעים אם חנות אינטרנטית תמכור או לא. אם נסכם זאת בשתי פרמטרים:

    1. תמונת המוצרים.
    2. מחיר המוצרים.

    כאשר מדובר במוצרי מדף המאפשרים השוואת מחירים, אין ספק שמי שמציע את המחיר הטוב ביותר צפוי למכור והרבה. מאחר וגוגל קניות מציג את התמונה, את המחיר, את עלות המשלוח ואף מציגה את הכדאיות שברכישה, אין ספק שצרכנים רבים צפויים להתחיל להשתמש ביכולות חדשות אלו וזאת על חשבונם של אתרי השוואת המחירים ואו אינדקסים שונים אחרים.

    כמו בכל פלטפורמה חדשה, הראשונים להשתמש בה הם אלו שהכי נהנים מהפירות. ראו לדוגמה את מובילי דעת הקהל באינסטגרם ואו בטיקטוק אשר נהנו ממספר אדיר של עוקבים.. כך גם אלו שהיו בין הראשונים בזאפ נהנו מאמינות גבוהה, ביקורות רבות וכמובן שכל אלו מובילים למכירות.

    לכן, מומלץ לאמץ פלטפורמה זו כמו גם את אינסטגרם שופינג כמה שיותר מהר ולהוביל בפלטפורמה זו מההתחלה!

    איך מנהלים את החנות בגוגל קניות?

    מאחר וגוגל קניות הנה פלטפורמה שעובדת בסנכרון מלא עם החנות האינטרנטית על ידי שימוש באתר מראה, אין באמת יותר מידי פעולות ניהוליות לעשות. אבל, בהחלט ניתן לבצע מניפולציות שונות אך ורק לגולשים המבקרים באתר דרך גוגל קניות.

    כך לדוגמה, ניתן להגדיר מחירים שונים לפי מקור ההגעה של הגולשים לאתר ובכך להוזיל עלות רק למבקרים דרך גוגל קניות. כמו כן, ניתן להחליט אילו מוצרים לתמחר בחסר בכדי להבטיח היכרות ראשונית עם האתר מכירות ובכך לזכות בלקוחות חדשים שירכשו גם מבחר השלמות נדרשות לקניה (מכשיר סלולרי זול, תוספות יקרות) אבל ניתן בהחלט גם לקדם בצורה ממומנת את המוצרים שעליהם אתם מרוויחים הכי הרבה. כלומר, זו אופרציה שלמה שמומלץ לנהל היטב.

    יש לקחת בחשבון שייקח זמן לראות חלק מהחידושים האחרונים בגוגל קניות, אבל מומלץ להיערך ולהוביל את השיווק בגוגל קניות כבר מהיום הראשון.

    הערכות הן שככל שהחשיבות של גוגל קניות תעלה כך הזירה הנ"ל תובלט תופיע בצורה אורגנית יותר למשתמשים. הן ההצגה של מוצרים בתוצאות החיפוש (כמו המיקומים במפות) והן כטאב המופיע לצד אפשרות החיפוש "אינטרנט" ולפני "תמונות" מתחת לתיבת החיפוש הראשית בגוגל.

    לסיכום,

    גוגל קניות הנה חלק אחד ממארג שלם של מאמצי שיווק סביב חנויות אינטרנטיות. כדי ליהנות מכל העולמות, יש לשכור מנהל אתרים מקצועי שלוקח על עצמו את האחריות להוביל את החנות קדימה ולדאוג לכך שהמוצרים יהיו בכל מקום שבו הלקוחות הפוטנציאליים גולשים. אין לכם מנהל אתר? אנו חברה לניהול אתרים ונשמח לעשות זאת גם עבורכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן