fbpx

ישנם לא מעט אתרי אינטרנט שמחייבים חיבור ישיר למערכות CRM ואו ERP. אתרי מכירות של רשתות ומותגים חייבים להתחבר למערכת הכוללת וזאת בכדי שניתן יהיה לעדכן מלאים ומחירים באופן שוטף ובכדי שניתן יהיה לעקוב אחר ביצועי האתר בהתאם לאופן בו עוקבים אחר כל חנות פיזית.

ממשוק אתרי וורדפרס

יש שני סוגי חיבורים עיקריים בין אתר לבין מערכות חיצוניות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • חיבור אתר למערכת CRM – חיבור למערכת ממוקדת משתמש (תקשורת, מעקב ביצועים, לקוחות).
    • חיבור אתר למערכת ERP – חיבור למערכת ממוקדת בעסק (יעילות, מלאי, עובדים, שיתוף).

    ממשוק אתר וורדפרס או כל אתר אחר למערכות אלו יכולה להיות פעולה פשוטה למדי במידה והמערכת תומכת ממשוק נוח (קיים API). לצערנו, לרוב המערכות הללו אין יכולות אלו ויש לפתחם בהתאמה אישית לכל לקוח ולקוח ויש לכך עלויות והשלכות..

    קצת על שני תחומים אלו:

    מערכת ERP:

    המילה ERP הנה ראשי תיבות של: Enterprise Resource Planning. אשר משמעותה, מערכת הממוקדת ביעילות העסק. בעזרת מערכת זו, כלל הגורמים בעסק מדברים זה עם זה בזמן אמת ויכולים לדעת נתונים אודות עסקאות, רווחים, מלאים ולשתף זה עם זה את המידע הנדרש בכדי שכולם יוכלו להפיק את המקסימום בעבודתם.

    מערכת CRM:

    המילה CRM הנה ראשי תיבות של: Customer Relationship Management. אשר משמעותה, מערכת הממוקדת בתקשורת עם הלקוחות. בעזרת מערכת זו, כלל הגורמים בעסק יכולים לדעת היכן כל לקוח ולקוח עומד ולהציע לו את השירותים המתאימים בזמנים הנכונים. בצורה זו, ניתן להפיק תוצאות אופטימליות מכלל הלקוחות.

    כפי שניתן לראות, חשוב מאוד לחבר מערכות אלו למערכת האתר וזאת כדי להפוך גם את האתר לשקוף ובעל ערך למנהלי החברה.

    חיבור אתרי וורדפרס למערכת CRM או ERP:

    כאשר מדברים על ממשוק של מערכת אתר אינטרנט למערכות חיצוניות כמעט תמיד יש קשיים שונים. זאת משום ולכל לקוח יש דרישות שונות וברצונו לסנכרן ערכים שונים בין האתרים. כך לדוגמה, ניתן לסנכרן רק מחירים ומלאים, מצד שני ניתן לסנכרן הרבה יותר מזה ואף להוציא חשבוניות מס/קבלה דרך המערכת העיקרית ולא דרך האתר..

    להלן דוגמאות למערכות שרבים מבקשים לממשק לאתרי הוורדפרס והמג'נטו שלהם:

    • מערכות ERP מובילות:
      • פריורטי (priority) – מערכת ERP מובילה בישראל.
      • נטסיוט (Netsuite) – מערכת ERP מובילה בעולם מבית חברת Orcale.
      • סאפ (SAP) – מערכת ERP מובילה באירופה.
    • מערכות CRM מובילות:
      • סיילספורס (Salesforce) – מערכת CRM מובילה בעולם.
      • זוהו (Zoho CRM) – מערכת CRM מעט מיושנת אך מובילה בעולם.
      • פאוורלינק (Powerlink) – מערכת CRM ישראלית נוחה להתאמה ושימוש.

    בהתייחס לדוגמאות אלו, ניתן לחלק את האופן שבו ממשקים את המערכות יחד:

    • ממשוק מערכת CRM לאתר וורדפרס – לא מורכב מידי ולעתים אף פשוט וקל לביצוע!
    • ממשוק מערכת ERP לאתר וורפדרס – כמעט תמיד מורכב, בעייתי ויקר לביצוע!

    ההבדל בין סוגי המערכות הנו בכך שספריית אתרי האינטרנט בנויה סביב משתמשים וכך גם ספריית מערכות ה-CRM שבחלקן מודרניות למדי. לעומת זאת, מערכות ERP מורכבות יותר ובנויות לפי לוגיקה שונה ואף מיושנת לעתים קרובות וכך בעצם עלינו לעבוד שעות נוספות בכדי לבצע את ההתאמות הנדרשות בין המערכת והאתר.

    איך מחברים אתר ל-CRM/ERP וכמה זה צפוי לעלות?

    חיבור בין מערכות מתבצע לרוב על בסיס פרוטוקול תקשורת (API). פרוטוקול זה מהווה בעצם צינור שמחובר לשני המערכות כאשר תפקידו של הפרוטוקול תקשורת לקשר בין עמודות שונות בשני מסדי הנתונים ובעצם לגרום להם לדבר זה עם זה (סנכרון). כלומר, כאשר שני המערכות יודעות לזהות ערכי עמודות ולהמירן לעמודות הנכונות, התקשורת פועלת והמידע זורם בין שני מסדי הנתונים, כאשר שני המערכות אינם יודעות לזהות ערכי עמודות ולהמירן לעמודות הנכונות, אין תקשורת והמורכבות גדולה.

    בצד של הוורדפרס ישנה פרוטוקול תקשורת בשם REST API שמוכנה לשימוש, לכן מרבית המשקל עוברת למערכת האחרת שבה הארגון משתמש. במידה והמערכת כוללת API מוסדר ודוקומנטציה ראויה, הדברים זזים מהר ועלותם לא גבוהה. לעומת זאת, כשאין אפשרות קיימת, יש צורך לבנות אותה מההתחלה ואו להיעזר בשיטות חלופיות אך העלויות מזנקות.

    ובכל זאת יש לציין כמה נקודות נוספות:

    • צריך לבחון האם מדובר בהתקנה מקומית או במערכת בענן – עלויות שונות.
    • צריך לבחון האם ניתן להיעזר בכלי ניהול תהליכים ואינטגרציות – כדוגמת Zapier.
    • צריך לבחון האם נדרש שינויי תהליכים במערכת הקיימת – מחסן נפרד/משותף.
    • ועוד..
    לסיכום,

    חיבור בין מערכות שונות אינו משימה פשוטה אף פעם. ישנם מקרים בהם גורם צד שלישי פיתח תוסף ממשוק ואו אפילו החברה פיתחה תוסף ממשוק נוח לשימוש. אך, גם במקרים אלו יש להטמיע את החיבור בין המערכות כמו שצריך אחרת המשמעות של הפעולה תהיה קטנה למדי. במידה ואתם רוצים לממשק את המערכת שלכם לאתר הוורדפרס ואו אתר המג'נטו שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות בנושא ואו לקרוא עוד אודות אפיון אתרים, אפיון מערכות ולהבין מעט יותר אודות המורכבויות שאתם עלולים לפגוש בתהליך..

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות
    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה
    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח
    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00
    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA
    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות
    זמינות להספקת השירות
    זמינות לשירות מידית
    שפות בהן השירות מוענק
    עברית, אנגלית
    ניסיון בהענקת השירות
    משנת 2008, מעל 15 שנה
    מספר טלפון להזמנת השירות
    073-3745552
    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ
    Whatsapp - 055-9381228
    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני
    [email protected]
    מינימום התחייבות לקוח לשירות
    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:
    שירותי ניהול אתרים
    למי מתאים השירות:
    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן