זמן ועלות הזנת תוכן ואו מוצרים לאתר

כמה זמן לוקח להזין תכנים לאתר או מוצרים לחנות אינטרנטית? התשובה המלאה!

עם צמיחת ענף המכירות באינטרנט, עוד ועוד חנויות חדשות עולות לאוויר מידי יום. עם הגידול האדיר במספר החנויות האינטרנטיות, נוצר ענף חדש הנקרא “הזנת תוכן לאתרים” או “הזנת מוצרים לחנויות” וענף זה מושתת על כל שמזין תוכן מקצועי מעלה לאתר/חנות מאות ואף אלפי תכנים/מוצרים בתוך זמן קצר למדי. במאמר זה נסביר כמה זמן לוקח להזין תוכן והעלויות בהתאמה.

זמן/עלות להזנת תוכן לאתרים

כאשר לקוח פונה בבקשה להזנת תוכן/מוצרים מהירה לאתר שלו, אנו תמיד ננסה להבין ממנו מה הן ציפיותיו מהעבודה שלנו. ישנם מקרים בהם מטרת העל בהזנת התוכן הנה לתצוגה בלבד (קטלוג/מידע) ולעומת זאת ישנם מקרים בהם מטרת העל בהזנת התוכן הנה למכור כמה שיותר (קידום אורגני/ממומן) ומדובר בשני סוגים שונים לגמרי של הזנת תוכן.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


לכן, במאמר זה אנו נחלק בין הסוגים הללו במטרה לענות על השאלות הבאות:

  1. כמה זמן לוקח להזין תוכן לאתר/חנות?
  2. כמה עולה להזין תוכן/מוצרים לאתר/חנות?

בתשובות לשאלות אלו, אנו נחלק בין סוגי הזנת התוכן בכדי שתוכלו לקבל תשובה מדויקת לצורך שלכם.

בסוג הראשון זה מעין “העתק הדבק” ולכן זול למדי. בסוג השני, יש עבודת מחקר לשיפור לכל מוצר ומוצר וזה דורש יותר זמן וכמובן כסף..

כמה זמן לוקח להזין תוכן/מוצרים לאתר?

התשובה לשאלה זו מורכבת למדי. מצד אחד, ניתן להזין תוכן במהירות רבה. מצד שני, מזין התוכן הנו בן אדם שעובד בכך למחייתו אך מדובר בעבודה שוחקת למדי ולא ניתן להעמיס על עובד יתר על המידה. גם בחברות עם מספר רב של עובדים, לא תמיד מנהלי הצוות בחברה רוצים להשקיע כוח אדם רב מידי על פרויקט הזנת תוכן חד פעמי.

ובכל זאת, ניתן להגדיר טווח זמן סביר לביצוע עבודות הזנת תוכן בהתאם למספר התכנים/מוצרים שנדרש להזין לאתר.

ובכל זאת, נפריד בין סוגי הזנות התוכן,

משך זמן להזנת תוכן בסיסי:

הזנת מוצרים או תכנים לאתר בצורה “טיפשה” כלומר בתצורה של העתקה והדבקה דורשת בין 3-5 דק’ לפריט. זאת בעיקר לשם עימוד התוכן בהתאמה מלאה למבנה מערכת ותבנית האתר.

משך זמן להזנת תוכן איכות/קידומי:

הזנת מוצרים או תכנים לאתר בצורה “חכמה” כלומר תוך ביצוע מחקר מילות מפתח, הוספת תגיות ועוד מטה דאטה כנדרש לצורכי קידום אורגני דורשת בין 10-15 דק’ לפריט.

כמובן שעדיף לבצע את העבודה כמו שצריך פעם אחת על אף שזה עולה יותר (נרחיב על כך בהמשך) בכדי ליהנות מהפוטנציאל הרב באינטרנט.

כמה עולה להזין/תוכן מוצרים לאתר?

העלות של הזנת תוכן לאתרים הנה נגזרת ישירה של היקף הפעילות ומידת המומחיות של מזין התוכן. ככל שמדובר בהיקף גדול יותר ובדרישה לרמת מקצועיות גבוהה יותר, כך עלות השירות עולה.

להלן השיקולים של נותן השירות:

  • היקף הפרויקט – האם מדובר בפרויקט קבוע או חד פעמי?
  • היקף התכנים – כמה תכנים/מוצרים נדרשים להזנה לאתר.
  • סוג המערכת – כמה מורכב ואו מהיר מערכת ניהול התוכן של האתר.
  • שחיקת עובד – כמה הזנת התוכן תשחק את העובד עד להשלמתה.
  • זמינות כח האדם – האם יש לחברת ניהול אתרים כוח אדם מתאים לפרויקט.

שקלול התשובות על שיקולים אלו מייצר לרוב את הערך הכספי שיידרש מכם עבור הפרויקט הדרוש לכם.

כאשר רוצים הזנת תוכן בסיסית של העתקה והדבקה, העלויות צפויות להיות סבירות לעומת זאת אם מדובר בהזנת תוכן מתקדמת, העלויות מזנקות במהירות.

ובכל זאת, קצת מספרים,

מחיר ממוצע להזנת תוכן בסיסי:

  • עלות הזנת תוכן טקסטואלי: 30 ש”ח לפריט.
  • עלות הזנת מוצרים: 15 ש”ח לפריט.

ככל שהיקף הפרויקט גדול יותר, יש ציפייה שהמחיר ירד. אך, בפועל המחיר יכול אפילו להתייקר מאחר וזמנו של העובד אינו שווה פחות בגלל שיש כמות גדולה.. (השחיקה מצד שני, ובכן יש פגיעה בעובד שיידרש לבונוס/פרגון בגמר עבודה).

מחיר ממוצע להזנת תוכן מתקדם:

  • עלות הזנת תוכן טקסטואלי: 50 ש”ח לפריט.
  • עלות הזנת מוצרים: 30 ש”ח לפריט.

מאחר ויש צורך במחקר עבור כל פריט ופריט ומאחר ויש צורך באיש מקצוע מנוסה יותר (מקדם אתרים מקצועי) ומאחר ונדרש כפול זמן לביצוע כל פעולה, הרי שהעלויות הן בהתאם.

במרבית המקרים דווקא עדיף לבחור בהזנת תוכן מתקדמת שתעזור לכם בשיווק בשלבים מאוחרים יותר אך זהו כבר שיקול עסקי שלכם.

לסיכום,

רבים חושבים שהזנת תוכן לאתר הנה משימה פשוטה שהם יכולים לבצע בכוחות עצמם, ובכן, הם יכולים. אבל, הם פשוט לא רוצים לעשות זאת ואו לא מוצאים זמן לכך. לכן, הם פונים למזין תוכן ומשלמים על זמנו. חשוב להבין, שאין עבודה בהתנדבות ומה שתשלמו, זה מה שתקבלו. יש מזיני תוכן שיגבו מעט מידי אך העבודה שלהם לא תהיה משביעת רצון ואילו חברות ניהול אתרים יידרשו הרבה יותר אך יתחייבו לתוצאות אופטימליות.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *