fbpx

עם התהודה הרבה שיש כיום סביב ביצוע השקעות בנכסים דיגיטליים (אינטרנטיים), עוד ועוד משקיעים פונים אלינו בבקשה שנבדוק עבורם נכס להשקעה ואו שנסייע בידיהם להקים נכס דיגיטלי בהתאמה אישית לציפיות שלהם. אחת מהשאלות הנפוצות ביותר הנו כמובן כמה בעצם יש להשקיע בבניית נכס דיגיטלי או ברכישתו בכדי שאפיק השקעה זה בכלל ישתלם? ועל כך במאמר זה.

עלות הקמת נכס דיגיטלי:

כאשר רוצים לענות על שאלה זו, יש לחלק את התשובה לשני חלקים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. כמה עולה לבנות/לרכוש נכס דיגיטלי?
    2. כמה עולה לנהל/להשביח נכס דיגיטלי?

    זאת משום שיש קשר ישיר בין ההשקעה הראשונית שלא בהכרח גדולה מידי ובין ההשקעה המתמשכת שנועדה להשביח ולשמר את הנכס המקוון בזירה בה יש עוד שחקנים נוספים מלבדכם.

    ולהלן תשובתנו לפי חלוקה זו:

    השקעה רצויה בהקמה/רכישה של נכס מניב:

    בביצוע השקעה בנכס אינטרנטי, אנו יכולים להגיע אל היעד על ידי פיתוח רעיון להקמת הנכס הדיגיטלי ואו על ידי רכישת נכס דיגיטלי קיים מאדם אחר.

    הקמת נכס דיגיטלי:

    במידה ואנו מקימים נכס דיגיטלי חדש על בסיס רעיון אליו אנו מתחברים (חנות אינטרנטית לתחום מסוים, אתר מידע המתווך עסקאות, כלי מקוון המוצע בתשלום ללקוחות), העלות הראשונית שלנו הנה עבור פיתוח האתר/האפליקציה על ידי אנשי מקצוע.

    ברוב המקרים, פיתוח מסוגים אלו ינוע בין 10,000-30,000 ש"ח תלוי ברעיון ובמורכבויות שבו. אך, דווקא רכיב השקעה זה אינו כרוך בסיכונים גבוהים מידי מאחר והנכס שפותח יכול להימכר עוד בטרם ניהולו/שיווקו ולהחזיר את ההשקעה שבוצעה במידת הצורך.

    רכישת נכס דיגיטלי:

    במידה ואנו מחפשים לקנות נכס דיגיטלי, עלינו לקחת בחשבון את העובדה הבאה:

    נכס דיגיטלי רווחי – לא מוכרים!

    כלומר, אם מישהו מציע לנו לרכוש נכס דיגיטלי, עלינו לשאול את עצמנו, למה?!. אם מדובר בנכס כה איכותי ורווחי, למה מעמידים אותו למכירה? יתרה מזאת, במקרים רבים, המוכר מציג תשואה בגובה מסוים ועלות הנכס אינה גבוהה בהרבה מהתשואה הצפויה ואז סימני השאלה רבים אף יותר!

    למרות האמור, לעתים אנו עדיין נמצא נכס אינטרנטי מעולה להשקעה וזאת כאמור כאשר יש למוכר סיבה טובה לביצוע המכירה כדוגמת סיבה רפואית, צורך מידי בכסף רב ועוד (בכפוף להוכחת כדאיות כלכלית).

    לרוב, נכסים דיגיטליים שבאמת שווים השקעה לא יהיו זולים במיוחד, יש להיערך לטווחי העלויות הבאים:

    • נכס מנוהל מלא – 30,000$ ומעלה.
    • נכס מנוהל חלקית – 40,000$ ומעלה.
    • נכס פסיבי לחלוטין – 60,000$ ומעלה.

    הדגש הוא על נכסים שהוכיחו את עצמן ואשר יוצרים די תשואה בזמן אמת בכדי להצדיק את ההתעסקות בהן ואת ההשקעה הרצויה בהשבחתן.

    ההבדל במחירים נעוץ בעיקר בסוג הנכס. לעתים יש נכסים שמציעים שירות מסוים ופועלים עצמאית לחלוטין (אתרי היכרויות, אתרי קורסים ועוד..) וערכן גבוהה במיוחד כי קל למנף ולהשביח אותן. לעומת זאת, יש לא מעט נכסים רווחיים אך דורשים התעסקות חלקית או מלאה בתפעולן השוטף וקשה יותר להשביח אותן (חנויות מקוונות, בלוגים ואתרי מידע ועוד..).

    השקעה רצויה בניהול/השבחת נכס דיגיטלי:

    נכסים דיגיטליים דורשים ניהול בכדי לשמר את ערכן ואו בתקווה להשביח את ערכן. ניהול יכול להיות יצירת תוכן, ניהול השיווק, אופטימיזציה למכירות, יצירת שיתופי פעולה נוספים ועוד..

    אין כזה דבר נכס דיגיטלי שאינו דורש ניהול (גם נכסים פסיביים לחלוטין). לכן, יש לקחת בחשבון הוצאות ניהול כחלק מקבלת החלטה על ביצוע השקעות בנכסים מאין אלו.

    להלן עלויות ניהול של נכס דיגיטלי:

    • ניהול נכס דיגיטלי מקומי: כ-40,000 ש"ח לשנה (יש להוסיף תחשיבי מע"מ)
    • ניהול נכס דיגיטלי בינלאומי: כ-60,000$ לשנה (לעתים אין צורך בהוספת מע"מ)

    עלויות אלו נקבעים בהתאם לזמן המוערך שנדרש לאיש מקצוע או חברה לתפעל בפועל את האתר שלכם. זו גם הסיבה לכך שלא מומלץ לבצע השקעות דיגיטליות בסכומים קטנים מידי (התשואה לא מצדיקה את עלויות התפעול).

    לסיכום,

    יש אפשרויות לעשות כסף גדול באינטרנט. יש פוטנציאל אדיר בפעילות שאינה מוגבלת בגבולות/מיקום. אבל, אל תתפתו להשקיע מעט מידי ולקוות להצליח. יש לקחת בחשבון מראש לא מעט עלויות ולחשב את כולן בצורה מסודרת ומבוססת בטרם מקבלים החלטה על סכומי כסף ניכרים.

    אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו ללא עלות וללא התחייבות. נשמח לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות ונכונות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן