fbpx

שני בעלי עסקים מחזיקים באתר מכירות. שניהם גם עוסקים בפרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק. אבל, רק אחד מהם מוכר והרבה ואילו השני מוכר מפעם לפעם אך המכירות לא באמת ממריאות. למה זה כך? מה הגורמים למכירות און ליין? על כך במאמר זה.

הגדלת מכירות באתר מכירות

בלא מעט אתרי מכירות יש על הנייר את כל הכלים להצליח, המערכת ניהול טובה ונוחה, העיצוב יפה נוח לשימו והאתר נטען במהירות רבה. גם המוצרים עלו לאתר תוך חשיבה על קידום אורגני (מבוסס מחקר מילות מפתח) ולבסוף גם מושקע כסף רב על שיווק חכם וממוקד בגוגל ובפייסבוק ובאופן תמוהה, אין מכירות!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אתם וחברת הקידום שלכם עושים הכל כדי לייצר מכירות ולמרות הכל, האתר לא מוכר? עליכם להתייחס לשני פרמטרים בלבד שמשפיעים על המכירות בפועל:

    1. תמונות המוצרים באתר המכירות.
    2. המחירים של המוצרים באתר המכירות.

    מאחר והגולש לא מסוגל להשתמש בחושים הטבעיים כדוגמת ריח ומישוש, הרי שהוא נסמך רק על עיניו. ככזה, הגולש באופן טבעי ישתמש בחוש היחיד שנותר לו ויבחן את התמונה היטב.

    מעבר לכך, באינטרנט אין לגולשים רגשות (הרי אף אחד לא רואה אותם גם כשהם עוזבים את האתר בלי לקנות) לכן הרכישות קרות למדי, רוב הרוכשים יבצעו קניה אך ורק כאשר המחיר נכון עבורם. כלומר, כאשר הם השתכנעו שהאתר מציע את המחיר התחרותי ביותר – זהו גם זכות הקיום של זאפ.

    כן, יש עוד פרמטרים שמשפיעים על מכירות כדוגמת תיאור המוצר, מידע אינפורמטיבי רלוונטי ואו אפילו עזרי מכירה כמו קופונים/משלוח חינם אך אלו לא קובעים אם יהיו מכירות אלא משמשים כזרז בלבד. לכן, מומלץ להשקיע חשיבה רבה אודות בפרמטרים הללו!

    מהו תמונה טובה למוצר הנמכר באינטרנט?

    תמונות טובות למכירות און ליין הן תמונות אשר רואים בהם את הפריט מכל הזוויות (קדימה, צד, אחורה) בצורה חדה וברורה תוך אפשרות להגדיל לפי צורך. כמו כן, תמונות טובות למכירות און ליין הן תמונות אשר מבליטות את היתרונות של המוצר בצורה מיטבית:

    • השתקפות במידת הצורך.
    • תאורה חדה/רקע לבן ונקי.
    • רקעי אווירה מותאמים למוצר.
    • דוגמנית/דוגמן מותאם למוצר.

    ככל שהלקוח יכול לדמיין את הפריט בשימוש עצמי בצורה טובה יותר, כך התמונה מיישמת את מטרתה וסיכויי המכירה של המוצר עולים.

    מהו מחיר טוב למוצר הנמכר באינטרנט?

    הכל עניין של היצע וביקוש כמובן. לכן, אם המוצר נדיר ונמכר רק באתר שלכם, אין באמת מחיר מוגדר לצורך קבלת החלטות. מצד שני, אם אתם מוכרים מוצרים אשר נמכרים על ידי רבים ואו במידה ואתם מוכרים פריטים ייחודיים אך בענף רווי תחרות כמו אופנה, הרי שעליכם להיות תחרותיים במחירים!

    ככלל, מי שרוצה למכור באינטרנט חייב להתמקד כל הזמן בהצגת המוצרים במחירים הנמוכים ביותר שניתן. יש לכוון לרווחיות נמוכה כדי להתניע מכירות ולגרום לרבים להתרגל לבצע רכישות דווקא באתר שלכם, כמובן שעם הזמן ניתן לייקר מוצרים ייחודיים יותר ואו להציע מוצרי פרימיום לצד מוצרי בסיס.

    דוגמאות לתקרת מחירים למוצרים שונים:

    • תקרת עלות למוצרי אופנה: 200 ש"ח לפריט.
    • תקרת עלות למוצרי אופטיקה: 150 ש"ח לפריט.
    • תקרת עלות למוצרי יודאיקה: 700 ש"ח לפריט.

    לא, אלו לא עובדות 100% נכונות. אך, תמחור גבוהה מאלו יבטיח מכירות דלות למדי.

    סיפור שהיה:

    לקוח מכר פריטי אופנה במחירים שנעו בין 400-700 ש"ח לפריט. הפריטים היו באיכות גבוהה וברמת גימור מעולה. בחנויות הפריטים הללו עפו מהמדפים אבל באינטרנט היו רכישות מועטות בלבד.

    מאחר ומדובר ברשת בת 12 סניפים עם שם מוכר, בעל העסק לא הצליח להבין למה אין מכירות. ביקשנו ממנו לעשות ניסוי של שבוע אחד בלבד ולנסות למכור חלק מהפריטים עליהם הרווחיות גבוהה במחירים תחרותיים – עד 200 ש"ח לפריט.

    ברגע שזה קרה, האתר חווה התנפלות מצד לקוחות הרשת והן העמיסו עגלות בסכומים מצטברים של מאות רבות עד אלפי שקלים. מה קרה? הן הניחו שאם המידה לא טובה ואו יהיו בעיות אחרות, זהו סכום שהן מוכנות להפסיד.

    לסיכום,

    הכל יורד בסופו של דבר לתמונה ומחיר. כל השאר פשוט לא משפיע על המכירות בפועל בצורה דומה. לכן, אם האתר שלכם לא מוכר, עשו ניסוי של שבוע ימים אולי קצת יותר עם מחירים שוברי שוק ועדכנו אותנו בתגובות איך הלך!

    רוצים ניהול מקצועי שידאג לכך עבורכם? השאירו פרטים והתייעצו איתנו איך ומה לעשות ואולי גם נעניק לכם שירותים מקצועיים שיעיפו את האתר מכירות שלכם קדימה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן