fbpx

כמנהלי שיווק, אתם יודעים כמה לחץ יש עליכם כל הזמן להציג תוצאות. המדד העיקרי להצלחה ואו כישלון של מנהל שיווק הנו תוצאות הרבעון עם ובלי קשר לביצועי השוק כולו ומגוון רחב של משתנים נוספים (שאיכשהו תמיד פועלים לרעת מנהל השיווק..). במאמר זה, אנו נרצה להעניק כמה טיפים פשוטים ליישום אשר יעזרו לכם להגיע ליעדים עם כמה שפחות הפתעות בדרך.

כידוע, מרבית מאמצי השיווק מתרכזים לבסוף באתר האינטרנט של החברה, לכן אנו לא נתייחס למלוא המשפך בתהליך רכישת לקוחות חדשים אלא באחד השלבים האחרונים, ההמרה שלהם באתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אתר אינטרנט – מנוע צמיחה עיקרי

    מכירים את התחושה שהמרדף לא נגמר, שבכל פעם אתם מסיימים תקופה עם הלשון בחוץ ועם חששות מהתוצאות שאינם בהכרח כפי שציפיתם? מקור סטטוס זה הנו הישענות גדולה מידי על מקורות תנועה לא יציבים. אבל, לא כך חייב להיות, בניהול נכון ואפקטיבי של אתר האינטרנט, ניתן להגיע לתוצאות טובות בהרבה מבלי להגדיל תקציבים ומבלי להיות על הקשקש כל הזמן.

    להלן הטיפים שלנו להפיכת האתר למנוע יציב של החברה:

    1. אפיינו את הלקוחות שלכם מראש.
    2. מקדו את האתר לשירותים מסוימים.
    3. צרו תוכן איכותי שבאמת מעניין את הלקוחות.
    4. סייעו לגולשים לפנות אליכם ולהפוך ללקוחות.
    5. ספקו מענה מהיר ואף מידי לפניות מהאתר.

    נעבור כעת על חמשת הטיפים הללו ונסביר איך הם באים לידי ביטוי,

    אפיון לקוחות החברה עבור האתר:

    לא כל לקוח מתאים לחברה, ישנם לקוחות קטנים מידי או לקוחות גדולים מידי עבור החברה. כמו כן, ישנם דרכים מגוונות להגדיר מי הם קהלי היעד (מנהלי רכש, מהלי לוגיסטיקה או אולי אפילו מנכ"לים) ויש להבין מה בדיוק מעניין אותם ומה הם מצפים מהחברה שאנו מייצגים.

    כלומר, כל השיח באתר חייב להיות בעבור קהל יעד ספציפי ולאו בהכרח לכל לקוח ובכל תחום. ככל שקהלי היעד יאפויינו טוב יותר, כך הטיפ הבא יהיה אפקטיבי יותר,

    מיקוד האתר למקורות הרווח בחברה:

    לכל חברה יש מגוון ענפי שירות. בחלקם החברה מרוויחה סכומים נאים על כל התקשורת ואילו באחרים אין רווחיות גבוהה ומכך שאין לנו עניין רב בגיוס לקוחות מאין אלו.

    המיקוד של האתר סביב נושאים בהקשר ישיר עם שירותי המפתח הרווחיים של החברה מהווה סנן טבעי לפונים דרך האתר. כך, רק לקוחות מתחומים ובשירותים רצויים פונים אל החברה והרווחיות מזנקת בהתאמה.

    צרו תוכן בעל רלוונטיות גבוהה ללקוחות:

    עם היכרות מוקדמת עם קהלי היעד ומיקוד האתר, לא צריך הרבה תוכן בכדי לזכות למה שמכונה "קידום אורגני" לאתר. מספיק שתנהלו בלוג חי עם מאמר חדש בנושא עיסוקכם העיקרי פעמיים בחודש בכדי לצבור נפח תוכן משמעותי בתוך מספר חודשים. זו לא כמות התוכן כמו שאיכות התוכן והרלוונטיות ללקוחות משמעותי.

    חשוב להקפיד על יצירת תוכן איכותי ורלוונטי אך לא פחות חשוב מכך, קריטי לדאוג לכך שהתוכן מעניין וקריא. כלומר, מומלץ לחלק את התוכן לפסקאות נוחות, לכותרות משנה וכמובן שניתן להוסיף תמונות וסיפורים שיוסיפו מעט צבע לתוכן שלעתים עוסק בנושאים משעממים למדי.

    שפרו את יחסי ההמרה באתר החברה:

    יש לא מעט כלים לעודד לקוחות פוטנציאליים לפנות אלינו דרך האתר. ניתן להוסיף לחצן חיוג בולט וקל לשימוש מכשירים סלולריים. ניתן להוסיף טפסי יצירת קשר בכל עמודי האתר וכמובן שניתן להוסיף פופ-אפ או סלייד-אין שיעזור ללקוחות להשאיר פרטים מכל עמוד ברחבי האתר.

    חוב לזכור, קל יותר להכפיל את מספר הפניות דרך האתר מתוך סך הלקוחות הקיימים מאשר להשיג לקוחות חדשים מרחבי הרשת. נצלו נכונה את קהלי היעד שלכם כדי שתוכלו ליהנות מתמורה משמעותית יותר על כל השקעה של זמן או כסף בשיווק החברה אונליין.

    היו זריזים במענה לפניות מהאתר:

    הכי חשוב! קיבלתם פניה מהאתר, חיזרו אל הלקוח ומהר! כל דקה משמעותית ביכולת שלכם להפוך אותו ממתעניין ללקוח משלם! מחקרים מראים שערך פניה מאתר צונח לאחר 4 שעות בהם לא התקבלה מענה וכאשר לאחר 24 שעות, סיכויי הסגירה קלושים.

    וודאו שצוות השיווק בחברה יודע מה הן סדרי העדיפויות ועל מי מונח האחריות לחזור לפניות מהאתר בהתאם לשעת קליטתן ונשוא הפניה.

    לסיכום,

    הטמעת טיפים אלו בצורה נכונה מבטיחה שאתר האינטרנט יהפוך למנוע הצמיחה המרכזי של החברה והקרדיט על כך יהיה כולו למנהל השיווק שהבטיח יציבות וצמיחה עקבית לאורך שנים.

    אילו טיפים הדורשים מעט מקצועיות. אך מרבית מנהלי השיווק כבר שולטים בחומר ויבינו את ערך הטיפים ויבחנו איך להטמיעם בפעילות השיווקית ברשת. מי מכם שאינו מתמצא בנושאים אלו ברמה מספקת יכול לפנות אלינו ואו אל חברת ניהול אתרים אחרת בכדי שהעבודה תיעשה כנדרש על ידי אחרים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן