fbpx

רוצים לנהל את האתר אינטרנט שלכם עצמאית? מעוניינים להבטיח שלא פספסתם עקב כך את כל ערכי הקידום האורגני שכה חשובים לאתרי אינטרנט? ובכן, היום זה יותר פשוט מאי פעם. כן, דווקא בשנת 2020, חוקי המשחק ברורים ופשוטים למדי ואם תקפידו עליהם, תגיעו לאן שרק תרצו ובכוחות עצמכם!

חוקי גוגל לניהול תוכן אתרי אינטרנט

כאשר מדברים על קידום אורגני במנועי חיפוש, מדברים על גוגל בלבד (98% מהחיפושים בישראל). כאשר מנסים להבין מה הם כלל המשחק של גוגל, נתקל במגוון מקורות מידע כולל של גוגל בעצמה ובהם מספר רב של הנחיות חשובות יותר ופחות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    השאלה היא כמובן לא האם הנחיות אלו נכונות או לא (הם כן) אלא יותר, אילו מתוך הנחיות אלו יבטיחו לכם שהאתר שלכם יקודם אורגנית בגוגל ישראל. ובכן, לאחר שנים של קידום וניהול אתרים, אנו רוצים לספק לכם את ההבנה הפשוטה והנקיה ביותר שניתן להעניק.

    3 כללים לקידום אורגני עצמאי:

    מידי יום שלישי מתקיים שיחה מקוונת בוידאו בעזרת גוגל האנגאוט בין מנהלי אתרים בכל העולם ובין אחד מהקודקודים בגוגל בשם John Mueller ובכל פעם עולים שאלות רבות אשר כולן סובבות קידום אורגני ומה לעשות/לא לעשות בכדי להבטיח קידום אורגני לאתר ואילו הערותיו שחוזרות פעם אחר פעם בהקשרים רבים ומשתנים:

    להלן הכללים:

    1. כתבו תוכן איכותי באתר שלכם!
    2. וודאו שהתוכן שלכם רלוונטי לגולשים!
    3. שמרו על התוכן באתר עדכני!

    נסביר אודות הכללים הללו בקצרה,

    1. כתיבת תוכן איכותי באתר האינטרנט:

    הידעתם שרק 1% מהאתרים באינטרנט עוסקים ביצירת תוכן? כן, אותם 1% זוכים באופן אוטומטי לעקוף את יתר ה-99% שהאתר שלהם סטטי לחלוטין. בעזרת כתיבת תוכן איכותי אנו יכולים להעניק מענה הוליסטי לגולשים ובכך בעצם אנו תוצאה טובה בהרבה עבור הגולשים שמחפשים נושאים הקשורים למאמרים באתר שלנו.

    אך, כדאי לשמור על איכות גבוהה של תוכן הן בשילוב של טקסט מובן וקריא (לא בשפה גבוהה מידי) והן על ידי סידור התוכן בצורה נוחה עם תמונה, תוכן עניינים, כותרות משנה וחלוקה לפסקאות קריאות במחשב ובסלולרי.

    אם תיצרו מאמר אחד מידי שבוע, אתם תייצרו 56 מאמרים מידי שנה וזה בדיוק 56 עמודים נוספים באתר בהשוואה ליתר המתחרים. היינו אומרים שזהו נקודת זינוק מעולה לכל יתר פעולות הקידום שנוכל לבצע אם נרצה בכך (אבל, לא תמיד יש בכך צורך..)

    2. שמירה על תוכן האתר רלוונטי לגולשים:

    העובדה שכתבתם תוכן איכותי באתר אינה אומרת שזהו המצב לאורך כל החיים. אחת לתקופה יש לעבור על התוכן ולשפר אותו על פי הצרכים המשתנים של הגולשים. כך לדוגמה, ייתכן וראינו שגוגל אוהב תוצאה דומה של מתחרה ואנחנו רואים שהוא מציג תוכן איכותי משלנו, אנו נרצה לשפר את התוכן שלנו שיהיה טוב משל המתחרים.

    ככל שעובר הזמן, ישנם טכנולוגיות חדשות, כלים חדשים ולעומת זאת כלים אחרים יוצאים משימוש. עלינו לעבור על התוכן ולהחליף קישורים ישנים למקורות מיושנים לטובת קישורים למקורות חדשים ומובילים שישביעו את רצונם של הגולשים ויבטיחו שהערך של העמוד עדיין גבוהה לכלל הגולשים.

    כמו כן, תוכן רלוונטי לגולשים הנו תוכן אשר מתייחס לאירועים עדכניים, עושה שימוש בתאריכים עתידיים וגם מנצל את היכולות העדכניות ביותר של האתר.

    3. עדכנו את האתר בכל שינוי נדרש:

    העולם נע קדימה כל הזמן. כלומר, עליכם לשמור על האתר עדכני ככל שניתן. אם אתם מציעים קורסים, חשוב מאוד לדאוג שהקורסים העדכניים מופיעים ואילו שכבר היו הוסרו מהאתר (תוך הפניה לאתר החדש..). אם אתם מציגים נושאים משפטיים, יש להתייחס לחוקים עדכניים, להלכות חדשות וכן הלאה..

    ככל שהתוכן באתר יהיה עדכני יותר, כך הגולשים יגיבו טוב יותר ומכך שהם יתנהגו בצורה שתאפשר למנועי החיפוש לתעדף את האתר על פני יתר מקורות המידע של המתחרים.

    לסיכום,

    גוגל של שנת 2020 אינה גוגל של שנת 2010. כיום, מנוע החיפוש מבוסס בינה מלאכותית ובוחן את התנהגות הגולשים עצמם בכדי לאמוד את איכות, רלוונטיות והעדכניות של התוכן ובכך לקבע תוצאות שונות בראש תוצאות החיפוש. ישנם שיטות קידום אורגני נוספות כדוגמת בניית קישורים לאתר ואו שימוש במטה דאטה מותאם. אך, גוגל כבר אינו מבוסס על שיטות אלו וקשה להערים על מנוע החיפוש כבעבר. לכן, אם תקפידו על שלושת הכללים מעלה בלבד, תוכלו לקדם את האתר שלכם אורגנית בכוחות עצמכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן