fbpx

אחת למספר שבועות אנו נקבל פניה מלקוח המבקש לקבל הערכת עלויות להעלאה של מאות מוצרים לחנות אינטרנטית חדשה ואו להזנת אלפי מוצרים כחלק ממעבר בין מערכת ניהול חנות בקוד סגור (שכירות) לבין מערכת ניהול חנות בקוד פתוח (בעלות), לרוב אנו נוטים להימנע מלקחת פרויקטים מסוג זה אך הכל כמובן עניין של מחיר..

במאמר זה נסקור את האופן שנעשה זאת במקרים בהם אנו לוקחים על עצמנו פרויקטים מאין אלו..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    העלאה מרובה של מוצרים לחנות אינטרנט

    נקדים ונאמר, העלאה של מאות ואו אלפי מוצרים חדשים לחנות אינטרנטית דורשת אחת מהשתיים:

    1. כוח אדם מיומן ורב (מזיני תוכן).
    2. איש מקצוע המתמחה בפתרונות מסד נתונים.

    בלא מעט מקרים, בעלי חנויות פועלים בשיטה הראשונה שהנה גם הטובה יותר (כן, העלאה של תוכן עם רכיבי SEO דורשת לרוב התערבות אנושית בכל מוצר ומוצר) אך, ישנם גם מקרים בהם אנו צריכים להעלות מוצרים רבים ובמהירות שיא. ובמקרים אלו, אנו נפנה לשיטה השניה.

    במאמר זה אנו רוצים לסקור דווקא את השיטה השניה ולהסביר איך זה בעצם עובד ומה הם דרישות הסף לאפשר זאת,

    איך מעלים מספר רב של מוצרים לאתר?

    ובכן, כדי לענות על שאלה זו, עלינו להבין איך בנוי מערכת ניהול תוכן של אתרי אינטרנט.

    יש מגוון רחב של מערכות ניהול לחנויות אינטרנט אך בכלל המקרים, המערכות מתבססות על מסדי נתונים מקוונים אשר מכילים את המידע שבחנות בפועל.

    מסדי נתונים בנויים בצורה דומה לזו המוכרת לנו מתכנת מייקרוסופט אקסל, יש לנו עמודות ושורות, כל עמודה מכילה מספר רב של פרמטרים אשר מוצגים לאחר מכן באתר. כך לדוגמה, כל מוצר מקבל שורה משלו במסד הנתונים וכל עמודה במסד נתונים מכילה פרטים שונים אודות המוצר כדוגמת שם המוצר, מחיר המוצר, קטגוריות המוצר ועוד..

    לכן, כאשר אנו רוצים להעלות מספר רב של מוצרים לחנות אינטרנטית, אנו רוצים לבקש מהלקוח קובץ אקסל (ייצוא ממערכת קופה ואו ייצוא ממערכת ניהול חנות קיימת) וזאת כדי שנוכל להחזיק ביד כמה שיותר פרטים אודות המוצרים בחנות בטרם מתקדמים לשלב הבא.

    העלאה בפועל של מוצרים רבים לחנות אינטרנטית

    ברגע שיש לנו קובץ אקסל מסודר ובו פירוט של כלל המוצרים הרצויים להעלאה לחנות האינטרנטית, אנו יכולים לפעול לפי השלבים הבאים:

    1. הכנת הקובץ על ידי הסרת עמודות מיותרות.
    2. המרת הקובץ לשפה קריאה (עמודות באנגלית).
    3. הוספת ערכים חסרים וחיוניים לקובץ אקסל.
    4. הוספת קישורים/שמות קבצי מדיה לעמודה נפרדת.
    5. שמירת קובץ האקסל כקובץ בפורמט CSV utf8.
    6. הצלבת עמודות בין הקובץ למסד הנתונים של האתר.
    7. ביצוע העלאה יזומה ומהירה של המוצרים לחנות.
    8. בדיקה/פרסום המוצרים בחנות.

    בעזרת שלבים אלו, אנו גורמים לקובץ האקסל או המסד נתונים הקודם לדבר עם המסד נתונים החדש של האתר. המידע מוזן בעמודות הנכונות במסד הנתונים ואנו זוכים לפרסם מספר רב של מוצרים במהירות שיא ומבלי להשקיע מאות רבות של שעות עבודה.

    כמה עולה להעלות מוצרים מאקסל?

    עלות העלאת מוצרים על בסיס קובץ אקסל תשתנה מחנות לחנות בהתאם לרמת המורכבות שבו. כמו כן, לעתים קובץ הייצוא אינו מוכן במרץ האחוזים ויש צורך לעבור מוצר מוצר בכדי להוסיף ערכים חסרים וכאשר מדובר באלפי מוצרים שונים, זה בהחלט יכול לקחת לא מעט זמן..

    ובכל זאת, ניתן לחלק את העלות של העלאה כמותית לחנויות אינטרנט לשני רמות:

    1. עלות בסיסית – 2,000 ש"ח + מע"מ.
    2. עלות ממוצעת – 4,000 ש"ח + מע"מ.
    3. עלות גבוהה – 6,000 ש"ח + מע"מ ומעלה.

    כאשר מדובר במעבר בין מערכות ניהול חנויות, מדובר לרוב בעלות בסיסית וזאת כי יש מידה רבה של התאמה בין קובץ הייצוא ובין המסד נתונים של האתר הקולט + התמונות לרוב זמינות לשליפה מהירה מהמערכת הקודמת.

    כאשר מדובר בקובץ ייצוא מקופה ואו כאשר הקובץ תקני אך לא מותאם כהלכה, אנו נדרש ליותר שעות עבודה ולכן נדרש להשקיע מעט יותר על השירות. לעתים רחוקות מצב הנתונים כה גרוע שאנו נתלבט בין עלות גבוהה בהעלאה מבוססת אקסל לבין העלאת מוצרים אנושית על כל המשתמע מכך..

    משהו קטן לסיום,

    יש חיסרון אחד שחייבים לקחת בחשבון בהעלאה כמותית של מוצרים לחנויות. במערכות ניהול רבות נעשה שימוש בתוספי קידום אורגני חיצוניים ובמקרים מסוימים קובץ הייצוא אינו מכיל את ערכי המטה דאטה של המוצרים והמוצרים עולים לאתר החדש ללא רובד הקידום האורגני שלהם.

    רוצים לבדוק כמה זה יעלה לכם? מעוניינים לבחון אפשרות למעבר בין מערכת הניהול הישנה בקוד סגור למערכת ניהול חדשה בקוד פתוח? הרגישו חופשיים להתייעץ איתנו ללא עלות וללא התחייבות ונשמח לענות לכם על כל השאלות.

    בהצלחה!

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי ניהול אתרים
    שירותי קידום אתרים
    שירותי שיווק לאתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    מתאים לסוגי אתרים:

    אתרי מכירות
    חנויות אינטרנטיות
    אתרי קטלוג

    מתאים למערכות ניהול תוכן:

    אתרי WordPress
    אתרי WooCommerce
    אתרי Magento
    אתרי Open cart
    אתרי Konimbo
    אתרי Eshop
    אתרי Cashcow
    אתר Shopify

    עלות ממוצעת לשירות:

    מחיר זול ואטרקטיבי

    טווח עלויות לשירות:

    עלות חודשית: 2,000-3,000 ש"ח לחודש

    סוג הצעת שירות:

    שירות מוצע כחלק משירותי ניהול אתרים

    מתאים לתקופת שירות:

    שירות חודשי, חודש בחודשו ללא התחייבות

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן