fbpx

הדיבור החם ביותר כיום בענף הקמעונאות הנו "חנות אמזון" לא רבים באמת מבינים את המשמעות של כניסת אמזון לישראל ורבים אף יותר אינם מבינים את המשמעות של הקמת חנות באמזון ולאחר מכן ניהול חנות באמזון. במאמר זה ננסה לענות על חלק מהשאלות שלכם ונעשה זאת בקצרה ככל שניתן.

חנות באמזון

ענקית הקמעונאות אמזון הנה אחת מהחברות הגדולות ביותר בעולם עם שווי שוק העולה על טריליון דולר ועם מעל 350,000 עובדים בכל העולם. על אף גודלה העצום של אמזון ונתח שוק אדיר מהפעילות הקמעונאית בארצות הברית, הרווחיות שלה נמוכה למדי כחלק מהאסטרטגיה של ג'ף בזוס להשקיע ככל האפשר חזרה בחברה לצמיחה מואצת כל הזמן. בעזרת אסטרטגיה זו, אמזון משאירה אבק למתחרים והופכת את התחרות עמה לקשה עד גבול הבלתי אפשרי.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    לכן, כאשר אמזון מודיעה על כניסתה לישראל, כל בעל עסק קמעונאי חייב להתחיל לדאוג. בעלי עסקים רבים כה טרודים בעבודה היום יומית שהם כלל לא מודעים לגודל האיום שאמזון מהווה עבורם ולכן גם מבזבזים זמן יקר על היערכות לתחילת פעילותה של אמזון בישראל.

    כאשר מדברים על היערכות לכניסת אמזון לישראל, יש להגדיר את אותן תכונות ייחודיות אשר מאפשרות לעסק להתקיים גם כאשר עליו להתחרות מול עסקים אחרים מכל העולם וזאת עושים לרוב על ידי יצירת ייחוד במוצרים או ייחוד בשירותים. כך שטכנולוגיה אינה יכולה לפגוע בהם. אך לא רק, היערכות לכניסתה של אמזון לישראל חייבת לכלול בין היתר הצטרפות לאותה האמזון שכה מאיימת עליהם. כלומר, להפוך את האיום להזדמנות על ידי נגיסת חלק מהרווחים של הענקית הישר דרכה.

    אז, האם זה הזמן לפתוח חנות אמזון או לחכות?

    השאלה אינה האם להצטרף או לא לשירותי אמזון אלא יותר בכיוון של מתי? התזמון של הצטרפות לפעילות באמזון הנו קריטי ליכולת של העסק להפוך את האיום להזדמנות מאחר וככל שעושים זאת נכון יותר, כך הסבירות שנפגע קטן בהתאמה.

    להלן השיקולים המשמעותיים לפתיחת חנות באמזון:

    • האם יש לנו היערכות בחברה פנימה לכך?
    • האם עבודות המיתוג לקראת הפעילות הסתיימו?
    • האם המתחרים שלנו כבר נמצאים בפלטפורמה?

    כעיקרון הזמן הנכון ביותר לפתוח חנות באמזון זה אתמול. זאת מאחר ויש באמזון יתרון אדיר לראשוניות וזאת בכך שצוברים מכירות, ביקורות חיוביות ומכך שגם תעדוף על ידי האלגוריתם של האתר בתצוגת המוצרים בקטגוריות בהם הנכם פועלים. כלומר, יש להזדמנות בכניסתה של אמזון לישראל פג תוקף, לאחר שהמתחרים שלכם יצטרפו בהמוניהם, כבר לא יהיה מקום בשבילכם (ללא הרבה מאוד פרסום) וההזדמנות תהפוך לכישלון.

    אבל, גם להיכנס מהר מידי לאמזון יכול להתברר כטעות לא קטנה וזאת מאחר וללא עבודת מיתוג נכונה, הנראות שלנו לא תשכנע את הרוכשים. וללא מערך תומך שידע להתמודד עם ההזמנות דרך האתר אנו נמכור אך נקבל דירוגים שליליים. כלומר, יש צורך בכניסה מדודה ומסודרת לפלטפורמה זו כדי לוודא שאתם עומדים בכל החוקים של אמזון ובאמת יכולים להצליח בכך. אם המתחרים שלנו אינם שם עדיין, אמזון מהווה הזדמנות. אם המתחרים שלנו כבר שם, אמזון מהווה מטרד לא קטן בכלל.

    לסיכום,

    עוד לא הצטרפתם לאמזון?!! אמזון כבר פתחה את הרישום לחנויות ישראליות וכעת זה הזמן הנכון ביותר להצטרף לאמזון. אם אין לכם את הידע ואו את הכוח לעשות זאת עצמאית, פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם עם מגוון פתרונות שיעזרו לכם לעשות את הצעד הבא מבלי להיפגע.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן