fbpx

יש לכם אתר אינטרנט שעובד היטב? האתר מייצר לכם פניות או מכירות? אתם בוודאי רוצים לדעת שניתן ללכת לישון בשקט בלילה ושהנכס שלכם מאובטח היטב. אחת הדרכים הטובות ביותר לאבטח אתר אינטרנט הנו באמצעות מערך גיבויים מסודר. במאמר זה אנו נציג את אפשרויות הגיבוי ונסביר איך עושים בהם שימוש בעת הצורך.

מערך גיבויים לאתר אינטרנט

נבהיר: במסגרת שירותי אחסון לאתר האינטרנט שלכם, רוב הסיכויים שיש לכם כבר שירות גיבוי סדיר לאתר. כן, נותן השירותים דואג לבטח גם את עצמו על ידי כך שהוא מעמיד לרשותכם גישה לגיבוי של האתר לפי צורך כדי שלא תוכלו להתלונן לאחר מכן 😉

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לרוב חברות האחסון יש 2 שיטות גיבוי:

    1. גיבוי חלקי – גיבוי של השינויים בלבד (רשומות).
    2. גיבוי מלא – גיבוי מלא לכלל קבצי האתר.

    הגיבוי החלקי מאפשר שחזור מהיר ומבוסס על גרסת גיבוי מלאה של האתר יחד עם גרסאות נלוות של השינויים שנעשו באתר למשך תקופה עד למועד השחזור הדרוש (בין 30 עד 100 יום לאחור בתלוי בנותן השירותים)

    הגיבוי המלא מצד שני דורש בקשה מסודרת, כלומר הזמנה של הפקת גיבוי מלא הניתן להורדה כמקשה אחת ולא רק לצורכי שחזור.

    כאשר מערך הגיבויים החלקיים לא נשען על שטח האחסון בחבילה ואילו מערך הגיבויים המלא נשען על יתרת השטח הפנוי בחבילה שלכם – במידה ואכן יש לכם די שטח לשימוש לכך.

    למה מערך גיבויים כה חשוב לבעלי אתרים?

    מערך גיבויים מקנה למנהלי האתר לעבוד בראש שקט. הם יכולים לערוך קבצים, לבצע שינויים וכמובן לשדרג כל תוסף או מערכת לפי צורך בלי שיידרשו לדאוג מכך. כל בעיה, מאפשרת שחזור מהיר לאחור ובקלות רבה.

    כמו כן, אם חלילה האתר נפרץ, ניתן לשחזר לאחור למועד הקודם לתאריך הפריצה. לשחזר ורק לאחר מכן לתקן את הפריצה מבלי להתמודד עם הנזק שהתחולל באתר.

    איזה סוג גיבויים לאתר כדאי לבקש?

    אמנם מערך גיבויים חשוב, אבל חשוב אף יותר מכך שלא תהיו תלויים בגורם אחד בלבד. זאת משום שאם החשבון על השרת ייפרץ, גם מערך הגיבויים לא תמיד יעמוד לרשותכם.

    הכי חשוב לבקש את חיבור האתר למערך גיבויים חיצוני (לרוב בעלות נוספת). גם למערך זה יש 2 אפשרויות:

    1. גיבוי על שרת נפרד אצל נותן השירותים.
    2. גיבוי על שרת נפרד אצל חברת ענן (אמזון/גוגל).

    האפשרות הראשונה טובה למדי. ב-99% מהמקרים זה לגמרי מספיק. אבל, אם חברת האחסון עצמה נפרצה (קרה ליופרס ולבוקס הישראליות) הרי שאתם בני ערובה וללא כל דרך לשחזר לאחור אלא רק להמתין בסבלנות עד שנותן השירותים יבצע שחזור כללי מלא לשירותיו (כן, גם להם יש גיבוי..)

    האפשרות השניה מומלצת בחום, במסגרתה מתקינים תוסף גיבוי סדיר ומחברים לשירותי ענן שמאובטחים ברמה מאוד גבוהה עם מספר רב של גיבויים מלאים לשימוש בכל מצב ובכל זמן – גם כאשר נדרשים למעבר שרת כתוצאה מפריצה..

    מה אנחנו ממליצים?

    טוב, כבר הבנתם שאנו ממליצים על כל סוגי הגיבויים. אנו בעצמנו מתקינים רכיב גיבוי לכלל לקוחות החברה שלנו וזאת כדי שגם אנחנו לא נהיה תלויים בחסדי חברת האחסון.

    רוצים ללמוד עוד? מעוניינים בשקט נפשי מוחלט? יש לזה עלות אבל אנחנו כאן להעניק גם לכם שירותי ניהול אתרים :))

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן