fbpx

אחת לכמה שבועות אנו מקבלים פניה מלקוח הרוצה להקים אתרי לוויין לאתר האינטרנט הראשי שלו. מאחר ותדירות שאלות אלו עולה כל הזמן, החלטנו להכין עבורכם מאמר מפורט בנושא בתקווה שתמצאו גם אתם את התשובות שאתם מחפשים. קריאה נעימה.

הקמת אתרי לוויין לאתר הראשי

המושג "אתרי לוויין" מתייחס לאתר משני שמוקם למטרות חיזוק המותג והאתר הראשי. במרבית המקרים, אתר לוויין מוקם בכדי להשיג את אחד היעדים הבאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. קידום אורגני – דחיפת האתר הראשי במעלה תוצאות החיפוש.
    2. קניבליזציה בחיפוש – תפיסת יותר תוצאות חיפוש בביטויים הרצויים בחיפוש.
    3. החדרת מסרים – העברת מסרים על ידי "גורם בלתי תלוי" הממליץ עליהם.

    בשלושת המקרים הללו, יש יתרון משמעותי להחזקת אתרי לוויין. אך, האם אכן שווה להשקיע בהקמת אתרי משנה מסוגים אלו? על כך כעת,

    כדאיות הקמת אתרי אינטרנט נוספים:

    אין כל ספק בכך ששווה להשקיע את הזמן ואו העלות הנדרשת בהקמת עוד ועוד אתרי אינטרנט. אתר לוויין שמוקם בצורה נכונה יכול להגשים את כל שלושת היעדים שצויינו מעלה בתצורה הבאה:

    אנו נשקיע בהקמת אתר אינטרנט עם מיתוג אוניברסלי כדוגמת בלוג או פורטל תוכן אשר מעניק מידע אינפורמטיבי אודות תחום העיסוק של החברה שלכם. אתר זה יאפשר לנו להחדיר מסרים לקהל הלקוחות כאשר הם לא חושדים בנו שאנו מנסים למכור להם מוצר או שירות (לפחות לא באופן ישיר..)

    בעזרת אתר אינטרנט זה, אנו נוכל להעביר מסרים למנוע החיפוש אודות מידת הרלוונטיות והסמכות של אתר האינטרנט המקצועי של החברה. זאת, על ידי קישור מהאתר האוניברסלי לאתר הראשי מתוך תכנים רלוונטיים ואף להמליץ מפורשות על "חברה בשם XXX" שהנה בפועל אנו בעצמנו.

    לבסוף, בצורה זו, אנו יכולים לתפוס עוד נתח מתוצאות החיפוש בגוגל, במקרים מסוימים ישנם חברות השולטות אף בכל שלושת המיקומים הראשונים ואינם מאפשרות למתחרים לצמוח ולהתחרות בהם. (כן, גם מתחרות בעצמן בתוצאות החיפוש הממומנות – מחשבונות שונים).

    אז כן, זה לגמרי משתלם. אבל איך עושים זאת? איך מנהלים מספר אתרי אינטרנט שונים מבלי לאבד פוקוס באתר הראשי של העסק? ובכן זה באמת לא פשוט.

    ניהול אתרי לוויין במיקור חוץ

    גם אם אתם פריק קונטרול בכל הקשור לאתר האינטרנט הראשי שלכם, ביכולתכם לשחרר מעט בכל הקשור לאתרי המשנה של החברה. לכן, מומלץ בחום (כמובן עלינו!) לפנות לחברת ניהול אתרים בכדי שזו תנהל עבורכם את אתרי הלוויין.

    חברת ניהול אתרים תהיה זו שתייצר את התוכן באתר החדש, יתרה מזו, חברה זו תנסה להתחרות אתכם ראש בראש עם האתר הראשי בניסיון לזנב בכם עם האתר הנוסף שלכם. (לא, היא לא תעקוף אתכם מאחר והיא מקשרת ומעבירה כח לאתר האב – אך היא לגמרי תצמד אליכם מלמטה!)

    הפועל יוצא של שירותי ניהול אתרים הנו שאתם ממשיכים להשקיע את כל זמנכם באתר הראשי שלכם ובלי פשרות כאשר במקביל אתם זוכים ל"מתחרה ידידותי" שתפקידו לדחוק לאחור את המתחרים ולדחוק אתכם מעלה לראש תוצאות החיפוש תוך העברת מסרים רצויים לקהל הלקוחות.

    מה התוצאות של אתר לוויין?

    לא תאמינו אבל יש לנו מקרים בהם אתר הלוויין יצר בעצמו לא מעט לקוחות עבור בית העסק. ישנם גולשים שמסיבות אלו ואחרות לא פונים לתוצאה הראשונה של העסק הגדול ביותר מחשש למחירים גבוהים מידי או מחוסר התאמה ואילו דווקא לעסק הקטן ואו הנייטרלי נוח להם לפנות והם אכן פונים.

    במקרים רבים מתעניינים פונים למספר אתרי אינטרנט בכדי לקבל הערכת עלויות ולבחור את החברה המתאימה ביותר עבורם. במקרים אלו בעל האתרים מבטיח סיכויים גדולים יותר לסגור את הלקוח..

    כלומר, איך שלא נסתכל על זה, כדאי ומומלץ להקים עוד נכסים דיגיטליים תומכים לאתר העיקרי שלכם. אך, עשו זאת על ידי חברה מקצועית ולא על חשבון האתר הרשמי שלכם.

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן