fbpx

לא מעט בעלי עסקים מנסים לנהל את האתר שלהם בכוחות עצמם וזה מעולה! על אף שאנו משוחדים למדי, אנו בהחלט חושבים שבעל העסק יכול לשווק את העסק שלו דרך האתר טוב מכולם. אז נכון, לא לכולם יש זמן ואו ידע מקצועי לעשות זאת (בשביל זה אנחנו כאן..) אך לאלו שכן, להלן 10 טיפים לניהול האתר.

10 טיפים לניהול אתר אינטרנט

יש לכם מעט זמן לנהל את האתר אבל מלא משימות לעשות. כדאי מאוד לתעדף את הזמן בצורה חכמה כך שתפיקו מהזמן שלכם את הטוב ביותר, להלן הטיפים שיעזרו לכם בכך:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. שמרו על מערכת האתר על תוספיו עדכניים.
    2. זיכרו תמיד למי האתר פונה ומה הוא מציע.
    3. האתר אינו ליופי, יש לו יעדים עסקיים להשיג.
    4. שמרו על האתר עם תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי.
    5. וודאו שנוח לנוע באתר ולהגיע לתכנים שונים.
    6. וודאו שהמסרים שלכם באמת מובנים ללקוחות.
    7. נהלו שיח עם מנועי החיפוש בעזרת כלים שונים.
    8. פרסמו את האתר על ידי קמפיינים זולים ויעילים.
    9. וודאו שטופסי יצירת הקשר באתר עובדים כשורה.
    10. בצעו אופטימיזציה שוטפת בכל זמן פנוי.

    הקפדה על קיום כל עשרת הטיפים הללו תבטיח שהאתר שלכם מפיק את התוצאות האופטמליות ושאתם לא מאבדים אף לקוח!

    מאחר וטיפים אלו הן סינית בשביל חלק מהקוראים, אנו נעבור על כל טיפ וטיפ וננסה להסביר אודותיו בשפה פשוטה ומובנת לכל.

    1. שמירה על מערכת ותוספי האתר עדכניים:

    כ-80% מהאתרים באינטרנט מבוססים על קוד פתוח (קוד של הציבור) יש לכך יתרונות רבים אך גם סיכון מסוים מאחר והקוד של האתר שלכם מוכר לא רק לבעלי האתרים אלא גם לגורמים עוינים. לכן, כל תקופה כשמתגלה פרצת אבטחה חדשה, יוצאת גרסה עדכנית הסותמת אותה. עדכון מתמיד של המערכת והתוספים מבטיח שלא תהיו בסיכון גבוה לפריצה.

    2. חשיבה על קהל היעד של העסק שלכם:

    ללא מעט בעלי עסקים יש נטיה לחשוב שהלקוחות שלהם חושבים כמוהם. זו טעות חמורה. לרוב, הלקוחות חושבים אחרת לגמרי מבעל המקצוע. לכן, הם יחפשו תשובות לשאלות עליהם לא בטוח שבעל העסק חשב ולכן עלינו לבדוק מה מעניין אותם ועל כך לכתוב.

    לדוגמה, בעל עסק לבניית אתרים יכול לכתוב על תכנון הבניה של האתר ואו על עיצוב האתר, אך אסור לו לכתוב על הפונקציונליות של האתר ואו על אסטרטגיות עבודה. את הלקוחות שלו זה פשוט לא מעניין.

    3. לאתרי אינטרנט יש יעד למלא וצריך לזכור זאת:

    לא מעט בעלי עסק שוכחים שהם הקימו את האתר שלהם כדי למלא ייעוד מסוים. לרוב, הייעוד של האתר הנו לייצר עבור העסק לקוחות חדשים. חשוב לזכור זאת לאורך כל הדרך ולמדוד כל פעולה ופעולה באופן שבה היא מקרבת אותנו להגשמת יותר יעדים של האתר וכך בעצם להמימוש הפוטנציאל המלא שגלום באתר אינטרנט מנוהל.

    4. הקפידו על תוכן איכותי, רלוונטי ועדכני באתר:

    יש לרבים נטיה לבנות אתר, להזין בו תכנים ראשוניים ואז להניח שהגולשים יבואו מאליהם. זה לא עובד כך. כדי שהאתר אינטרנט שלכם יביא לקוחות, עליכם לייצר כל הזמן תוכן חדש ואיכותי אשר רלוונטי ללקוחות של העסק ואשר עונה על צרכים עדכניים בזמן אמת. כך, גם גוגל וגם הגולשים יהיו שביעי רצון מהאתר שלכם.

    5. בדקו שניתן לנווט באתר שלכם בקלות:

    יצירה של תוכן איכותי ורלוונטי זה מעולה. אבל עליכם לדאוג לכך שניתן לנווט באתר בהצלחה ולהגיע לתכנים אלו גם במחשב הנייח וגם במכשירים סלולריים בקלות ובמהירות. לעתים קרובות קשה להגיע לעמודי השירותים של החברה ואז קהל המבקרים באתר אינו נחשף לעצם העיסוק שלכם בהגיעם דרך המאמרים שכתבתם בבלוג.

    6. חשוב לוודא שהמסרים שלכם עוברים נכון:

    כל עסק מציע מספר שירותים עיקריים, אבל בלא מעט מקרים אנו נכנסים לאתר אינטרנט וכלל לא מבינים מה מוצע על ידי בעל האתר. זה מקרה נפוץ באתרים של עורכי דין, רואי חשבון ואנשי מקצועות חופשיים אחרים. חשוב לוודא שהמבקר מבין במאית השניה מה אתם מציעים ולמה אתם עדיפים על פני כל יתר המתחרים שלכם וזאת עושים על ידי חידוד מסרים וקריאות לפעולה.

    7. תקשרו עם הסביבה (מנועי החיפוש השונים):

    אתם לא נמצאים בחלל ריק. יש דרכים מגוונות לדבר עם מנועי החיפוש וגוגל בפרט ולידע אותם על קיומם ועל סדרי העדיפויות שלכם. בעזרת כלי למנהלי אתרים של גוגל לדוגמה, ניתן לתקשר עם האלגוריתם של גוגל וללמוד מידע רב אך גם לנסות ולהסביר לגוגל מי אתם ומה אתם שווים. זה כמובן טיפ מעט מורכב יותר אך נסו בעצמכם אולי תסתדרו ;).

    8. פרסמו את האתר, זה לא חייב להיות יקר:

    יש נטיה לחשוב שפרסום בגוגל הנו עניין יקר למדי. זהו, שזה לא. יש מגוון סוגי קמפיינים יעילים אך זולים למדי וחבל לא לעשות בהם שימוש. להלן מספר דוגמאות לסוגי קמפיינים יעילים וזולים:

    • קמפיין שמירה על המותג.
    • קמפיין שיווק מחדש לקהל הגולשים.
    • קמפיין דינמי לעמודי האתר.

    שלושת הקמפיינים הללו עולים יחדיו מאות שקלים בודדים בחודש ויש להם כח אדיר בהנעה של האתר שלכם קדימה ובמהירות.

    9. בדקו שאתם זמינים לקבל פניות מהאתר:

    תתפלאו אבל זה קורה די הרבה. האתר עובד נהדר, גולשים רבים נכנסים ומתרשמים מהעסק, לאחר מכן משאירים פניה ואתם פשוט לא יודעים על כך דבר. טפסי יצירת קשר תקולים גורמים פגיעה כפולה, בצד שלכם באיבוד הלקוח ובצד הלקוח באיבוד אמון בכם. לכן, זהו דגש חשוב מאוד ומומלץ להוסיף ביומן בדיקה תקופתית אחת לשבועיים כך שלא יהיו הפתעות.

    10. אופטימיזציה קבועה:

    אתר אינטרנט הנו בנוי מקוד. זה לא אומר שהוא סטטי לחלוטין. יש בו לא מעט רכיבים שפעילים מאחורי הקלעים וניתן בצורות שונות להפוך את האתר למהיר בהרבה לשימוש. כדי לעשות זאת, יש להשתמש ברכיבי קאש (זיכרון מטמון) אשר מצלמים את האתר ומציגים תמונה של האתר לגולשים ולא את האתר עצמו. אך, יש לנקות ולבצע אופטימיזציה לכלים אלו אחת לתקופה אחרת עדכונים באתר לא יוצגו.

    זהו. אלו עשרת הטיפים שלנו למנהל האתרים העצמאי. אם יש לכם שאלות נוספות בעניין זה, הרגישו בנוח לפנות אלינו להתייעץ.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן