fbpx

במידה ופניתם למספר חברות קידום אתרים, בוודאי בחלקם התבקשתם להתחייב על מינימום שנה מראש. השאלה היא, האם זה באמת נחוץ? האם כדאי להתחייב לשנה מראש? במאמר זה נסביר אודות הרציונל ונענה על שאלות אלו!

התחייבות לשנה בקידום אתרים

דורשים מכם להתחייב לשנה מראש כדי לקדם את האתר אורגנית, האם זה אכן ראלי והגיוני? התשובה בקצרה: לא!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אין שום סיבה בעולם שאיש מקצוע טוב ככל שיהיה ידרוש מכם להתחייב לשנה כאשר פוטנציאל ההצלחה בידיו בלבד. וכעת נסביר על כך בהרחבה,

    הרציונל בהתחייבות לשנה

    יש הגיון מסוים בדרישה להתחייבות מצד הלקוחות של מקדם האתרים, זאת משום והרבה מעבודתו של מקדם האתרים נעשית בתחילת הדרך ומידת ההשקעה בחודשים הראשונים בכל לקוח גדולה פי 3 ואף 4 מחודשים מאוחר יותר.

    יתרה מזאת, בקידום אורגני לוקח בין 6-9 חודשים כדי לראות תוצאות בשטח. כלומר, מקדם האתרים רוצה לדעת שיש לו די זמן כדי להשקיע נכונה וגם לקצור את פירות ההשקעה. אחרת, הוא לא יוכל להתפרנס וגם לא יוכל ליהנות מעבודתו.

    במקרים רבים, יש שיקול נוסף בדמות יציבות העסק של מקדם האתרים. המקדם מעדיף התחייבות מצד הלקוחות וכך לדעת שיש לו פרנסה יציבה ובטוחה לאורך זמן על פני אי יציבות מתמיד וחוסר שביעות רצון מלקוחותיו.

    אך, כל האמור מתייחס לצד של מקדם האתרים ולא הלקוח. ללקוח אין שום יתרון או רווח מכך שהוא מתחייב למקדם האתרים אלא ממש להיפך הוא כעת תלוי בחסדיו של מקדם האתרים ואילו זה יחפוץ שלא לעשות דבר, בהחלט ייתכן וייגרם נזק משמעותי ללקוח.

    למה אסור לחתום על שנה התחייבות?

    אסור בתכלית האיסור לחתום עם איש מקצוע על תקופת התחייבות. מניסיוננו, חברות המחייבות בהתחייבות הן אלו שעושות את מינימום העבודה ובפועל לא משיגות תוצאות (ייתכנו חריגים, אך זהו הממוצע שאנו מכירים).

    איש מקצוע אמיתי שיודע להשיג תוצאות לעולם לא יחייב אתכם על שנה התחייבות על אף הרציונל שהוצג מעלה מאחר ויש לו את הביטחון שיש בידיו להשיג את התוצאות ואולי אף בטווח זמן מהיר יותר מאשר ציפיתם.

    ככלל, מקדם אתרים מנוסה יגיע עם המלצות חיוביות לרוב, עם יכולת וורבלית להעביר את המסר ולהסביר לכם מה הוא עושה ובכל שכדאי לתת לו את החודשים הנדרשים כדי להשיג תוצאות. הוא גם ידע להתמודד עם הספקות שלכם על ידי הצגת אסטרטגיה ברורה ומובנת לאדם הפשוט.

    ייתכן וחלק מהלקוחות של מקדם האתרים לא יישארו כברת הדרך הרצויה כדי להשיג את התוצאות הרצויות אך אלו יהיו במיעוט ויתר הלקוחות ישארו עם המקדם שנים רבות כך שהוא אינו נדרש להתחייבות ואינו צריך לפגוע בלקוחותיו כדי להתקיים.

    מה עושים אם כבר חתמנו לשנה?

    אם חתמתם על הסכם קידום אתרים שנתי ללא נקודות יציאה, ייתכן מאוד ואתם בבעיה מאחר ואין לכם כל דרך לדעת האם הם אכן עושים עבודתם נאמנה (כמו ללכת למוסך..). לכן, עליכם לעשות מספר פעולות כדי להבטיח עשיה מהצד שלהם:

    • בקשו דוח פעולות על בסיס דו שבועי או חודשי!
    • בקשו ייעוץ וליווי של מנהל אתרים מקצועי!
    • וודאו שהדוחות שאתם מקבלים אינם מהונדסים!

    ככל שתדרשו יותר, כך מקדם האתרים/חברת קידום האתרים תידרש לעבוד קשה יותר כדי לספק את רצונכם. מעבר לכך, היעזרו במנהל אתרים שידע לבדוק את טיב העבודה ולהכווין את מקדם האתרים לעשות מה שנחוץ באמת. לבסוף, בצעו השוואות בין דוחות שונים כדי לוודא שאתם לא מקבלים דוחות מהונדסים (רק עליות במיקומים ואו מילות מפתח חסרים בדוחות בהם הנתון שלילי).

    חשוב לזכור! גם מקדם האתרים המקצועי ביותר אינו תמיד מצליח להשיג תוצאות אופטימליות. לכן, כאשר יש נתונים שליליים בדוח זה לאו בהכרח מעיד על אי עשיה אלא בעיקר על יושרת המקדם שמציג את האמת כהווייתה גם כשלא נוח לו עם התוצאות.

    לסיכום,

    עשו לעצמכם טובה. אל תכנסו למקום בו אתם תלויים בגורם זר מבלי יכולת חוקית לצאת מההסכם. אם אתם כבר תקועים בהסכם וחוששים שאינכם זוכים לשירות הראוי, פנו אלינו ונלווה אתכם בתהליך כדי להבטיח שעד סיום ההסכם יטפלו בכם בצורה טובה ומקצועיות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן