fbpx

אחת הטעויות הקשות ביותר של בעלי אתרים הנו לחתום על הסכם של שנה לקידום אורגני לאתר. חברת הקידום מצדיקה את הצורך בהתחייבות לשנה מאחר ובתחילת הדרך עליה להשקיע הרבה יותר, בפועל במרבית המקרים התחייבות לשנה מייצרת את התוצאה ההפוכה = חוסר תוצאות בפועל. במאמר זה ננסה להבין איך יוצאים מהסכם מסוג זה..

איך מבטלים הסכם קידום אתרים

ברשותכם, נתחיל בהקדמה קצרה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    קידום אורגני לאתר הנו חובה בימים אלו. אך, גם יש מספר רב של פרילנסרים וחברות שישמחו להעניק לכם שירות זה. מעבר לכך, מקדמי אתרים בעלי ניסיון היודעים להעניק ערך אמיתי כלל לא יחייבו אתכם על התחייבות אלא יעבדו בשקיפות מולכם ויציגו בפניכם את התהליך מידי חודש לצד ההתקדמות כך שתרגישו בטוחים להמשיך עמם חודש אחר חודש עד לקבלת התוצאות הרצויות. לכן, אין כל סיבה בעולם לחתום על הסכם קובל לשירות מקצועי זה ולא משנה כמה גדולה ומוכרת החברה.

    אם אתם מוצאים עצמם בהסכם קידום אורגני לאתר אך לא מרגישים שיש תמורה לכספים שהשקעתם, אם אתם מבינים שאין באמת תוצאות חיוביות מהעבודה של חברת הקידום, חשוב מאוד לנסות לצאת מן ההסכם מוקדם ככל האפשר וזאת כדי לעבור לאיש מקצוע ואו חברה אחרת שתנהל עבורכם את התהליכים בצורה נכונה יותר. כעת נסביר אודות השלבים בתהליך זה:

    ביטול התחייבות לשנה ב-6 שלבים:

    1. קראו בשנית את תנאי ההסכם עליו חתמתם.
    2. בקשו דוחות מסודרים למיקומים בחיפוש לפי חודשים.
    3. בקשו את סיכום הפעולות שנעשו באתר והסבר אודותיהם.
    4. בקשו את סיכום הפעולות שנעשו מחוץ לאתר והסבר אודותיהם.
    5. פנו לקבלת חוות דעת מגורם בעל סמכות בתחום זה אודות הנתונים.
    6. פנו במכתב התרעה טרם תביעה לחברת הקידום במידת הצורך.

    נסביר כעת על שלבים אלו,

    עברו על הסכם הקידום האורגני לאתר:

    תופתעו לדעת אך חברות קידום אתרים כמו כל חברה אחרת דואגים משפטית לעצמם ולכן במקרים רבים יש תנאים לסיום מוקדם של ההתקשרות כך שאם הלקוח יסיים התקשרות עצמאית, הם יוכלו לדרוש את כספם למרות זאת. תנאים אלו לעתים משחקים לטובתנו וכדאי שנכיר אותן.

    בקשו דוחות מיקומים לפי חודשים:

    ישנם חברות המציגות מצג שווא. איכשהו תמיד הדוחות חיוביים ויש עליה במיקומים אך בפועל אין שיפור בתוצאות האתר.. מדובר בדוחות אשר נערכו על ידי התוכנה להציג רק את השינויים החיוביים ולהסתיר את השליליים. בדוח רב חודשי על פני זמן, נתונים אלו לא ניתנים לעריכה ותוכלו לראות בבירור האם יש עליות/ירידות ובאילו חודשים הסתירו מכם מידע חיוני. במקרים רבים, ניתן להוכיח כך חוסר תום לב ורמייה וזהו דרך מעולה לצאת מההסכם.

    בקשו דוח מסודר לפעולות קידום שנעשו באתר:

    כבר ראינו די מקרים בהם חברת הקידום כלל לא עשתה פעולות בסיסיות באתר הלקוח. כלומר, לא נערכו תכנים, לא שופרו היררכיות, לא נבנו קישורים פנימיים ועוד. במילים אחרות, העבודה לא באמת נעשתה. בעזרת דוח פעולות ניתן לבדוק מה באמת נעשה ואיזה השפעה הייתה לכך על האתר.

    בקשו דוח מסודר לפעולות קידום מחוץ לאתר:

    את הטענה של "פעולות מחוץ לאתר" ניתן לשלול על ידי בקשת דוח פעולות מחוץ לאתר או במילים אחרות דוח של קישורים שנבנו מידי חודש לאתר האינטרנט שמקודם. במקרים רבים יהיו קישורים לא רלוונטיים ואו אפס קישורים הניתנים להצגה וזהו עוד עדות לכך שהעבודה לא נעשתה כהלכה.

    קבלו חוות דעת מקצועית:

    עם המידע שקיבלתם, גשו למתחרים לקבלת הערכת מצב. בעזרת חוות דעת מקצועית ניתן לגבש את הטענות הנדרשות כדי להצדיק יציאה מההסכם למרות ההתחייבות שלכם. אך לא תמיד זה מספיק, לפעמים יש לעלות שלב ולהיעזר בגורם משפטי וזהו השלב האחרון בתהליך זה.

    שלחו מכתב התראה ובקשה לצאת מהסכם:

    לחברות אין שום עניין להיתבע. זה עלול לפגוע בתדמית שלהם ולגרום נזקים כלכליים. לכן, אם תפנו עם מכתב מסודר ודרישה לצאת מההסכם (עזבו בצד בקשה להחזר כספים – לא תקבלו..), הם ייעתרו לכך בלית ברירה ותוכלו להתקדם הלאה בחיים שלכם ולעבוד מול גורם מקצועי ואמין שאכן יעניק לכם את השירות המבוקש כמובטח.

    לסיכום,

    מרגישים תקועים בהסכם לא יעיל? רוצים לצאת מהסכם קידום אתרים ואינכם רוצים לעשות זאת לבד? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם בתהליך זה ולהפנות אתכם לגורמים מקצועיים שיבססו עבורכם את הבקשה לסיום התקשורת עם הספק ובהצלחה.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן